KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Jest aż tak dobrze?



To tylko testy, ale ich wyniki mogą napawać „rozsądnym” optymizmem w kwestii tempa ekipy WRT z Robertem Kubicą w składzie. Wiele ekip nie pokazało jeszcze jednak pełnego potencjału, na przykład Inter Europol Competition. Na początek tygodnia wyścigowego 24h Le Mans zapraszam na podsumowanie testów!

Wyniki

 

Hypercary

Myślę, że możemy mówić o sporym zaskoczeniu – nawet jeżeli to „tylko testy”. Nikt nie spodziewał się, że na ich czele będzie auto zespołu Glickenhaus, który opuścił początek sezonu i w pierwszych rundach mierzył się raczej z LMP2 niż Hypercardami. Faworytem mimo wszystko pozostają Toyoty i to raczej ta z numerem 7.

hypercary generalka

Nie sądzę, by stać było ich na wmieszanie się w walkę Toyoty z Alpine, ale kto wie, może bardzo się mylę? Oto najlepsze czasy kierowców Hypercarów z wczorajszego testu.



hypercary testy le mans

LMP2

Przyznam szczerze, że nawet w teście nie spodziewałem się 3. miejsca WRT z numerem #41. Jest to pozytywne zaskoczenie, do którego trzeba jednak podejść z dużym dystansem. Awans do sesji Hyperpole (6 najlepszych ekip ze środowych kwalifikacji) będzie ogromnym sukcesem.

Do najlepszego czasu niedzielnych testów nie zabrakło wiele. Sporo straciła ekipa Inter Europol Competition, która znalazła się na 17. miejscu.

Wyniki testy LMP2

Warto zaznaczyć, że wszyscy spośród 5 kierowców WRT uczestniczących w testach znaleźli się w pierwszej 14-tce tabeli czasów kierowców LMP2.

czasy kierowców lmp2 z całości

Biorąc pod uwagę optymalne czasy z dwóch dni testowych, WRT #41 również jest na 3. miejscu w LMP2.

optymalne czasy po 2 treningach

WRT #41 było najszybszym prototypem LMP2 w pierwszym, najkrótszym i najbardziej krętym sektorze. Najgorzej na tle rywali było w najdłuższym – ostatnim.



sektory 2 trening

Odpowiedź na powyższe wyniki znajduje się poniżej. WRT #41 miało „dopiero” 8. prędkość maksymalną. Robert Kubica pojechał 320,1 km/h, ale z drugiej strony było to tylko 0,9 km/h mniej niż najwyższa prędkość prototypu LMP2.

maksymalne prędkoci lmp2 test

Tak przedstawiały się wszystkie czasy kierowców WRT w 2. treningu.

wrt czasy 2 test

Ode mnie

 

Co by nie mówić i pisać, to zawsze siłą rzeczy spoglądamy na czasy i wyciągamy z nich wnioski, nawet jeżeli czujemy, że nie ma to większego sensu. Wydaje się być już teraz jednak jasne, że WRT może w tym wyścigu powalczyć. W gronie aż 25 prototypów LMP2 pierwsza dziesiątka stała się jak najbardziej realna po tym teście.



Zapytacie – dlaczego tylko „pierwsza dziesiątka”? Bo mimo wszystko WRT jest debiutantem jeżeli chodzi o LMP2 w Le Mans, ma w aucie #41 dwóch kierowców, którzy będą jechać pierwszy raz, a mierzyć będzie się z ekipami obeznanymi z torem, które wiedzą jak się „pod niego ustawiać”. Dodatkowo mierzenie się z ekipami WEC, które znają już plusy i minusy pakietu z niższym dociskiem nie może być proste.

Nastawianie się na coś więcej może być zdradliwe i prowadzić do frustracji. W takim wyścigu jak Le Mans zdarzyć może się wszystko i nawet mająć rewelacyjne tempo można szybko zakończyć wyścig lub dojechać daleko gdy okoliczności nie będą sprzyjające.

Pozytywne jest to, że potwierdzają się nasze wnioski z ELMS – WRT „ogarnia temat” i wie co robi. To grupa profesjonalistów, która ma spory potencjał.

Trzeba zauważyć, że wiele ekip nie pokazało wczoraj pełni swoich możliwości. Według mnie jedną z nich jest Inter Europol Competition. Polska ekipa mając mniejsze zaplecze ma nieco trudniej niż największe ekipy, a do tego tym samochodem startuje na Le Mans po raz pierwszy, co sprawia, że wiele ich doświadczeń z lat poprzednich idzie w zapomnienie.

Kubie Śmiechowskiemu, Alexowi Brundle i Rangerowi van der Zande mocno kibicujemy, bo mogą sprawić niespodziankę – tak jak już kilka razy w tym sezonie WEC.

Co i kiedy?

 

Poniżej przypominam dalszy harmonogram na ten tydzień. Przed nami spore emocje już od środy. Wszystkie sesje oprócz pierwszego treningu będą transmitowane w Eurosporcie na żywo.



Środa, 18 sierpnia
godz. 08:30 – 09:30 – Pierwszy trening Fun Cup
godz. 10:30 – 11:30 – Pierwszy trening Road to Le Mans
godz. 12:00 – 13:00 – Drugi trening Fun Cup
godz. 14:00 – 17:00 – Pierwszy trening 24 hours of Le Mans
godz. 17:30 – 18:15 – Kwalifikacje Fun Cup
godz. 19:00 – 20:00 – Kwalifikacje 24 hours of Le Mans
godz. 20:30 – 21:30 – Drugi trening Road to Le Mans
godz. 22:00 – 00:00 – Drugi trening 24 hours of Le Mans

Czwartek, 19 sierpnia
godz. 09:00 – 09:45 – Pierwszy trening Porsche Sprint Challenge
godz. 10:40 – 11:00 – Pierwsze kwalifikacje Road to Le Mans
godz. 11:15 – 11:35 – Drugie kwalifikacje Road to Le Mans
godz. 12:25 – 13:10 – Trening Endurance Racing Legends
godz. 14:00 – 17:00 – Trzeci trening 24 hours of Le Mans
godz. 18:00 – 18:45 – Kwalifikacje Endurance Racing Legends
godz. 19:30 – 20:25 – Pierwszy wyścig Road to Le Mans
godz. 21:00 – 21:30 – Kwalifikacje Hyperpole 24 hours of Le Mans
godz. 22:00 – 00:00 – Czwarty trening 24 hours od Le Mans

Piątek, 20 sierpnia
godz. 09:00 – 09:45 – Drugi trening Porsche Sprint Challenge
godz. 10:30 – 11:15 – Pierwszy wyścig Endurance Racing Legends
godz. 12:00 – 12:45 – Kwalifikacje Porsche Sprint Challenge
godz. 15:30 – 20:30 – Wyścig Fun Cup

Sobota, 21 sierpnia
godz. 09:00 – 09:45 – Wyścig Porsche Sprint Challenge
godz. 10:15 – 11:00 – Drugi wyścig Endurance Racing Legends
godz. 11:30 – 11:45 – Sesja Warm-up 24 hours of Le Mans
godz. 12:15 – 13:10 – Drugi wyścig Road to Le Mans
godz. 16:00 – Start wyścigu 24 hours of Le Mans

Niedziela, 22 sierpnia
godz. 16:00 – Zakończenie wyścigu 24 hours of Le Mans

fot. Brecht Decancq – WRT



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi