KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

large-2021 Italian Grand Prix - Saturday-28

“Dopóki piłka w grze to się gra”



W rozmowie z Eleven Sports Robert Kubica zaprzeczył jakoby jego szanse na jazdę w roli kierowcy podstawowego w Formule 1 w przyszłym roku były “żadne”. Polak przyznał też, że jest kilka scenariuszy dla niego na sezon 2022. Plan A zakłada jazdę w F1.

Robert najpierw został zapytany o to, jak ważny jest dla niego tytuł w ELMS, zdobyty przed tygodniem.

“Tytuł? Jak tytuł. Ważny do pewnego stopnia. Z zewnątrz wydawało się łatwo, ale tak nie było bo byliśmy debiutantami i z racji tego samego faktu jest to zaskoczenie” – powiedział Kubica.

Czy wyścigi długodystansowe są tym, czego chciałby w przyszłości jako swojej głównej kategorii?



“Chcieć to duże słowo. Moim celem, odkąd odszedłem z rajdów, jest ściganie się w jak najwyższej serii. Po 2019 celem było podtrzymanie ścigania się w jak najbardziej prestiżowej serii i jak najbardziej wymagającej. Rok 2021 przypominał mi trochę rok 2013 w rajdach, gdzie poznawałem nową kategorię i też wszyscy mówili, że to łatwe, a to zupełnie coś innego” – powiedział Polak.

Zapytany o przyszłość w Formule 1, odpowiedział: “Dużo będzie zależało od mojego i zespołu partnera – PKN Orlen. Gdy tam zostaną podjęte decyzja, ja na tej podstawie podejmę moje decyzje. Mój cel jest jasny i jest taki sam od 6 lat, a to, czy coś z tego wyjdzie i gdzie będę jeździł tego jeszcze nie wiem. Na pewno są różne plany – plan A, plan B, plan C, ale na pewno nie chciałbym czekać bardzo długo, choć mówię to zawsze” – stwierdził kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN.

Dopytywany, co znaczą konkretne plany, powiedział, że plan A to jazda w jak najwyższej kategorii, plan B to łączenie programów, a plan C “jest”.

Robert nieco obruszył się na stwierdzenie Patryka Mirosławskiego, że szanse na jazdę jako kierowca podstawowy w 2022 roku ma “zerowe”.



“Nie wiem czy jest coś na rzeczy, ale dopóki piłka w grze dopóty się gra. W 2016 roku też niektórzy mówili, że szansa jest żadna, a znalazłem się tam. Są scenariusze różne. Realistycznie wiem, jakie mam miejsce i nie powiedziałbym, że nie mam szans, ale nie popadałbym w hurra optymizm że będę jeździł. W 2017 roku jechałem do Abu Zabi jako kierowca wyścigowy F1 i było to poparte faktami, anie moim widzimisię. Miejsce wolne jest jedno z tego co wiem” – powiedział Polak.

Był też proszony o ocenę sytuacji pomiędzy Maxem Verstappenem i Lewisem Hamiltonem z Grand Prix Włoch.

“Wychowałem się w innym czasie i widzę wyścigi innym okiem i myślę, że spokojnie można było zrobić parę rzeczy żeby do tego nie doszło. A jeżeli doszło to widocznie ktoś nie zrobił wszystkiego żeby ominąć ten incydent. […] Walka koło w koło to część motorsportu i raz narzekamy, że nie mamy walki koło w koło, a jak się zdarzy to wytykamy palcem czyja wina” – powiedział zawodnik Orlen Team WRT.

Poniżej zobaczycie tę rozmowę:

Źródło: Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi