Trudno analizować ten wyścig i trudno mówić, że dziś zrobiłem to na spokojnie. Dlatego ograniczę się do liczbowego podsumowanie 24 godzin jazdy (w niektórych przypadkach 23 godzin i 57 minut).
Wyniki
Best lapy
Robert Kubica uzyskał najsłabszy czas z kierowców WRT #41 w tym wyścigu, jednak biorąc pod uwagę warunki, w jakich to robił, nie jest to dziwne (mokry/przesychający tor potem noc i poranek z mgłą/opadającą mgłą).
Co ciekawe, Yifey Ye swój najlepszy czas weekendu wyręcił w wyścigu i był jednym z tylko 11 kierowców, którzy właśnie wtedy uzyskali swój najlepszy czas, a nie w treningu. Mimo to nie był to wynik rewelacyjny i przed nim było aż 6 rywali z LMP2.
Pochwalić należy czas Rangera van der Zande z Inter Europol Competition, który wykręcił 4. czas całego wyścigu w LMP2.
Optymalne czasy
W testach i treningach WRT dominowało, ale optymalny czas wyścigu nie jest już tak rewelacyjny, choć nadal w czołówce.
Sektory
Ponownie dobrze było w pierwszym sektorze, ale Yifey Ye dobrze poradził sobie również w środkowym.
Prędkości
Potwierdziły się dane z treningów – Inter Europol Competition uzyskiwał bardzo wysokie prędkości – najwyższe z LMP2. Ekipy WRT w środku stawki.
Dominacja WRT
To jak świetnie spisała się ekipa Vincenta Vossa pokazują statystyki prowadzenia w wyścigu. Na 363 przejechane okrążenia, ekipy z numerami 31 i 41 prowadziły w 277 z nich. Robert Kubica, Yifey Ye i Louis Deletraz przejechali na prowadzeniu 59 kółek, a 218 okrążeń należało do Ferdinanda Habsburga, Robina Frijnsa i Charlesa Milesi.
Pit-stopy
One pokazują, jak świetną robotę wykonał zarówno zespół jak i jego kierowcy. Obie ekipy WRT spędziły zdecydowanie najmniej czasu w alei serwisowej ze wszystkich ekip LMP2. Dość powiedzieć, że trzeci z zespołów pod tym względem stracił do nich minimum 2 minuty.
Ekipa #41 była szybsza w tym aspekcie, przede wszystkim za sprawą problemów z podnośnikiem.
Należy pochwalić również Inter Europol Competition, który miał czwarty najkrótszy czas wizyt w alei serwisowej. Nasz zespół unikał problemów i kar.
Oto łączne czasy pobytów w alei serwisowej pierwszej 10-tki:
1. miejsce: WRT #31 – 42:47
2. JOTA #28 – 49:00
3. Panis Racing #65 – 44:26
4. United Autosports #23 – 53:16
5. Inter Europol Competition #34 – 46:53
6. IDEC Sport #48 – 47:59
7. G-Drive Racing #26 – 74:17
8. JOTA #38 – 67:45
9. Duqueine Team #30 – 57:40
10. Dragonspeed #21 – 48:34
. WRT #41 – 42:00
Tak wyglądały zmiany i stinty ekip WRT:
A tak Inter Europol Competition:
Czas jazdy
Robert Kubica jechał najkrócej ze wszystkich kierowców WRT i spędził w aucie 6 godzin i 40 minut. Louis Deletraz również przejechał 3 stinty, ale jego czas za kółkiem wyniósł 7 godzin i 52 minuty. Najdłużej jechał Yifey Ye – 8 godzin i 38 minut podczas 4 stintów.