Choć nie był to bardzo intensywny weekend w wykonaniu naszych rodaków, to możemy uznać go za udany. Zobaczcie, kto stanął na podium, a kto cieszył się ze zwycięstw.
WRC3
Rajd Estonii był 7. eliminacją Rajdowych Mistrzostw Świata. Zakończył się on niespodziewanym zwycięstwem Kalle Rovanpery, który jechał szybko, unikając kłopotów, w przeciwieństwie do lokalnego bohatera Otta Tanaka, który odpadł z walki o zwycięstwo dość wcześnie. Drugie miejsce – również niespodziewanie – dla Craiga Breena. Podium uzupełnił Thierry Neuville. Główni pretendenci do tytułu Sebastien Ogier i Elfyn Evans byli na 4. i 5. miejscu.
Tak przedstawia się klasyfikacja WRC po Rajdzie Estonii:
Kierowca | Producent | Suma | |
---|---|---|---|
1 | S. OGIER | Toyota | 204 |
2 | E. EVANS | Toyota | 187 |
3 | T. NEUVILLE | Hyundai | 159 |
4 | K. ROVANPERA | Toyota | 140 |
5 | O. TANAK | Hyundai | 128 |
6 | C. BREEN | Hyundai | 76 |
7 | T. KATSUTA | Toyota | 68 |
8 | D. SORDO | Hyundai | 63 |
9 | G. GREENSMITH | Ford | 60 |
10 | A. FOURMAUX | Ford | 42 |
11 | E. LAPPI | Volkswagen | 22 |
12 | T. SUNINEN | Ford | 21 |
13 | M. OSTBERG | Citroen | 15 |
14 | O. SOLBERG | Hyundai | 12 |
15 | Y. ROSSEL | Citroen | 12 |
16 | J. HUTTUNEN | Hyundai | 10 |
17 | A. MIKKELSEN | Skoda | 10 |
18 | P. LOUBET | Hyundai | 6 |
19 | O. RAI | Volkswagen | 6 |
20 | P. LOPEZ | Skoda | 4 |
21 | K. PATEL | Ford | 4 |
22 | A. LUKYANUK | Skoda | 4 |
23 | P. CRACCO | Skoda | 4 |
24 | N. SOLANS | Hyundai | 4 |
25 | E. CAMILLI | Citroen | 3 |
26 | J. SOLANS | Citroen | 2 |
27 | C. TUNDO | Volkswagen | 2 |
28 | F. KREIM | Volkswagen | 2 |
29 | N. GRYAZIN | Volkswagen | 1 |
30 | M. BULACIA | Skoda | 2 |
31 | V. VERSCHUEREN | Volkswagen | 1 |
32 | E. LINDHOLM | Skoda | 1 |
My oczywiście kibicowaliśmy Kajetanowi Kajetanowiczowi i Maciejowi Szczepaniakowi, którzy walczyli w WRC3. Polacy rozpoczęli spokojnie i wykorzystując błędy rywali przesywali się w górę tabeli. Ostatecznie dało to 2. miejsce, daleko za Aleksiejem Łukjaniukiem.
Kajto jest obecnie 2. w klasyfikacji WRC3, mając 16 punktów straty do Yohana Rossela oraz 25 przewagi nad Nicolasem Ciaminem. Wszyscy mają po 4 starty.
WEC
Na Monzy byliśmy świadkami bardzo ciekawej rywalizacji w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. W 3. rundzie zwyciężyła załoga Toyoty z numerem 7 przed Alpine. Na trzecim miejscu znalazł się najlepszy z prototypów LMP2 – United Autosports.
Jedyna polska załoga – Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim w składzie – jechała bardzo dobrze i gdyby nie kara za kontakt z początku wyścigu, mogli być na podium. Skończyło się na 4. miejscu w LMP2 i 7. w klasyfikacji generalnej.
Warto zauważyć, że na 2. miejscu w LMP2 dojechał Team WRT z Robinem Frijnsem, Ferdinandem Habsburgiem i Charlesem Milesim. Dopingował ich Robert Kubica.
4th place… This is our best result so far! And only after three starts in the WEC 💛💚
Read what the drivers said on https://t.co/iw6nvcAbWD#6hMonza #kubasmiechowski #alexbrundle #rengervdz #turbobakers #WEC #ORECA #24hoursoflemans #teneg #ITisfaster pic.twitter.com/EZ21pVzZ0t
— Inter Europol Competition (@IE_Competition) July 18, 2021
VRM BMW M2 Cup
W gronie 15 aut rywalizujących na torze Zolder mieliśmy jedną załogę z Polakiem w składzie. Tomasz Magdziarz i Daan Pijl wywalczyli w kwalifikacjach 2. miejsce, pierwszy wyścig wygrali, a w drugim byli na 3. miejscu.
Mazda Mx-5 Cup
Na tym samym torze mieliśmy Filipa Wójtowicza, który w swojej Maździe Mx-5 Cup zajął 7. miejsce w kwalifikacjach (4. miejsce w klasyfikacji Junior). W gronie 17 aut zajął w wyścigach 3. i 5. miejsca (2. i 3. w Junior).
Ford Fiesta Sprint Cup
W gronie 22 aut na Zolder dobrze radził sobie Nikodem Wierzbicki, który zajął 5. miejsce w kwalifikacjach, wygrywając je w klasie DIV1. Tuż za nim był Aleksander Olejniczak, który był 2. w DIV2. W wyścigach zajmowali oni 5 i 4 (Wierzbicki) oraz 6 i 5 (Olejniczak) miejsca, co dawało odpowiednio 2 i 1 oraz 2 i 2 miejsca w swoich kategoriach.
FIM EWC – 12h Estoril
W długodystansowym ściganiu na torze Estoril wzięły udział 3 polskie zespoły. Oto ich pozycje:
– Wójcik Racing Team w klasie EWC: Gino Rea (Wielka Brytania), Laverty Michael (Irlandia Północna), Filla Michał (Czechy) – Yamaha YZF-R1 – 15. miejsce w generalce i 11. w EWC
– Wójcik Racing Team 2 w klasie SST: Marek Szopek (Polska), Bergman Christoffer (Szwecja), Manfredi Kevin (Włochy) – Yamaha YZF-R1 – 12. miejsce w generalce i 3. w SST
– Team LRP Poland w klasie EWC: Dominik Vincon (Niemcy), Kerschbaumer Stefan (Austria), Gradinger Thomas (Austria) – BMW S 1000 RR – 14. miejsce w generalce i 10. w EWC.
Mieliśmy tempo na podium, ale choć nie wszystko poszło zgodnie z planem, jesteśmy na mecie #12HoursofEstoril i zgarniamy kolejne punkty do klasyfikacji #FIMEWC!
Podsumowanie wyścigu już na naszej stronie: https://t.co/XVMCXoYFEb
Dziękujemy za doping!@PKN_ORLEN | @TeamORLEN pic.twitter.com/8lBXZIFzZ2
— Wójcik Racing Team (@WojcikRacingTm) July 17, 2021
Porsche Sprint Challenge
Na torze Red Bull Ring rywalizowało kilku naszych rodaków:
– Robert Lukas (Porsche 991 GT3 Cup) w gronie 38 aut wygrał kwalifikacje i klasę 5c. Podobnie było w pierwszym wyścigu, a w drugim zajął 5. miejsce w generalce i 4. w klasie.
– Mariusz Górecki (Porsche Cayman GT4 CS) był 4. w gronie 26 aut Porsche Sprint GT i zajął 2. miejsce w klasie 2f. W drugim wyścigu był 7. w generalce i 2. w klasie.
– Wojciech Karwan (Porsche Cayman GT4 CS) był 7. w pierwszym wyścigu Porsche Sprint GT oraz 6. w klasie 2f. W drugim wyścigu zajął 23. miejsce w generalce i 9. w klasie.
Tourenwagen Classics
Łukasz Rawecki i Szymon Waśkowski w gronie 25 aut zajęli 15. miejsce w wyścigu, wygrywając klasyfikację Classic. Na torze Zandvoort jechali oni BMW E21 320 Gruppe2.
Rajd Nadwiślański
Na krajowym podwórku mieliśmy 3. rundę RSMP i znów zwycięzcą okazał się Miko Marczyk, który wygrał wszystkie dotychczasowe rundy. Relację z zawodów przeczytacie tutaj.