KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wrażenia po połówce: AlphaTauri



To zespół największych skrajności w tym sezonie. Z jednej strony nielubiany świetny kierowca ze znakomitymi wynikami, a z drugiej pupil z fatalnymi. Pozycja w klasyfikacji generalnej jest jednak niezła.

Zespół

 

Oczekiwania

AlphaTauri jest dość specyficznym zespołem. Jako ekipa totalnie satelicka Red Bulla, nie stawia przed sobą zbyt wygórowanych celów przed każdym sezonem. Oczekiwań nie mają też kibice. Myślę jednak, że regularne wizyty w punktach były planem optimum. Planem maksimum byłaby przynajmniej jedna wizyta na podium. W ekipie wiedzieli, że o powtórzenie Monzy będzie bardzo trudno.



Jak wyszło?

Już w pierwszej połowie sezonu udało się spełnić plan maksimum – podium i regularne wizyty w punktach. Trzeba przyznać, że forma bolidu jest nierówna, ale jeżeli tor przypasuje samochodowi z Faenzy to AlphaTauri stać na zaskakujące rezultaty.

6. miejsce w klasyfikacji generalnej i niewielka strata do 5. Alpine to świetny rezultat. Wszystkie ekipy muszą liczyć się z AlphaTauri, a jednocześnie cały czas kilka dobrych wyścigów – a przede wszystkim lepszych rund Tsunody – może sprawić, że ekipa może powalczyć o 5. miejsce. Dość powiedzieć, że gdyby obaj kierowcy punktowali tak, jak Gasly, Alpine miałoby do nich 23 straty.

Przyszłość?

To zawsze jest zagadką w przypadku tej ekipy. Dziwaczna sytuacja dotycząca kierowców sprawia, że trudno widzieć w tej ekipie „inkubator” dla przyszłych zawodników Red Bulla. Jeżeli utrzymają obecny skład na sezon 2022 to cele pozostaną takie same – jak najwięcej punktów i dolarów z nagrody finansowej.

W przyszłym sezonie AlphaTauri może jednak odgrywać znacznie większą rolę, będąc areną doświadczalną dla nowych rozwiązań – przede wszystkim silnikowych – dla Red Bulla.

Moja ocena: 7/10

Kierowcy

 

Pierre Gasly

Bardzo współczuję Gaslyiemu obecnego położenia. Przez poza sportowe kwestie utknął w AlphaTauri bez możliwości awansu wyżej, na który z pewnością zasłużył po sezonie 2020. Gdyby nie wyrzucenie go z Red Bulla w trakcie sezonu 2019 i późniejszy zatarg z Helmutem Marko, będący skutkiem pochopnej decyzji ekipy, Gasly mógłby dziś z powodzeniem walczyć o podia.



Pierre wykonuje znakomitą robotę, regularnie meldując się w 3 lub 4 rzędzie w kwalifikacjach. Tempo wyścigowe ekipy jest gorsze, ale i tak często jest w stanie wykorzystywać błędy rywali.

Bardzo chciałbym teraz porównać go do Maxa Verstappena.

Moja ocena: 8,5/10

Yuki Tsunoda

Tak szybko jak świat Formuły 1 zachłysnął się Yukim Tsunodą, tak szybko entuzjazm na temat występów Japończyka ostygł. „Jeden z najlepszych debiutów w F1” zmienił się w pasmo wypadków, przekleństw i błędów.

Tsunoda w F2 potrafił imponować, w F1 tego błysku jeszcze nie widać. Najgorsze w Yukim jest chyba to, że wystarczyłyby w miarę czyste weekendy wyścigowe by dowoził miejsca w pierwszej 10-tce. Rzadko jednak takie mu się zdarzają. Zamiast jechać i uczyć się na spokojnie, Yuki szarżuje i to zazwyczaj niepotrzebnie lub bezskutecznie.

Moja ocena: 4/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 6.
Punkty: 68
Najwyższa pozycja na starcie: 4
Najwyższa pozycja w wyścigu: 3
Odpadnięcie w Q3: 12
Odpadnięcie w Q2: 11



 GaslyTsunoda
Pozycja914
Punkty5018
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia10
Najwyższa pozycja w wyścigu36
Najwyższa pozycja na starcie47
Wyżej w wyścigu83
Wyżej w kwalifikacjach110
Lepszy czas wyścigu74
Wizyty w Q393
Wizyty w Q222
Średnia pozycja w kwalifikacjach6.9113.4
Średnia pozycja na mecie9.5411.81
Ukończone wyścigi10 na 1110 na 11
Pozycje zyskane na 1. kółku-2612
Przejechane kilometry30023027
Koszty dla zespołu$0,357 mln$2,106 mln
Zarobki5 mln funt?w0,5 mln funta

Waszym zdaniem?

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez AlphaTauri w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.



Jak oceniasz postawę AlphaTauri w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie ogólną sytuację zespołu, ubiegły rok i możliwości ekipy - finansowe, organizacyjne i personalne 1 - Fatalna, gorzej być nie mogło 10 - Rewelacyjna, gorzej być nie mogło

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy uważasz, że AlphaTauri może w tym sezonie poprawić swoją pozycję w klasyfikacji?

Jak ocenisz postawę Pierre Gasly w tym sezonie?

Jak ocenisz postawę Yukiego Tsunody w tym sezonie?

Postawa AlphaTauri w sezonie 2021
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Oceniliście Astona

 

Postawę Astona Martina ocenialiście zazwyczaj na „5”-tkę lub „4”-kę. Średnia ocen zespołu to 4,91.

postawa astona

46% z Was uważa, że pozycja Astona Martina w tabeli „mniej więcej” odzwierciedla potencjał ich bolidu. Według 31% z Was jest on inny, a dla 33% jest dokładnie taki jak miejsce w tabeli konstruktorów.

68% z Was uważa, że ekipa jest jeszcze w stanie poprawić swoje miejsce w generalce. Odpowiedzi „trudno powiedzieć” oraz „nie” zebrały po 16% głosów.

Sebastian Vettel zazwyczaj otrzymywał od Was oceny od „6”-tki do „8”-ki. Jego średnia to 6,64.

vettel postawa

Niżej ocenialiście Lance Strolla, który dostawał zazwyczaj noty od 4 do 6. Jego średnia to 4,99.

postawa strolla



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi