KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Verstappen mówi o braku szacunku Mercedesa i Hamiltona, Lewis odpiera zarzuty



Początek weekendu wyścigowego przyniósł kontynuację komentarzy do wydarzeń z Silverstone. Max Verstappen i Lewis Hamilton rozmawiali po wypadku ze sobą, ale nadal mocno różnią się od oceny wydarzeń z Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Wizja Verstappena

 

Przed Grand Prix Węgier Holender był pytany o wydarzenia z Silverstone, w tym szczególnie o karę dla Hamiltona mimo której był w stanie wygrać wyścig.

„Szczerze mówiąc, nie czytałem decyzji sędziów, słyszałem jedynie o karze. Uważam, że nie była wystarczająca. Nie zrobiłem w tamtej sytuacji niczego złego. Ścigamy się ostro, zakręt był na dużej prędkości, ale nie wiem czemu miałbym mieć udział w tym wypadku. Czy sędziowie oczekiwali, że wyjadę całkowicie poza tor a potem utrzymam pozycję” – mówił dziś Verstappen.



Odniósł się on również do sytuacji po wyścigu, kiedy Lewis Hamilton bardzo mocno celebrował swoje zwycięstwo.

„Bez szacunku jest, gdy jeden gość jest w szpitalu, a drugi macha flagą jakby nic się nie stało, podczas gdy to ty wypchnąłeś go w ściagnę z przeciążeniem 51G. I nie tylko to, ale cała reakcja zespołu. To, jak celebrowali zwycięstwo, szczególnie po tym w jaki sposób zostało osiągnięte. Dla mnie było to bez szacunku na wszelkie sposoby i to pokazuje, kim naprawdę jesteś, takie rzeczy wychodzą pod presją” – powiedział Verstappen.

Dodał on również, że po wypadku zadzwonili do niego niemal wszyscy szefowie zespołów, pytając jak się czuje, oprócz Toto Wolffa.

Wizja Hamiltona

 

Z tymi zarzutami nie zgadza się Lewis Hamilton.

„Widziałem na ekranach, że wysiadł z samochodu i wyglądał w porządku oraz powiedziano mi, że jest w porządku. Nie byłem świadom tego, że odwiedził szpital aż do wywiadów z mediami. Żaden z nas nie chce widzieć drugiego kierowcy kontuzjowanego. Nie uważam, że moje zachowanie było bez szacunku. Co innego wiedzieć i celebrować, a co innego nie wiedzieć. Ja nie byłem tego świadom” – tłumaczy Hamilton.



Anglik dodaje, że cieszył się tak bardzo widząc pełne trybuny kibiców i była to normalna celebracja. Po wyścigu zadzwonił do Maxa Verstappena.

„Zadzwoniłem do Maxa zapytać, czy wszystko z nim w porządku i dać mu znać, że nadal go szanuję. Wygląda na to, że bez wzajemności, ale OK” – powiedział Lewis.

Co do samego incydentu, to Hamilton mówi, że gdyby miał jeszcze raz podejść do tej sytuacji, to zaatakowałby Verstappena w identyczny sposób.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi