KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank

Analiza wyścigu 24h Le Mans – w kilku aspektach WRT go zdominowało, w jednym Inter Europol Competition



Trudno analizować ten wyścig i trudno mówić, że dziś zrobiłem to na spokojnie. Dlatego ograniczę się do liczbowego podsumowanie 24 godzin jazdy (w niektórych przypadkach 23 godzin i 57 minut).

Wyniki

wyniki wyscigu 24h le mans

Best lapy

 

Robert Kubica uzyskał najsłabszy czas z kierowców WRT #41 w tym wyścigu, jednak biorąc pod uwagę warunki, w jakich to robił, nie jest to dziwne (mokry/przesychający tor potem noc i poranek z mgłą/opadającą mgłą).

Co ciekawe, Yifey Ye swój najlepszy czas weekendu wyręcił w wyścigu i był jednym z tylko 11 kierowców, którzy właśnie wtedy uzyskali swój najlepszy czas, a nie w treningu. Mimo to nie był to wynik rewelacyjny i przed nim było aż 6 rywali z LMP2.



Pochwalić należy czas Rangera van der Zande z Inter Europol Competition, który wykręcił 4. czas całego wyścigu w LMP2.

najlepsze czasy wyścigu

Optymalne czasy

 

W testach i treningach WRT dominowało, ale optymalny czas wyścigu nie jest już tak rewelacyjny, choć nadal w czołówce.

optymalne czasy 24h Le Mans 89 edycja

Sektory

 

Ponownie dobrze było w pierwszym sektorze, ale Yifey Ye dobrze poradził sobie również w środkowym.

sektory Le Mans 2024

Prędkości

 

Potwierdziły się dane z treningów – Inter Europol Competition uzyskiwał bardzo wysokie prędkości – najwyższe z LMP2. Ekipy WRT w środku stawki.

najwyższe prędkości 24h le mans

Dominacja WRT

 

To jak świetnie spisała się ekipa Vincenta Vossa pokazują statystyki prowadzenia w wyścigu. Na 363 przejechane okrążenia, ekipy z numerami 31 i 41 prowadziły w 277 z nich. Robert Kubica, Yifey Ye i Louis Deletraz przejechali na prowadzeniu 59 kółek, a 218 okrążeń należało do Ferdinanda Habsburga, Robina Frijnsa i Charlesa Milesi.



kto na prowadzeniu 24h le mans

Pit-stopy

 

One pokazują, jak świetną robotę wykonał zarówno zespół jak i jego kierowcy. Obie ekipy WRT spędziły zdecydowanie najmniej czasu w alei serwisowej ze wszystkich ekip LMP2. Dość powiedzieć, że trzeci z zespołów pod tym względem stracił do nich minimum 2 minuty.

Ekipa #41 była szybsza w tym aspekcie, przede wszystkim za sprawą problemów z podnośnikiem.

Należy pochwalić również Inter Europol Competition, który miał czwarty najkrótszy czas wizyt w alei serwisowej. Nasz zespół unikał problemów i kar.

Oto łączne czasy pobytów w alei serwisowej pierwszej 10-tki:
1. miejsce: WRT #31 – 42:47
2. JOTA #28 – 49:00
3. Panis Racing #65 – 44:26
4. United Autosports #23 – 53:16
5. Inter Europol Competition #34 – 46:53
6. IDEC Sport #48 – 47:59
7. G-Drive Racing #26 – 74:17
8. JOTA #38 – 67:45
9. Duqueine Team #30 – 57:40
10. Dragonspeed #21 – 48:34
. WRT #41 – 42:00

Tak wyglądały zmiany i stinty ekip WRT:



pit-stopy wrt

A tak Inter Europol Competition:

pit-stopy Inter Europol Competition

Czas jazdy

 

Robert Kubica jechał najkrócej ze wszystkich kierowców WRT i spędził w aucie 6 godzin i 40 minut. Louis Deletraz również przejechał 3 stinty, ale jego czas za kółkiem wyniósł 7 godzin i 52 minuty. Najdłużej jechał Yifey Ye – 8 godzin i 38 minut podczas 4 stintów.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi