KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wrażenia po połówce: Aston Martin



Gdyby tworzyć listę przegranych i wygranych pierwszej połowy sezonu to z pewnością wśród tych pierwszych byłby zespół Astona Martina.

Zespół

 

Oczekiwania

Po świetnym sezonie 2019, kiedy Aston de facto zdobył trzecią najwyższą liczbę punktów, wiele osób wiązało spore nadzieje z ich występami. Rebranding na Astona Martina dodatkowo podgrzewał emocje. Na papierze w składzie ekipy następowała zmiana jakościowa na plus, ale było to tylko teoretyczne założenie.

Zespół chciał walczyć o podia i spodziewano się, że 5. miejsce w klasyfikacji konstruktorów będzie formalnością. Pierwsze sygnały z testów były pozytywne.



Jak wyszło?

Można zaryzykować stwierdzenie, że fatalnie. Na półmetku sezonu Aston Martin jest 7. w klasyfikacji generalnej. Mają co prawda jedno podium (plus jedno anulowane), ale podstawowym faktem jest to, że ich samochód po prostu nie jest wystarczająco szybki. Jasne, gdyby Vettel utrzymał drugie miejsce na Hungaroring, byliby na 6. miejscu, ale to i tak za mało. Brakuje w kwalifikacjach, brakuje w wyścigach i tylko na niektórych torach byli w stanie powalczyć. Jednocześnie – poza dyskwalifikacją Vettela – nie zaliczali pechowych występów czy awarii.

Być może sprawdzają się słowa ekspertów, którzy mówią, że Astonowi „bokiem” wychodzi „skopiowanie” bolidu Mercedesa z 2019 roku. Nie rozumiejąc ogólnego konceptu aerodynamicznego swojego auta, nie są w stanie go w odpowiedni sposób rozwijać, a to w tak konkurencyjnym sezonie jak 2021 jest bardzo kosztowne.



Lawrence Stroll zadowolony nie będzie, ale z drugiej strony – jeżeli miał im się przydarzyć gorszy sezon, to dobrze, że jest to akurat ten.

Przyszłość?

Teraz najważniejsze będzie dla nich nowe otwarcie – w tym samym składzie, ale z innym samochodem. Aston z pewnością ma potencjał, zasoby ludzie i zasoby finansowe żeby się podnieść i walczyć o te cele, które sobie założyli. Ale konkurencja nie śpi i trzeba przygotować coś swojego, coś, co będzie się w pełni rozumiało.

Kierowcy

 

Sebastian Vettel

Nigdy nie byłem entuzjastą talentu Sebastiana Vettela. Jeszcze za czasów Ferrari mówiłem, że po krótkotrwałym „peaku”, teraz pikuje w dół. I nie sądzę, aby coś w tej kwestii znacząco się zmieniło. Muszę jednak przyznać, że sezon 2021 Vettel ma mocny. Być może przejście do nowej ekipy mu pomogło, być może odżył u boku mniej wymagającego partnera. Czasem jest tak, że kierowca musi pokazuje swój pełny potencjał, jeżeli jest wyraźnym faworytem ekipy. A trudno by tak nie było, gdy jego kolegą jest Lance Stroll.



Seb zaliczył kilka dobrych występów, ale przede wszystkim jeździ w miarę solidnie, szczególnie w ostatnich wyścigach, wykorzysując okazje na wysokie zdobycze punktowe. Ma stabilną przyszłość i może błyszczeć. Z drugiej strony w punktach był zaledwie 3 razy, ale jednocześnie tylko łącznie 6 razy nie miał problemów technicznych czy kary.

Najbardziej imponuje mi Vettel zachowaniem poza bolidem. Pomaga młodszym kierowcom, jak Mick Schumacher, pomaga zespołowi, inicjuje fajne akcje, mimo braku social mediów ma fajny kontakt z kibicami. Zachowuje się jak na mistrza świata przystało.

Moja ocena: 6,5/10

Lance Stroll

Największym sukcesem tego kierowcy jest to, że wielu zaczyna zapominać, dlaczego jest w F1. Mam jednak wrażenie, że jeżeli mielibyśmy kategoryzwać typowych paydriverów, to Stroll jest jednym z tych lepszych, który dodatkowo, potrafi błysnąć. W tym sezonie jeszcze mu się to nie udało, ale średnio w sezonie jeden taki „wyskok” zalicza.



W 2021 roku zdobył 18 punktów. To i dużo i mało. Ale nie popełniał wielkich błędów.

Moja ocena: 5,5/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 7.
Punkty: 48
Najwyższa pozycja na starcie: 8
Najwyższa pozycja w wyścigu: 2
Obecność w Q3: 9
Obecność w Q2: 9

 VettelStroll
Pozycja1113
Punkty3018
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia10
Najwyższa pozycja w wyścigu28
Najwyższa pozycja na starcie89
Wyżej w wyścigu56
Wyżej w kwalifikacjach74
Lepszy czas wyścigu47
Wizyty w Q354
Wizyty w Q254
Średnia pozycja w kwalifikacjach11.4512.7
Średnia pozycja na mecie12.7311.55
Ukończone wyścigi9 na 119 na 11
Pozycje zyskane na 1. kółku1819
Przejechane kilometry32222870
Koszty dla zespołu$1,628 mln$0,497 mln
Zarobki15 mln funtów10 mln funtów

Głos należy do Was!

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Astona Martina w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.



Jak oceniasz postawę Astona Martina w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie ogólną sytuację zespołu, ubiegły rok i możliwości ekipy - finansowe, organizacyjne i personalne 1 - Fatalna, gorzej być nie mogło 10 - Rewelacyjna, gorzej być nie mogło

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy uważasz, że Aston Martin może w tym sezonie poprawić swoją pozycję w klasyfikacji?

Jak ocenisz postawę Sebastiana Vettela w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie potencjał samochodu. 1- fatalnie, gorzej być nie mogło 10- rewelacja, lepiej być nie mogło

Jak oceniasz postawę Lance Strolla w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie potencjał samochodu. 1- fatalnie, gorzej być nie mogło 10- rewelacja, lepiej być nie mogło

Aston Martin po 11
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:

Oceniliście Williamsa

 

Ogólną postawę zespołu oceniliście na 5,83.

ocena Williamsa w 2021

44% z Was uważa, że pozycja Williamsa odzwierciedla potencjał ich bolidu. Według 40% jest to „mniej więcej”. Dla 16% nie jest ona odzwierciedleniem pozycji samochodu.

odzwierciedla

19% z Was uważa, że Williams jest jeszcze w stanie poprawić swoją pozycję w tym sezonie. Według 9% osób trudno powiedzieć, a 72% uważa, że Williams tego miejsca nie poprawi.

George Russella ocenialiście zazwyczaj na „6”-tkę lub „7”-kę. Jego średnia to 6,06.

russell po 11

Podobne oceny otrzymywał Nicholas Latifi. Jego średnia to 5,4.

latifi po 11



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi