KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
large-2021 Hungarian Grand Prix - Friday (2)

„W LMP2 jest dużo cieplej”



Robert Kubica miał okazję jeździć bolidem Formuły 1 w jeszcze bardziej wymagających warunkach niż te panujące obecnie na Hungaroring i mówi, że równie trudny przy nich jest aspekt mentalny oraz… dbanie o opony.

Na Hungaroring panują bardzo wysokie temperatury, które nie ułatwiają kierowcom jazdy i wyczucia auta. W rozmowie z Eleven Sports Robert Kubica opowiedział o wyzwaniach stojących przed uczestnikami Grand Prix Węgier.

„Temperatura jest jak zazwyczaj na Węgrzech. Pamiętam moje pierwsze testy po powrocie w 2017 roku i było jeszcze cieplej. Upał na pewno nie pomaga jeżeli chodzi o opony i balans, który zmienia się nawet w trakcie okrążenia. Dbanie o opony będzie bardzo ważne w takich warunkach, szczególnie w wyścigu. Bardzo łatwo jest w takich warunkach stracić cenny czas jak zniszczysz opony” – mówił Polak.



Dlaczego dbanie o opony jest tak trudne?

„Czytanie toru jest ważne, ale są rzeczy, które dla normalnego widza są nie do odczytania, a mają duży wpływ dla kierowcy. Jeżeli komuś w 1. zakręcie uśliznęła się tylna oś to 3-4 zakręty później te przegrzane opony o kilka stopni dają o sobie znać. Dodatkowo na takim torze jest duży ruch na torze. I jeżeli miałeś temperaturę optymalną i musisz stanąć w ostatnim sektorze, to wypadasz z okna. Opony Pirelli są bardzo wrażliwe i czasem niewidoczne gołym okiem rzeczy mają duży wpływ. Często zespoły nie wiedzą, czemu dany komplet był gorszy” – powiedział Polak.

A co z wyzwaniami fizycznymi dla kierowców, którzy są ubrani w ognioodporne stroje i kombinezony w kasku i ciasnym kokpicie? Wielu z nich – w tym Lewis Hamilton i Valtteri Bottas narzekało na temperatury.



„To nie jeździli w LMP2, gdzie jest dużo cieplej. Może dlatego ja tak bardzo tego gorąca nie odczuwałem wczoraj, ale fakt jest taki, że ten tor jest bardzo wymagający jeżeli chodzi o nitkę toru. Jest mało czasu na odpoczynek, prosta jest bardzo krótka i koncentracja jest tu bardzo ważna. Często zapominamy, że F1 jest bardzo mentalna i ten aspekt jest bardzo ważny i może wpłynąć na kwestię fizyczną” – odpowiedział Polak.

Na cytat Lewisa Hamiltona, który stwierdził, że schudł po wczorajszych treningach 3 kilogramy, Kubica odpowiedział żartem: „Może miał nadwagę?”

Co z dalszym rozwojem bolidu przez Alfa Romeo Racing ORLEN? Kubica zapytany o pokazanie potencjału przez jego zespół mówi: „Jesteśmy w takim punkcie sezonu, w którym powinieneś już dawno pokazać swój potencjał. Musimy zadbać o to żeby wykorzystywać nasz pakiet jak najbardziej. Na pewno będzie się to zmieniało z toru na tor, a zespół koncentruje się już znacznie na przyszłym roku” – powiedział Robert.

Robert postawił na zwycięstwo Lewisa Hamiltona w kwalifikacjach i się nie pomylił.

Źródło: Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi