Weekend wyścigowy na Hungaroring był fatalny dla Alfy Romeo, ale zespół nadal jest w centrum zainteresowania mediów i kierowców jeżeli chodzi o skład na 2022. Do kiedy trzeba poczekać na ogłoszenia i dlaczego wiele wskazuje na to, że jednym z kierowców będzie Valtteri Bottas?
Błędy na Węgrzech
Zacznijmy jednak od Grand Prix Węgier i wyjaśnienia kar dla kierowców i zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN. Jak mówi dla f1i.com Xevi Pujolar – główny inżynier zespołu, zbyt wczesny wyjazd Kimiego Raikkonena z alei serwisowej, który był przyczyną uderzenia w Nikitę Mazepina, był wynikiem problemu ze światłem sygnalizującym ruch.
„Nie pracowało ono prawidłowo i pokazywał na przemian światło czerwone i zielone Kimi został wypuszczony, gdy Mazepin nadjeżdżał” – wyjaśnił Pujolar.
Antonio Giovinazzi dostał karę 10 sekund stop and go za przekroczenie prędkości w alei serwisowej. Nie było to jednak byle jakie przekroczenie o Włoch jechał aż 105,6 km/h przy dozwolonych 80 km/h.
„Byłoby lepiej, gdybyśmy byli z przodu, ale mamy jeszcze wiele wyścigów do końca. Jeżeli teraz będzie nam lepiej szło w kwalifikacjach, jeżeli będziemy umieszczać 2 samochody w wyścigu, to możemy dogonić Williamsa, zdobywając punkty przy kilku okazjach” – powiedział Pujolar pytany o stratę 8. miejsca w klasyfikacji konstruktorów na rzecz Williamsa.
Do września
Rozmowę z Fredem Vasseurem zamieścił na łamach Blicka Roger Benoit. Odbyła się ona jeszcze przed wyścigiem o Grand Prix Węgier, a Vasseur mówił:
„Oczywiście jesteśmy zawiedzeni sobą. W ubiegłym roku byliśmy 2,5 sekundy za czołówką, teraz 1,4. Ale jakimś cudem punkty nas omijają. Raz to winy samochodu, raz kierowcy, opon czy innych czynników. Nigdy wszystko nie składa się w całość. Musimy zakończyć tę passę i zapewnić sobie 8. miejsce w Mistrzostwach Świata” – powiedział, podkreślając, że zespół zaprzestał prac na sezon 2021 i nowe części nie będą już przywożone.
Benoit zapytał, czy po tym jak Alfa potwierdziła pozostanie w roli sponsora tytularnego zespołu, nadal będzie nim też PKN Orlen. Francuz odpowiedział: „Negocjujemy”.
Vasseur zaznaczył – pytany o skład na 2022 rok – że Alfa cieszy się dużym zainteresowaniem ze trony dostępnych na rynku kierowców.
„Nie decyduję sam, to decyzja całej firmy. Do września będziemy wiedzieć, kto będzie jeździł. Wszyscy muszą poczekać do września” – odpowiada.
Bottas?
Najbliżej podpisania umowy z Alfą na starty w sezonie 2022 jest Valtteri Bottas, co potwierdza dziennikarz Auto Motor und Sport, Michael Schmidt, który przekazał, że Vasseur był w miniony weekend wielokrotnie widziany w hospitality Mercedesa.
Where could Bottas find a seat if he gets dropped from Mercedes?
Michael Schmidt (#AMuS): "At the moment Alfa Romeo looks more likely than Williams. I think Vasseur was seen in the Mercedes hospitality ten times last weekend…"#F1
— tami. (@Vetteleclerc) August 3, 2021
Źródło: Blick.ch, f1i.com, Auto Motor und Sport