Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Alonso Silver

Ponad 2800 osób zagłosowało – kto winien kolizji, a kto bohaterem na Silverstone?



Najwyższy czas zakończyć weekend wyścigowy na Silverstone podsumowaniem Waszego głosowania plus minus, które tym razem zostało rozszerzone o pytanie o kolizję Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena.

Kto winien?

 

We wtorek zadałem Wam pytanie, kto ponosi winę za incydent Hamiltona z Verstappenem na 1. okrążeniu Grand Prix Wielkiej Brytanii. W głosowaniu wzięło udział aż 2837 osób i aż 42% z nich wskazało, że winę w pełni ponosi Lewis Hamilton. 32% osób wskazało na większy udział winy Anglika. 19% osób uważa, że był to incydent wyścigowy. 5% osób wskazało raczej winę Verstappena, a 2% wyłączną winę Holendra.



Dla 22% osób zachowanie Lewisa Hamiltona po minięciu mety było całkowicie poprawne i uzasadnione. Według 40% osób Lewis mógł zachować się lepiej, a 38% osób zgadza się z Maxem Verstappenem, że było to zachowanie bez szacunku i niesportowe.

18% z Was uważa, że skutki przewinienia na torze nie decydowały o karze dla kierowcy. Według 32% powinny mieć one wpływ, a 50% osób jest zdania, że każdą sytuację trzeba rozpatrywać indywidualnie.

19% z Was uważa, że nie ma potrzeby żadnych zmian w przepisach po niedzielnych wydarzeniach. 42% osób najbardziej chciałoby wprowadzenia zakazu napraw podczas czerwonej flagi lub kary za takie naprawy. Dla 24% osób najpilniejszą zmianą są ostrzejsze kary za przewinienia. 9% osób uważa, że powinien być zakaz team orders, a 6% głosujących chciałoby innych zmian.

Plus czy minus?

 

W naszym tradycyjnym głosowaniu zdecydowanie najwyżej oceniliście Charlesa Leclerca, ale aż 3 kierowców miało mniej niż 2% minusów. Co ciekawe, lepiej oceniliście Daniela Ricciardo niż Lando Norrisa. Znów świetne noty dostał Fernando Alonso.

Najgorsze oceny otrzymali Kimi Raikkonen, Lewis Hamilton i Sergio Perez.



?KierowcaPlusyNeutralneMinusy% Plusów% MinusówRóżnica
1Charles Leclerc1283271896.611.3695.26
2Fernando Alonso1209962391.041.7389.31
3Daniel Ricciardo11621422487.501.8185.69
4Lando Norris11281584284.943.1681.78
5Carlos Sainz73148111655.058.7346.31
6Max Verstappen62453916546.9912.4234.56
7Yuki Tsunoda59254219444.5814.6129.97
8Lance Stroll54862315741.2711.8229.44
9Esteban Ocon36574122227.4816.7210.77
10Valtteri Bottas44956931033.8123.3410.47
11Pierre Gasly17976238713.4829.14-15.66
12Nikita Mazepin25951655319.5041.64-22.14
13Nicholas Latifi17268347312.9535.62-22.67
14Antonio Giovinazzi1176485638.8142.39-33.58
15Mick Schumacher836805656.2542.55-36.30
16Sebastian Vettel16844271812.6554.07-41.42
17George Russell15941275711.9757.00-45.03
18Kimi Raikkonen13939179810.4760.09-49.62
19Lewis Hamilton24811696418.6772.59-53.92
20Sergio Perez14727490711.0768.30-57.23

Pozycję lidera Waszych głosowań utrzymał Max Verstappen, ale bardzo bliżył się do niego Lando Norris. Obecnie żaden inny kierowca nie ma do nich podejścia. Łącznie na plusie jest 11 kierowców.

Zdecydowanie najgorszymi wynikami nadal dysponują Nicholas Latifi i Nikita Mazepin.

?KierowcaŚrednia
1Max Verstappen79.64
2Lando Norris78.14
3Charles Leclerc51.99
4Fernando Alonso36.92
5Carlos Sainz36.61
6Sergio Perez33.86
7Pierre Gasly32.16
8Daniel Ricciardo24.04
9Lance Stroll20.70
10Lewis Hamilton14.49
11Valtteri Bottas3.92
12Sebastian Vettel-0.23
13Antonio Giovinazzi-2.63
14Kimi Raikkonen-6.10
15Mick Schumacher-7.27
16Esteban Ocon-7.78
17Yuki Tsunoda-12.97
18George Russell-16.73
19Nicholas Latifi-37.25
20Nikita Mazepin-47.58

Ciekawe?

 

Za bohatera wyścigu uznaliście zdecydowanie Charlesa Leclerca, który otrzymał aż 1013 z 1282 głosów. 103 osoby wskazały tu Lewisa Hamiltona, a 81 Maxa Verstappena.



Najciekawszym momentem wyścigu dla 928 głosujących był start z kolizją Verstappena i Hamiltona. Walka Hamiltona z Leclerciem zgarnęła 172 głosy, a walka w środku stawki 126 głosów.

Grand Prix Wielkiej Brytanii otrzymało średnią 6,28 w Waszym głosowaniu co czyni je 6. najciekawszym według Was wyścigniem sezonu.

WyścigOcena
GP Bahrajnu7,48
GP Imoli8,33
GP Portugalii4,25
GP Hiszpanii5,3
GP Monako4,5
GP Azerbejdżanu7,67
GP Francji7.00
GP Styrii5,25
GP Austrii6,8
GP WIelkiej Brytanii6,28
GP Węgier8,00
GP Belgii2,75
GP Holandii6,39
GP Włoch7,10
GP Rosji7,18
GP Turcji5,97



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS - 4h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

22 – 24 października

12:50 – FP1

09:30 – FP2
15:00 – Kwalifikacje

14:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi