KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Błędów nie wybaczy. A czy da dobre widowisko?



Wiemy już, że Zandvoort to tor, który nie wybacza błędów. Wiemy też, że możemy spodziewać się bardzo przerywanych sesji. Ale kto wydaje się na nim mocny po piątkowych treningach? Zapraszam na podsumowanie dzisiejszych jazd w Holandii.

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki pierwszego treningu GP Holandii 2021

Skrót:

Drugi trening:

Wyniki drugiego treningu GP Holandii 2021

Skrót:



Alfa podsumowuje

 

Kimi Raikkonen w dwóch treningach przejechał 50 okrążeń. W pierwszym był 13, a w drugim 16. Jego najlepszy czas to 1:12.206.

„Wykonaliśmy dziś dobrą pracę, mimo wszystkich przerw przez czerwone flagi. To zupełnie inny tor od tych, do których zazwyczaj jeździmy, ale jest przyjemnie. Nie jest on łatwy i trudno tu złożyć tu okrążenie. Jazda tu jest jednak ciekawym wyzwaniem, a publiczność naprawdę tworzy atmosferę. Jak zawsze w piątki nadal musimy znaleźć poprawę tu i tam. To normalne i możemy zrobić krok naprzód przed kwalifikacjami. Cel pozostaje taki sam – miejsce w Q2 i zobaczymy jak jutro pójdzie” – powiedział Fin.



Antonio Giovinazzi był dziś 8. i 9. a jego najlepszy czas to 1:11.678 po przejechaniu 47 kółek.

„To był naprawdę pozytywny piątek. Ten tor jest bardzo fajny do jazdy, szczególnie tymi samochodami. Od momentu przyjazdu czuję się tu jak na imprezie i ogromna w tym zasługa holenderskich samochodów, którzy naprawdę ciepło powitali ponownie Formułę 1. Tor daje dużą radość, ale nie jest na nim łatwo poskładać wszystko razem. Nadal jednak wykonaliśmy dobrą robotę i jesteśmy usatysfakcjonowani tym, gdzie jesteśmy – zarówno na długich przejazdach jak i w tempie kwalifikacyjnym. Jutro oczywiście będzie nowy dzień, ale dobrze zaczęliśmy i możemy na tym budować. Mam nadzieję, że będziemy mieli dobre kwalifikacje, gdyż wyprzedzanie tu nie jest łatwe więc sobotnie wyniki będą kluczowe. Damy z siebie wszystko” – powiedział Włoch.

Ode mnie

 

Oldschool – to słowo naprawdę pasuje do Zandvoort. Szczególnie, że w wielu miejscach nie ma internetu. Formuła 1, która tak bardzo przejmuje się bezpieczeństwem, musi coś z tym zrobić, bo dziś kilka razy procedury zawiodły – właśnie przez problemy z komunikacją. Mowa nie tylko o zbyt późnym wywieszeniu czerwonej flagi gdy Vettel kłócił się z porządkowymi o gaśnicę, ale też o sprawie z kwalifikacji W Series, gdy po żółtej fladze wywieszono zieloną zamiast czerwonej.

Swoją drogą to ironiczne, że po całym zamieszaniu na Spa, dziś znów mieliśmy długie oczekiwanie na nie wiadomo co. Jednemu z porządkowych coś się wydawało i był problem. Być może to choroby wieku dziecięcego – wszak Zandvoort nie było w F1 od 36 lat – ale z pewnością również porządkowi powinni odrobić swoją lekcję przed jutrem.

Dawno nie oglądało mi się tak dobrze sesji. Bolidy na pochylonych zakrętach – krótkich i nierównych to coś zacnego. Kiedy jutro dojdzie do jazdy na maxa, spodziewam się wielu błędów i czerwonych flag. Sesja może być zatem chaotyczna i liczyło będzie się (również) szczęście.



Przewagę pakietu miał mieć Mercedes, jednak wygląda na to, że dzisiejsze problemy zabrały im nieco czasu. Jutrzejsze kwalifikacje będą bardzo ciekawe, szczególnie że wyprzedzać na Zandvoort będzie bardzo trudno. Pytanie też, co z podążaniem za innymi autami w ostatnim zakręcie, bo to będzie kluczowe by efektywnie wykorzystywać DRS.

Max Verstappen z pewnością nie będzie miał łatwego domowego wyścigu, ale da z siebie wszystko, podobnie jak Red Bull.

Mocne wydaje się Ferrari. Na podobnych aerodynamicznie i silnikowo torach w tym roku byli w czołówce i dziś potwierdzili to w 2. treningu. Byle niczego nie skopać…

Ponownie wysoko w piątek jest Alpine, ale wiemy, że to ich stały numer. Jutro nie będzie tak różowo, ale i tak mogą powalczyć z Astonem czy Alpha Tauri. Pytanie co z McLarenem, który w kolejny piątek nie błyszczał.

Ekipy z silnikami Ferrari będą w ten weekend nieco bliżej, co pokazał Giovinazzi, dwukrotnie wprowadzając swoją Alfę do pierwszej 10-tki. Williams chyba jeszcze nie zmienił ustawień z deszczowego Spa, bo dziś Russell nawet za Haasami.

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi