KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

giovinazzi 2021

Giovinazzi i inni. Najciekawsze komunikaty z Zandvoort – jest Kubica



Późno bo późno, ze względu na ważniejsze wydarzenia, ale jest – „stenogram” Antonio Giovinazziego z Grand Prix Holandii oraz inne najciekawsze komunikaty innych kierowców.

Giovinazzi

 

Przed startem Giovinazzi otrzymuje od swojego inżyniera jedynie odliczanie – nawet bez informacji o oponach rywali.

Antonio rusza nieźle, ale obiera złe linie i zalicza też kontakt z Fernando Alonso, po którym krzyczy do zespołu: „Sprawdźcie przednie skrzydło”. Był to jeden z jego 4 komunikatów podczas całego wyścigu. Jego radio były bardzo niewyraźne i nawet inżynier musiał raz prosić o powtórzenie.

Antonio dwukrotnie dostanie potwierdzenie, że z jego skrzydłem wszystko jest w porządku. „Dane wyglądają OK, naciskaj” – mówi inżynier.



Niedługo po starcie inżynier poleci mu przejście na Mode 6. Włoch będzie bardzo często – kilkadziesiąt razy w tracie wyścigu dostawał polecenia zmiany ustawień. Przede wszystkim będą to ustawienia dyferencjału – na wejściach i na wyjściach z poszczególnych zakrętów. Często był zatem proszony o zmiany „diff exit, diff entry, mid exit, sugerowano mu „special 3” w zakręcie 9.

Co ciekawe, gdy „jechałem” z Robertem Kubicą, tylko dwukrotnie inżynier polecił mu zejście do SOC7, a zatem bardziej agresywnych ustawień. Standardem dla Kubicy było SOC8. W przypadku Giovinazziego były momenty, szczególnie podczas walki po wyjeździe z boksów, że jeździł na SOC5, a zatem bardzo agresywnym jak na wyścig ustawieniu. Jego standardowym ustawieniem było SOC7.

W początkowej fazie wyścigu Giovinazzi otrzymał informację, że właściwie zarządza oponami, ale na podobnym etapie co Robert Kubica – a zatem około 15. okrążenia, został poproszony o zadbanie o nie w zakręcie 7.

Włoch kilkukrotnie dostał też sugestię zmiany linii jazdy i pokonywania zakrętów.

„Zakręt numer 9 wygląda dobrze, ale popraw 11 – potrzebujesz tam więcej prędkości” – powiedział inżynier.

Giovinazziego proszono by utrzymywał różnicę za Ricciardo i dbał o opony. Gdy po kilkunastu okrążeniach polecono mu zbliżenie się do Australijczyka, Włoch zgłosił podobą rzecz jak Kubica – że bardzo trudno jest dojechać do innego auta.



Pierwszy pit-stop przebiegł w porządku. Po 8 okrążeniach Włoch został poinformowany, że ma przebitą oponę i musi zjechać do boksów. Upewni się czy na pewno i dostanie potwierdzenie. Podczas wizyt w boksach inżynier przypominał Giovinazziemu o włączeniu limitera, a gdy wyjeżdżał o tym, by nie przekraczał linii wyjazdowej.

Gdy wpadał pod niebieskie flagi, inżynier informował go, w których zakrętach ma przepuścić rywali. Padła też prośba o poprawienie hamowania w zakręcie 9.

Antonio nie dostał informacji, że Robert przepuści go. Gdy zespół poprosi go o zbliżenie się do Sebastiana Vettela, kierowca ponownie zgłosi, że jest to bardzo trudne, na co otrzymuje polecenie wciśnięcia przycisku overtake.

Ostatecznie Giovinazzi dojeżdża na 14. miejscu. Po minięciu linii mety nic nie mówi, a inżynier wydaje jedynie krótkie polecenia dotyczące procedury końca wyścigu.

Inni

 

Tak swój wyścig na świeżo podsumowywali inni kierowcy:

Formuła 1 wybrała 10 najlepszych onboardów z tego wyścigu:



W zestawieniu najlepszych komunikatów radiowych znalazła się wypowiedź Roberta.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi