KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Ponad 2 minut z pit-stopów nie da się odzyskać



Trudno zrozumieć, dlaczego WRT nie zjechało do boksów w tym samym momencie co United Autosports, ale jak pokazują poniższe liczby, był to bardzo kosztowny błąd. To jak dobrze udało się ekipie odrobić stratę po pierwszej części wyścigu, jest jednak pocieszające. Zapraszam na podsumowanie 4H Monza.

Wyniki

 

O wyniku WRT już wiemy, ale warto jeszcze raz podkreślić bardzo dobry wynik Inter Europol Competition i Team Virage w LMP3.

wyniki 4h monza 2021

Pit-stopy

To zestawienie jest dość bezlitosne dla strategii WRT. Spośród całej stawki 18 aut LMP2, tylko 3 miały dłuższy czas spędzony w boksach niż belgijska ekipa.



Kiedy spojrzymy na czołówkę widzimy, że nawet mimo świetnego tempa Kubica, Deletraz i Ye nie byli w stanie walczyć o zwycięstwo. 7 minut i 56 sekund – tyle trwały wizyty w boksie WRT. A innych ekip?
1. Panis Racing – 5:30
2. United Autosports – 5:46
3. JOTA – 5:22
4. WRT – 7:56
5. Duqueine Team – 7:37
6. G-Drive #25 – 6:22
7. Racing Team Turkey – 8:07
8. G-Drive #26 – 7:34
9. IDEC Sport – 7:01
10. Algarve Pro Racing – 7:58

WRT pit-stopy

Najlepsze czasy kierowców

WRT nie uzyskiwało dobrych wyników pod koniec rywalizacji, dlatego rezultaty ekipy są daleko w tym zestawieniu.

best lapy monza wrt

Wszystkie czasy WRT



wszystkie czasy wrt 4h monza

WRT podsumowuje

 

„Opuszczamy Monzę z większą przewagą niż mieliśmy, kiedy tu przyjeżdżaliśmy i to się liczy. Jeżeli chodzi o resztę, to był to trudny wyścig, który został zdeterminowany przez postój w trakcie pierwszego okresu samochodu bezpieczeństwa. To całkowicie zmieniło nasz wyścig ze względu na pozycję, tempo i ruch. To tylko niektóre zmienne, które mamy w ELMS, ale to frustrujące, gdy wiesz, że miałeś potencjał na więcej…” – skomentował Vincent Vosse, szef WRT.

Yifey Ye zaczynał ten wyścig dla WRT i pojechał mocny stint.

„To był dla nas wyścig pełen zdarzeń. Start był OK, byłem w stanie dojść do aż 1. miejsca aż do tego nieszczęsnego pit-stopu, kiedy okres samochodu bezpieczeństwa zepchnął nas w dół stawki. Od tego momentu musieliśmy odrabiać i walczyć. Tempo było mocne więc to jest bardzo pozytywne przed 24h Le Mans i finałową częścią sezonu” – powiedział Chińczyk.

„Do Roberta Kubicy należał środkowy stint. Polak jechał świetnie, nadrabiając 3 miejsca.

„To była skomplikowana niedziela – to na pewno. Wyścig zrobił się trudny kiedy mieliśmy samochód bezpieczeństwa podczas dotankowania więc musieliśmy ściągnąć samochód na splash i zatrzymać się ponownie później. Odzyskaliśmy nieco pola, ale nie mieliśmy ogólnie szczęścia podczas pit-stopów i to był chaotyczny wyścig, jak często na Monzy. Mimo to jesteśmy zadowoleni z tego, jak spisywał się samochód” – powiedział Polak.

Wyścig kończył Louis Deletraz, który początkowo miał świetne tempo.



„To był trudny wyścig na Monzy, mimo że wynik pozwolił nam na powiększenie przewagi w mistrzostwach. Pierwszy samochód bezpieczeństwa był dla nas zły i kosztował nas podium. POtem musieliśmy walczyć, ale tłok w alei serwisowej kosztował nas zapewne 10 sekund. Nadal jednak poprawiamy się, a zespół wykonał świetną pracę i to jest pozytywne” – powiedział Szwajcar.

Ode mnie

 

„Nieszczęsny”, „zły” – takie określenia wyjazdu samochodu bezpieczeństwa znajdziemy w wypowiedziach WRT. Faktem jest jednak to, że ekipa popełniła zwyczajny błąd, nie zjeżdżając razem z United Autosports do boksów gdy w żwirze zakopane było jedno z aut. Takie błędy strategiczne są w motorsporcie normalne, w tym wyścigu popełniło je wiele ekip, dlatego piętnować WRT nie można, ale…

…WRT wiedziało, że kończy im się paliwo – wszak musieli zjechać zaledwie jedno okrążenie później na awaryjny postój. Dlaczego zatem nie podjęli decyzji o zjeździe, skoro praktycznie nic na niej nie tracili? Widząc kogoś w żwirze, mogli kupić sobie za niewielką cenę bilet na loterii i wygrać, tak jak wygrało United Autosports czy Panis Racing.

Na Monzy nie wygrała żadna z 3 ekip z najlepszym tempem – najszybsze G-Drive, drugi WRT czy trzeci United Autosports. Wygrało Panis Racing, które spędziło w boksach 16 sekund mniej niż United Autosports. Na mecie między nimi było 5 sekund…

WRT spędziło w boksach za dużo czasu. Trudno w konkurencyjnej serii stanąć na podium, gdy na samych pit-stopach tracisz ponad 2 minuty. Strategia to jedno – tu decyzje trzeba podejmować pod presją i na szybko, a pomaga w tym doświadczenie, którego trzeba nabrać. Drugie to pit-stopy

Po pierwszej wpadce, WRT wyciągnęło wnioski i potem wykorzystywali praktycznie każdy okres Full Course Yellow by wykonać pit-stop. Zemściło się to nieco pod koniec wyścigu, kiedy Deletraz nie miał już opon by walczyć z JOTĄ.



Na uwagę zasługuje świetny stint Kubicy i rozsądna jazda, przy jednoczesnym oszczędzeniu opon. Kubica wiedział, że G-Drive jest daleko i ważniejsze jest dowiezienie wysokich punktów niż wyprzedzenie JOTY, która i tak nie punktowała. Dlatego tak długo męczył się z Gelaelem. Tempo było świetne, wyprzedzania mądre i takiego Roberta chcemy oglądać jak najczęściej.

Ważne jest to, że na kolejny torze – dość specyficznym – WRT było bardzo szybkie, a ich błędy były mniej kosztowne niż błędy rywali. Co ważne też, potrafili podnosić się i odrabiać straty, a tego w tym sezonie jeszcze nie widzieliśmy. W 24h Le Mans to może być bardzo ważny czynnik.

Vlog

 

O dzisiejszym wyścigu mówiłem również we vlogu.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi