KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - British Grand Prix - Qualifying Day - Silverstone, England

Russell: Przegrałem w 3 wyścigach na 21. I akurat wtedy dało się zdobyć punkty



W rozmowie z auto-motor-und-sport George Russell ocenił zdobycz punktową Williamsa podczas Grand Prix Węgier i mówił o frustracji, jaką przez 3 lata przeżywał w obecnej ekipie.

Czy zdobyte ostatnio na Hungaroring punkty znaczą dla George`a więcej niż te z Sakhir 2020?

„Wówczas byłem rzucony na głęboką wodę. Okoliczoności były niesamowicie trudne. Wiedziałem jednak, że mam samochód, którym mogę zdziałać coś wielkiego. W mojej głowie natychmiast w to uwierzyłem. Obecnie możemy zrobić wszystko dobrze, a i tak może to nie wystarczyć do punktów. Te z Grand Prix Węgier smakują jak zwycięstwo – to zdecydowanie większe osiągnięcie” – powiedział Russell.

W jednym z pytań – dotyczących frustracji – George Russell nawiązał do wydarzeń z 2019 roku i punktu zdobytego przez Roberta Kubicę w Grand Prix Niemiec.



„Zawsze próbuję wyciągać pozytywy z każdej sytuacji i iść dalej. Zyskałem dużo doświadczenia w ostatnich latach. Kiedy pomyślę o Imoli 2020, Sakhir, tegorocznej Imoli czy Austrii. Hockenheim 2019 też był takim wyścigiem pełnym frustracji. Robert pokonał mnie 3 razy w 21 wyścigach [4 – przyp. MC], również tam. A potem tylko 11 samochodów dojechało do mety [sklasyfikowanych było 14 aut, 13 dojechało na tym samym okrążeniu co lider – przyp. MC]. Wszyscy mówili potem, że Robert zdobył punkt, a ja nie. Ale jak często 11 aut dojeżdża do mety w ostatnich latach? I udało się tylko dlatego, że Alfa została zdyskwalifikowana [Raikkonen i Giovinazzi dostali po 30 sekund kary, byli klasyfikowani – przyp. MC]. Typowe – przegrywam 3 razy w roku i akurat wtedy, gdy była możliwość zapunktowania” – powiedział Russell.

„Nauczyłem się jednak wyciągać pozytywy dla siebie z takich sytuacji. Po moim jedynym wyścigu dla Mercedesa byłem niesamowicie rozczarowany. Ale byłem zadowolony ze swojej formy – bardziej niż gdybym dojechał na 2. czy 3. miejscu po słabej jeździe. Chcę być mistrzem świata i w takim wypadku nie można nosić ze sobą takiego rozczarowania bo może na ciebie wpływać. Trzeba mieć równą formę, zawsze być na limicie. Nie da się zmienić przeszłości. Żyję teraźniejszością i myślę o przyszłości” – mówi George.

Czy Russell spodziewa się, że kierowcy będą musieli zmienić swój styl jazdy w trakcie sezonu 2022 ze względu na zupełnie inną koncepcję aut na przyszły sezon?



„Jeździłem wersją symulatora na 2022 rok, jeszcze nie autem. To będzie po prostu inny samochód wyścigowy – będzie inny, ale to takie przenosiny jak z Formuły 4 do F3, z F3 do F2 i potem do F1. Jako kierowca, musisz umieć się adaptować. Da się do tego przyzwyczaić. To tak jak podczas weekendów wyścigowych – raz jest zimniej, raz cieplej” – mówi George.

Jednym z fanów talentu George Russella jest Fernando Alonso. Czy Anglik jest tego świadom i jak odnosi się do podziwu ze strony Alonso?

„Słyszałem o tym z mediów. To znaczy dla mnie wiele słyszeć takie słowa od Fernando. To jeden z najlepszych kierowców wyścigowych w historii. Widziałem statystyki, które wskazywały, że powinien mieć znacznie więcej tytułów. Dwa mistrzostwa to wielkie osiągnięcie, ale był blisko więcej razy. Zawsze miło jest być docenianym przez kierowców, których darzysz szacunkiem” – powiedział Anglik.

Źródło: auto-motor-und-sport.de



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi