Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

2021 Hungarian Grand Prix, Sunday - Jiri Krenek

Bez rekordu pit-stopu, strategie, dane i podsumowanie GP Węgier



Najpierw warunki wywróciły kolejność do góry nogami, a potem zaczęło się odrabianie. Rywalizacja na Hungaroring nie należała do typowych. A jak wyglądają jej liczby? Zapraszam na pełne podsumowanie.

Wyniki

 

Kolejność startowa:

Kolejność startowa GP Węgier 2021

Wyniki

Nie wiadomo czemu, mimo dyskwalifikacji pozostawiono w oficjalnych wynikach 2. miejsce dla Sebastiana Vettela, dodając adnotację, że są to wyniki prowizoryczne. Aston Martin zapowiedział apelację, na którą ma 96 godzin. Trzeba się spodziewać, że jej rozpatrzenie nadejdzie przed GP Belgii.



wyniki grand prix węgier 2021

Skrót:

Best lapy

Pierre Gasly został ściągnięty do boksów na przedostatnim okrążeniu by uzyskać najlepszy czas i odebrać punkt Lewisowi Hamiltonowi. Udało się to.

lapyaa

Sektory

Hamilton wyraźnie wygrał z Gaslym w pierwszym.

sektory gp węgier 2021

Prędkości

Najszybsza – podobnie jak w kwalifikacjach – Alfa. Zwycięzca wyścigu na drugim biegunie wśród tych, którzy do mety dojechali.



predkosci gp wegier 2021

Pit-stopy

Rekordu absolutnego nie ma, ale jest najlepszy wynik w tym sezonie. Warto zwrócić uwagę na dwa pit-stopy Red Bulla poniżej 2 sekund wczoraj.

pit-stopy gp węgier 2021

Strategie

Były one dość standardowe, oprócz tej Antonio Giovinazziego, który spróbował wyjechać na slickach do wyścigu i zupełnie mu się to nie opłaciło. Wcześniejszy zjazd Hamiltona by mieć trochę czystego powietrza był niezłym rozwiązaniem i na innym torze mógł przynieść nawet zwycięstwo. Miękkie mieszanki były w użyciu dwa razy podczas tego wyścigu.

strategia gp węgier 2021

Opony

Najdłuższy stint pokonali wczoraj Ricciardo i Russell – po 49 okrążeń.

opony gp węgier 2021

Alfa podsumowuje

 

Wypowiedzi szefa oraz kierowców Alfa Romeo Racing ORLEN znajdziecie tutaj.

Ode mnie

 

Jeżeli zaczynaliście przygodę z F1 przed 2010 rokiem to z pewnością pamiętacie, że niegdyś deszczowe wyścigi były „codziennością”. Ubiegłoroczny „pandemiczny” kalendarz sprawił, że mieliśmy deszczu nieco częściej, ale i tak w ostatnich latach deszczowe wyścigi można policzyć na palcach (może nawet) jednej ręki. Obecni kierowcy nie mają zatem zbyt wielu okazji do jazdy w deszczu. Czy w takim razie kierowcy zapomnieli już nieco, jak się w deszczu jeździ? Możliwe bo brak treningu jakoś musi się objawić. Fakt, że Bottas miał nieco trudniej, bo tuż przed niego zjechał Norris, ale i tak popełnił ogromny błąd, prawie tak duży jak Stroll.



Faktem też pozostaje, że błąd kierowcy Mercedesa kosztował bardzo dużo oba bolidy Red Bulla. Sergio Perez musiał się wycofać, a do tego stracił silnik. Verstappen stracił całe deflektory po prawej stronie i ostatecznie zamiast 18 punktów za 2. miejsce, na którym wówczas był, dostał 2 za 9. pozycję. Kolejny fakt jest taki, że Red Bull znów stracił mnóstwo pieniędzy. Mattia Binotto – w kontekście Charlesa Leclerca – już mówi o tym, żeby zespoły, których kierowca zostanie winny kolizji, pokrywały koszty napraw. Chodzi oczywiście o obowiązujące w tym sezonie limity budżetowe. Kolejny fakt to utrata przez Verstappena i Red Bulla prowadzenia w klasyfikacjach generalnych. Lewis ma już 8 punktów przewagi nad Verstappenem. Bilans dwóch ostatnich wyścigów to 43-2. W normalnych okolicznościach Maxowi trudno byłoby wygrać na Hungaroring, ale taka strata jest bardzo dotkliwa. Lewis rzeczywiście pojechał świetnie i należą mu się brawa za przebijanie się na torze, na którym wyprzedzanie jest ekstremalnie trudne. Wykorzystał w pełni potencjał swojego auta. Niestety, próby przeciągnięcia uwagi na siebie podczas ceremonii i wypowiedzi po walce z Alonso nie przysporzyły mu fanów. Jego zdanie „przy tych prędkościach jest to bardzo niebezpieczne” po czyściutkim blokowaniu przez Aloso zalatuje ogromną hipokryzją w kontekście wydarzeń sprzed 2 tygodni.

Wygrał jednak Ocon, a kierowcą dnia kibice wybrali Fernando Alonso. Alpine rozegrało to wybornie a i kierowcy dołożyli coś od siebie, ale o tym postaram się napisać w kolejnym tekście.

Chyba wszyscy żałują dyskwalifikacji Sebastiana Vettela. Niemiec pojechał świetnie i śmiem zaryzykować stwierdzenie, że miał lepsze tempo od Ocona. Gdyby tor bardziej nadawał się do wyprzedzania, mógłby podjąć skuteczną próbę ataku. Niektórzy mogą się denerwować, że jest to zbyt surowa kara. Czytałem już mnóstwo wypowiedzi porównujące kary Hamiltona z Silverstone (10 sekund) z karami Giovinazziego (10 sekund stop and go za przekroczenie prędkości w alei serwisowej) i Vettela (brak 0,7 litra paliwa). Ja bym ich jednak bronił. Zasady dotyczące paliwa są znane nie od dziś, a chodzi przecież o bardzo poważną kwestię używania zgodnej z przepisami mieszanki paliwowej. Nie można takich kwestii bagatelizować i tu kary muszą być surowe by ekipom nie chciało się kombinować. Giovinazzi jadąc za szybko w alei serwisowej mógł wyprzedzić nawet kilka aut podczas postojów. Najważniejsze żeby w działaniach sędziów była konsekwencja.

Na 3. miejsce tym samym wskakuje Sainz. Gdyby startował wyżej, a nie z 15. miejsca i nie ucierpiałby w karambolu na starcie, to wygrałby pod nieobecność obu Mercedesów, Red Bulli i McLarenów. Ferrari miało na to tempo, ale podmuch wiatru podczas kwalifikacji sprawił, rozbił bolid. Niemniej jest już zdecydowanie przed Charlesem Leclerciem w klasyfikacji generalnej. Raczej mało kto się tego spodziewał przed sezonem. Dodatkowo Ferrari awansowało na 3. miejsce w klasyfikacji generalnej po zakończeniu zawodów. Ciekawostką jest, że Sainz był na podium już 4 razy w F1, ale tylko w połowie przypadków faktycznie na nim stał.

Gdyby Pierre Gasly nie spadł na koniec stawki na początku, też byłby mocnym kandydatem do zwycięstwa. Był w stanie świetnie nadrobić stracone miejsca i pojechał znakomity wyścig. Wykonał również zadanie specjalne, odbierając Hamiltonowi punkt za najszybsze okrążenie. 5. i 6. miejsce AlphaTauri to dobry wynik.

Ostatecznie 7. i 8. miejsce dla Williamsów. Pierwszym, który po ponad dwóch latach przerwał ich bezpunktową serię był Nicholas Latifi. I trzeba otwarcie powiedzieć – to on był lepszym kierowcą z duetu Williamsa w ten weekend. W kwalifikacjach stracił do Russella bardzo mało, a w wyścigu lepiej zorientował się na starcie. Potem Williams podjął bardzo mądrą decyzję – nie walczyli o miejsce, chcieli mieć wyłącznie czysty tor i niezłe – jak na nich tempo – i to się udało. Większość osób mówi jednak o Russellu, gdyż to on dłużej walczył w Williamsie o te punkty. Łącznie 48 wyścigów. Płacz na mecie był uzasadniony, bo harował bardzo ostro na tę pierwszą 10-tkę, wyciągając wielokrotnie coś więcej z bolidu. 10 oczek w jednym wyścigu… ostatni raz takie cuda zdarzyły się w 2017 roku.



O Alfie pisałem już wcześniej i chyba nie ma sensu czegoś dodawać. Formę McLarena trudno oceniać. Bottas przerwał rekordową dla zespołu passę punktową Norrisa – 15 występów, a Ricciardo jechał z uszkodzeniami i ledwie dotoczył auto na 11. miejscu.

Vlog

 

Klasyfikacje

Kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda226,5
2Lewis Hamilton blankMercedes221,5
3Valtteri BottasblankMercedes141
4Lando NorrisblankMclaren Mercedes132
5Sergio PerezblankRed Bull Racing118
6Charles LeclercblankFerrari104
7Carlos SainzblankFerrari97,5
8Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes83
9Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda66
10Fernando AlonsoblankAlpine50
11Esteban OconblankAlpine45
12Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes35
13Lance StrollblankAston Martin Mercedes24
14Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda18
15George RussellblankWilliams Mercedes15
16Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes7
17Kimi RäikkönenblankAlfa Romeo Racing Ferrari2
18Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari1
19Mick SchumacherblankHaas Ferrari0
20Robert KubicaAlfa Romeo Racing0
21Nikita MazepinblankHaas0

Konstruktorów:

Poz. ZespółPkt
1blank Mercedes362,5
2blankRedBull Racing Honda344,5
3blankMcLaren Mercedes215
4blankFerrari201,5
5blankAlpine95
6blankAlphaTauri Honda84
7Aston Martin Mercedes59
8blankWilliams Mercedes22
9blankAlfa Romeo Racing ORLEN Ferrari3
10blankHaas Ferrari0

Punkty karne:



KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Lando Norris814/11/21 - 3 pkt
Sergio Perez711/09/21 - 1 pkt
Sebastian Vettel627/03/22 - 3 pkt1
Nicholas Latifi606/06/22 - 3 pkt
Lance Stroll625/10/21 - 3 pkt2
Kimi Raikkonen
5
13/09/21 - 1 pkt
Nikita Mazepin502/05/22 - 1 pkt
George Russell
4
14/11/21 - 3 pkt
Yuki Tsunoda418/04/22 - 1 pkt
Valtteri Bottas428/06/22 - 2 pkt1
Alexander Albon
3
Antonio Giovinazzi
2
1
Lewis Hamilton2
Charles Leclerc
2
06/12/21 - 2 pkt
Romain Grosjean225/10/21 - 1 pkt
Max Verstappen212/09/22 - 2 pkt
Daniel Ricciardo
1
27/09/21 - 1 pkt
Pierre Gasly109/05/22 - 1 pkt
Carlos Sainz114/11/21 - 1 pkt1
Esteban Ocon0-1

Wykorzystanie elementów silnika:

KierowcaKrajZespółICE (limit 3)TC (3)MGUH (3)MGUK (3)ES(2)CE (2)
Kimi Räikkönen (Kubica)blankAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Esteban OconblankAlpine333322
Fernando AlonsoblankAlpine332322
Lance StrollblankAston Martin Mercedes333222
Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes333322
Charles LeclercblankFerrari333222
Carlos SainzblankFerrari333222
Nikita MazepinblankHaas333212
Mick SchumacherblankHaas Ferrari333222
Lando NorrisblankMclaren Mercedes333322
Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes333222
Lewis Hamilton blankMercedes333322
Valtteri BottasblankMercedes333322
Sergio PerezblankRed Bull Racing444444
Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda333322
Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda333333
Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda333322
George RussellblankWilliams Mercedes333222
Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes333222

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Rosji

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS - 4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 – 12 września

14:30 – FP1
18:00 – Kwalifikacje

12:00 – FP2
16:30 – Sprint kwalifikacyjny

15:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi