KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
vasseur wolff

Długa historia Wolffa i Vasseur`a pomoże Bottasowi? Pouchaire wstrząśnie składem?



Wybór kierowców Alfy Romeo może zależeć od wielu czynników, również decyzji na temat długoterminowej przyszłości zespołu z Hinwil. Jest też wiele powodów z przeszłości, które mogą dać tam fotel Valtteriemu Bottasowi.

Teoretycznie Alfa nie ma nic wspólnego z Mercedesem, a Bottas, za którego startami w F1 nie idą duże pieniądze od sponsorów, nie powinien być rozważany jako kandydat do zespołu Hinwil.

Saward w najnowszym wpisie na swoim blogu zwraca jednak uwagę na ponad 15-letnią znajomość szefów obu ekip – Toto Wolffa i Frederica Vasseur`a.

„Wolff miał udziały w AMG, które dostarczało silniki do zespołu ASM, prowadzonego przez Vasseur`a, w którym odnosili sukcesy Lewis Hamilton czy Paul di Resta, a gdy ekipa zmieniła nazwę na ART również Romain Grosjean, Nico Hulkenberg czy Jules Bianchi. Wolff był w managemencie Valtteriego Bottasa gdy ten jeździł w ekipie ART w 2009 i zdobywał mistrzostwo GP3 w 2010. Wolff kupił wówczas udziały w Williamsie, gdzie Bottas został kierowcą rezerwowym, a potem podstawowym. Co więcej, Vasseur był jednym ze świadków na ślubie Wolffa z Susie Stoddart. Jakby tego było mało, panowie byli współlokatorami, gdy Wolff prowadził Mercedesa w Brackley, a Vasseur był szefem Renault w Enstone”.



Saward zwraca uwagę na fatalny weekend Alfy na Węgrzech, kiedy stracili 8. miejsce w klasyfikacji generalnej na rzecz Williamsa i pisze, że ekipie z Hinwil będzie trudno odrobić stratę, a to będzie oznaczało znacznie mniejsze wpływy do kasy zespołu. Czy to może wpłynąć na skład ekipy w 2022 roku?

„W teorii Alfa Romeo ma dwa wolne miejsca na przyszły sezon, ale wiele źródeł mówi, że Bottas jest bliski podpisania kontraktu. To oznacza, że Raikkonen tam nie zostanie. Giovinazzi jest jedynym włoskim kierowcą w F1 i pozbycie się go mogłoby przynieść kłopoty Alfie Romeo, szczególnie że Giovinazzi nie wykonuje złej roboty. Ale Alfa nie ma dłużej prawda do nominowania kierowcy, podobnie jak Ferrari. Rozsądnie byłoby jednak dla szwajcarskiego zespołu pozostać w dobrych stosunkach z dostawcą silników, który w ostatnich miesiącach zdaje się być znacznie bliżej Haasa. Nadal jednak deal z Ferrari jest wieloletnim” – wyjaśnia Saward.

Co ciekawe jednak, dziennikarz zauważa, że nadal możliwe jest przejście ekipy z Hinwil na silniki Renault.

„Przejście na jednostki Renault to opcja długoterminowa, którą Renault przyjęłoby z radością, gdyż ma kilku zdolnych młodych kierowców, których nie ma gdzie umieścić. W wizji krótkoterminowej, dobre dla Alfy mogłoby być skorzystanie z młodych kierowców Ferrari. Jednym z nich jest Giovinazzi, podobnie jak rezerwowy Alfy Callum Ilott oraz Rosjanin Robert Shwartzman. Ten ostatni jest mocno pożądany w Maranello”.



Według Sawarda Frederic Vasseur może chcieć pójść w innym kierunku, którym miałby być Theo Pouchaire. W minioną środę testował on Alfę z 2019 roku, a 20 sierpnia skończy 18 lat, czyli będzie mógł startować w F1. Aktualnemu wicemistrzowi Formuły 3 brakuje niewielu punktów do superlicencji i powinien je zdobyć w obecnym sezonie F2.

„Nie jest jeszcze gotowy na F1, ale jest kilka miejsc i niektóre zespoły mogą pomyśleć, że jest on ryzykiem wartym podjęcia. Patrząc na to, jaki wpływ na zespół miało kilka lat temu przyjście Charlesa Leclerca, może warto wstrząsnąć zespołem” – pisze Saward, dodając, że wzięcie Francuza Pouchaire mogłoby zachęcić Renault do wejścia do Alfy w kolejnych latach.

Decyzje na temat składów spodziewane są niebawem po przerwie letniej w F1.

Źródło: joesaward.wordpress.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi