KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram FWS

blank

Wyniki:

large-2021 Italian Grand Prix - Sunday-22

Czy Kubica w 2019 był lepszy niż na Monzy i Zandvoort?



Chyba żaden z zagranicznych portali nie poświęcił po Grand Prix Włoch tyle miejsca na swoich łamach co The Race. Dziś pojawił się tam kolejny tekst, tym razem analizujący formę polskiego kierowcy w sezonie 2019 i 2021.

Wszystko za sprawą wypowiedzi Kubicy z Monzy, który powiedział, że w sezonie 2019 prezentował znacznie lepszą formę niż widać było to z zewnątrz.

„W 2019 roku miałem znacznie lepszą formę niż podczas tych dwóch weekendów. Problemem wówczas były narzędzia, którymi dysponowaliśmy i sytuacja w związku z nimi była bardzo trudna. To był rozczarowujący i trudny rok, ale wiedziałem, że biorąc pod uwagę okoliczności, nie byłem tak słaby jak ludzie myśleli. Na niektórych torach jechałem tempem George`a. Jasne, nie byłem tak regularny, ale myślę, że w wielu przypadkach musiał się mocno napocić by zostać przede mną w kwalifikacjach. A widzieliśmy, co jest on w stanie zrobić w F1” – cytuje „The Race” wypowiedzi Kubicy po GP Włoch.



Według autora tekstu, Matta Beera, w świetle tego co wiemy m.in. o George Russellu, ocena sezonu 2019 w wykonaniu Roberta Kubicy wymaga ponownej ewaluacji.

Co ciekawe, zwraca on uwagę na mocno spolaryzowany obraz osiągnięć Kubicy podczas jazdy w Williamsie.

„Według najbardziej zagorzałych kibiców, to był rok, w którym Kubica został obrabowny przez zakulisowe zagrywki Williamsa, faworyzujące Russella. Te opinie były również wywołany reakcjami Kubicy na niektóre decyzje zespołu, dotyczące tego, kto dostaje nowe komponenty w czasie, gdy ich brakowało. Komentarze Kubicy mówiące, że „niektóre granice zostały prawdopodobnie przekroczone” czy że rzeczy działy się „z dziwnych powodów”, kiedy Williams zdecydował się nie użyć u niego przedniego skrzydła po treningu na Suzuce, były doskonałym przykładem.

Beer pisze, że najbardziej popularna była „środkowa” opcja, uwzględniająca długą przerwę Kubicy, jego ograniczenia fizyczne, potencjał Russella i zapaść Williamsa.

Następnie autor przechodzi do analizy poszczególnych sesji, która daje wynik 0,523% straty Kubicy do Russella w kwalifikacjach po „odrzuceniu anomalii”. Zauważa on, że Nicholas Latifi w pierwszym sezonie w Williamsie tracił do Russella średnio 0,607%. W tym roku poprawił się i póki co traci 0,424%.

„Kubica był zatem pośrodku tego, co prezentuje przed dwa sezony Latifi. Ale to Kubica, a nie Russell, był tym, który zdobył jedyny punkt Williamsa w 2019 roku w Grand Prix Niemiec. Jego racecraft był niezauważany, a przecież często udawało mu się przechytrzyć Russella na pierwszych okrążeniach i dopiero potem był wyprzedzany” – pisze Beer. Zauważa on, że Russell przyjmował sytuację Williamsa z większym optymizmem, publicznie wspierając zespół, niezależnie od wszystkiego, a Kubica kreował smutniejsze i bardziej podejrzliwe nagłówki.



„Z pewnością jednak łatwiej było psychologicznie poradzić sobie z takim sezonem 21-letniemu debiutantowi z gwarancją wieloletniej przyszłości w F1 i w najlepszym zespole w stawce niż 34-latkowi, który miał mistrzowski potencjał zanim został wykluczony na 8 lat z F1 przez niemal śmiertelny wypadek, który całkowicie zmienił jego życie. A cały czas próbował on udowodnić, że jest fizycznie w stanie prowadzić auto F1” – czytamy na The Race.

Następnie Beer zaczyna analizować formę Kubicy w Alfie, zwracając na jego stratę do Antonio Giovinazziego i zauważając, że miał okazję jeździć w piątkowych treningach, z zatem auto nie było mu całkowicie nieznane.

„W przeciwieństwie do czasu w Williamsie, tym razem Kubica był w maszynie na tyle konkurencyjnej, że mógł koło w koło walczyć z rywalami, co sprawiło, że jego forma wyglądała znacznie lepiej niż w 2019 roku. Były też oczywiste czynniki, które oznaczały, że Kubica nie miał optymalnych warunków do pokazania, co naprawdę potrafi zrobić. Zepsute przez ruch okrążenie rozgrzewkowe na Zandvoort, zablokowanie przez Mazepina w kwalifikacjach na Monzy czy kontakt z Yukim Tsunodą po przeprowadzeniu ultra-śmiałego ataku w sprincie” – pisze Beer, cytując też Kubicę, według którego auto Alfy na sezon 2021 nie odpowiada mu tak, jak choćby ubiegłoroczne.

„Jeżeli jesteście jedynymi z tych, którzy pamiętają Kubicę sprzed wypadku i zastanawiają się, co mógłby zdziałać, to przynajmniej Zandvoort i Monza dały Kubicy szansę pokazania swojego wyścigowego ducha i umiejętności, w przeciwieństwie do sezonu 2019. Wtedy były przebłyski potencjału i znaki, że gdyby miał lepsze warunki, mógłby imponować bardziej” – pisze autor.

Na koniec stwierdza on: „Jeżeli jesteście w zdecydowanej większości i wspieraliście to, jak Kubica walczył przeciwko wszystkim przeciwnościom w 2019 roku, to Zandvoort i Monza radowały serce, gdy widzieliśmy go ponownie w stawce, prezentującego swój błysk jaśniej. I kto wie… Kubica cały czas jedną nogą jest w F1 i może czeka nas kolejny rozdział”.

Źródło: The Race



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 marca
godz. 02:30 FP1
godz. 06:00 FP2

Sobota, 23 marca
godz. 02:30 FP3
godz. 06:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 24 marca
godz. 05:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi