Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

de vries a

De Vries: WRT zawiesiło poprzeczkę profesjonalizmu bardzo wysoko



Mistrz Formuły E, kandydat do jazdy w F1, a przede wszystkim najgroźniejszy rywal ekipy WRT w European Le Mans Series w rozmowie z Iwoną Hołod mówił o plotkach na temat F1 i walce o tytuł ELMS.

De Vries w barwach ekipy G-Drive #26 wykręcił wczoraj dopiero 7. czas co oznacza, że druga ekipa klasyfikacji generalnej, wystartuje 4 pozycje za liderem – WRT.

„Ten dzień był dla nas trudny, nie byliśmy wystarczająco konkurencyjni. Dotychczas walka w mistrzostwach była bardzo zacięta pomiędzy nami, WRT i United Austosports. To oznacza, że żaden z zespołów nie ustrzegł się błędów, pecha. Dwie ostatnie rundy będą kluczowe dla losów mistrzostw. Myślę, że jako zespół przez większość czasu byliśmy bardzo szybcy, zespół spisywał się świetnie, ale popełniliśmy też błędy. Musimy zminimalizować pomyłki i postawić się w pozycji, w której nadal będziemy walczyć o mistrzostwo, przystępując do ostatniego wyścigu” – mówił Holender, opisując sobotnie kwalifikacje i sytuację w mistrzostwach.



Który z rywali zrobił na nim największe wrażenie?

„Wszystkie 3 zespoły jadą bardzo równo w tym roku. Oczywiście United Autosports to bardzo ustabilizowana ekipa, mająca dużą pozycję w wyścigach długodystansowych. WRT ma ogromne oświadczenie i stoi za nim ogromny rozpęd nadawany przez wsparcie fabryczne i widać, że pojawili się tu bardzo dobrze przygotowani. Podnieśli poprzeczkę bardzo wysoko jeżeli chodzi o profesjonalizm. My też jesteśmy dość nową ekipą w tym składzie i myślę, że biorąc pod uwagę nasze zasoby, walczymy z tymi zespołami całkiem dobrze” – powiedział junior Mercedesa.

Czy w G-Drive #26 wie, jakie punkty musi zdobywać by wyprzedzić WRT?

„Jedyną drogą by walczyć o mistrzostwo jest skupianie się na rzeczach, które dzieją sie tu i teraz. w chwili, w której zaczynasz zajmować się punktami, to stajesz się pasywnym i pozwalasz emocjom by tobą kierowały” – odpowiada de Vries.

Nyck przyznał, że nie wie jeszcze, co będzie robił w przyszłym roku. Jest on jednym z kierowców, którzy byli przymierzani do angażu w Formule 1 – najpierw w Williamsie, potem w Alfie Romeo.



„Jest wiele plotek, które oczywiście czytam w różnych publikacjach, również tych największych, najbardziej zasłużonych. Czasem zdają się wiedzieć więcej ode mnie, co dzieje się u mnie. Staram się jednak patrzeć tylko na rzeczy, które jestem w stanie kontrolować. Obecnie jestem zadowolony z serii, w których uczestniczę i mam nadzieję, że będę kontynuować to uczucie przez wiele kolejnych lat. Reszta jest poza moją kontrolą i jedyne, co mogę robić, to spisywać się jak najlepiej za kółkiem” – mówi mistrz Formuły E.

„To zależy od wielu różnych czynników i okoliczności, perspektyw na przyszłość i okazji, jakie będę miał. Nie jestem marzycielem, jestem realistą i opieram się na racjonalnych czynnikach” – dodaje.

Jak może porównać prototypy, którymi miał okazję jeździć w ostatnim czasie?

„Nie mam jednego ulubionego auta, choć każde jest inne. Podstawy ścigania są jednak wszędzie takie same choć oczywiście wyścigom długodystansowym i sprinterskim towarzyszy inne podejście. Myślę, że Formuły E nie da się porównać do żadnej innej serii”.

Iwona Hołod



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS - 4h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

22 – 24 października

12:50 – FP1

09:30 – FP2
15:00 – Kwalifikacje

14:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi