KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Inter Europol Competition a sprawa polska



Jakie są tradycje motorsportowe w Polsce wszyscy wiemy. O tym jak ważny – pod każdym względem jest dla niego Robert Kubica również. O tym jak wielki sukces odniósł w 24h Le Mans zespół Inter Europol Competition nikogo nie trzeba przekonywać. Pytanie jak wiele osób się o tym sukcesie dowie.

Lata starań

 

5. miejsce w swojej kategorii w najważniejszej motorsportowej imprezie dla siebie. To jest duży sukces, zwłaszcza gdy pod uwagę weźmiemy to, że dokonał tego zespół z Polski. Inter Europol Competition spisał się w miniony weekend świetnie.

Szczerze mówiąc, gdy jego właściciel, Wojciech Śmiechowski, mówił w rozmowie z Eurosportem, że mają tempo na Hyperpole (6 najlepszych ekip) to wydawało mi się to zbyt optymistyczne podejście. Okazało się jednak prawdą. Równa jazda, brak przygód, kar i dużych błędów sprawiły, że w Inter Europol Competition mogli przybić sobie piątki i powiedzieć – zrobiliśmy świetną robotę.



I to naprawdę trzeba docenić – nie tylko za ten ostatni weekend. To efekt realizacji wieloletniej wizji, ambitnych planów i sportowych marzeń. Było to połączone z odważnym modelem organizacyjnym i finansowym.

Trzeba tu pochwalić Wojciecha Śmiechowskiego za stworzenie takiej ekipy. Chwalić za przesiadkę na Orecę trudno, bo to była absolutna konieczność by był sens ścigać się w WEC. Strzałem w dziesiątkę było przejechanie pełnego sezonu WEC oraz zatrudnienie takiego składu kierowców. Wiadomo, w ekipie jeździ Jakub Śmiechowski – syn właściciela – o którym mało się dotychczas mówiło, a który miał fajne starty w seriach juniorskich i wyścigach sprinterskich. Postęp jaki uczynił w ciągu ostatnich kilku lat jest ogromny i obecnie nie można mówić, że w kwestii tempa stanowi słabsze ogniwo zespołu. Pozostali zawodnicy – czy to stali czy „dorywczy” to światowa klasa i miło, że takie nazwiska jeżdżą dla polskiej ekipy.

W zespole pracują świetni ludzie, znający się na swoim fachu, a do tego emanujący pozytywną energią.

O ich sukcesie powinno dowiedzieć się jak najwięcej osób, bo to może przynieść rozwój, pieniądze i większą satysfakcję. To też szansa dla motorsportu w Polsce (na innych poziomach niż F1) by przestał być traktowany jak golf, futbol amerykański czy krykiet. Dla wielu wyścigi długodystansowe są na podomnym poziomie egzotyki co wymienione sporty.



Ale…

 

No bo przecież zawsze musi być jakieś „ale”. Niektórzy mogą powiedzieć, że Inter Europol Competition miał pecha, że w tym wyścigu startował Robert Kubica bo wspólnie z WRT odebrali całą uwagę IEC. Ja się jednak z tym nie zgodzę i uważam, że było to duże szczęście, które polski zespół świetnie wykorzystał na torze, zajmując świetne miejsce i pokazując, że od tego sezonu stać ich na walkę w czubie.

Jasne, podczas tego startu więcej de facto pisało się o Kubicy. Jest on absolutnie twarzą polskiego motorsportu, naszym najlepszym kierowcą z największymi sukcesami. Dodatkowo walczył o zwycięstwo. Jednak odnoszę wrażenie, że dzięki startowi Kubicy i tak o ICE mówiło się dwa razy więcej niż mówiłoby się bez tego startu Roberta. Nie mówiąc o tym, ilu kibiców dzięki Kubicy obejrzało na żywo IEC w akcji, a przede wszystkim lepiej poznało główną serię IEC.

Podczas rozmowy w Eurosporcie, Wojciech Śmiechowski powiedział, że ma żal do niektórych, że piszą tylko o Robercie, a nic o jego ekipie. I rzeczywiście były takie media, które najpierw ochoczo odwiedzały fabrykę ekipy, a potem pomijały ją w relacjach w Le Mans.

Nie ma konieczności klasyfikowania i szeregowania czyj start był ważniejszy i komu powinniśmy kibicować „bardziej” w Le Mans. Trzeba docenić, że pierwszy raz w historii mieliśmy tak mocną polską reprezentację.



Myślę, że teraz trzeba się skupić na wykorzystaniu sukcesu w 24h Le Mans i zainteresowaniu serią. Przydałby się mocno dział marketingu, co przecież mogłoby też mieć wpływ na sprzedaż detaliczną produktu oferowanego przez głównego sponsora zespołu czyli pieczywa. Byli już tacy w innych seriach, którzy na Kubicę potrafili się obrażać, gdyż budził większe zainteresowani niż oni i ich przykłady pokazują, że to raczej nie jest właściwe podejście.

Przyszłość

 

Ta oby była jak najlepsza dla ekipy, która wprowadziła polskiego kierowcę do WEC i która daje szansę innemu polskiemu zawodnikowi w ELMS (Mateusz Kaprzyk w LMP3). Jestem pewien, że więcej osób będzie teraz interesowało się ich losami – i to również dzięki startowi Kubicy w 24h Le Mans.

Najbliższy start to 30 października w Bahrajnie, gdzie tydzień później zakończy się sezon WEC. Po sukcesie na Le Mans Inter Europol Competition zajmuje 5. miejsce w gronie 11 ekip. Do lidera tracą mniej niż mają przewagi nad 6. miejscem…



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi