BeFunky-collage - 2021-07-20T200217.762

Podia i wysokie miejsca Polaków w weekendowych startach



Choć nie był to bardzo intensywny weekend w wykonaniu naszych rodaków, to możemy uznać go za udany. Zobaczcie, kto stanął na podium, a kto cieszył się ze zwycięstw.

WRC3

 

Rajd Estonii był 7. eliminacją Rajdowych Mistrzostw Świata. Zakończył się on niespodziewanym zwycięstwem Kalle Rovanpery, który jechał szybko, unikając kłopotów, w przeciwieństwie do lokalnego bohatera Otta Tanaka, który odpadł z walki o zwycięstwo dość wcześnie. Drugie miejsce – również niespodziewanie – dla Craiga Breena. Podium uzupełnił Thierry Neuville. Główni pretendenci do tytułu Sebastien Ogier i Elfyn Evans byli na 4. i 5. miejscu.

Tak przedstawia się klasyfikacja WRC po Rajdzie Estonii:



  ProducentRajd Monte CarloRajd Arktyczny FinlandiiRajd ChorwacjiRajd PortugaliiRajd SardyniiRajd SafariRajd EstoniiSuma
1S. OGIERToyota25 + 5
(1.)
0 + 1
(20.)
3018272715148
2E. EVANSToyota18 + 3
(2.)
10
(5.)
202618412111
3T. NEUVILLEHyundai15 + 2
(3.)
15 + 3
(3.)
184201996
4K. ROVANPERAToyota12 + 4
(4.)
18 + 5
(2.)
23122682
5O. TANAKHyundai-
(R.)
25 + 2
(1.)
135420574
6T. KATSUTAToyota8
(6.)
8
(6.)
812121866
7C. BREENHyundai-
(-.)
12 + 4
(4.)
81842
8G. GREENSMITHFord4
(8.)
2
(9.)
610012034
9D. SORDOHyundai10 + 1
(5.)
-
(-.)
181131
10A. FOURMAUXFord2
(9.)
-
(-.)
10801030
11T. SUNINENFord-
(R.)
4
(8.)
140817
12M. OSTBERGCitroen128113
13J. HUTTUNENHyundai1010
14A. MIKKELSENSkoda6
(7.)
-
(-.)
28
15E. LAPPIVolkswagen-
(-.)
1
(10.)
67
16P. LOUBETHyundai0
(16.)
0
(39.)
66
17O. SOLBERGHyundai-
(-.)
6
(7.)
06
18Y. ROSSELCitroen66
19O. RAIVolkswagen66
20P. LOPEZSkoda44
21K. PATELFord44
22A. LUKYANUKSkoda44
23J. SOLANSCitroen22
24C. TUNDOVolkswagen22
25E. CAMILLICitroen1
(10.)
-
(-.)
01
26N. GRYAZINVolkswagen11
27M. BULACIASkoda11

My oczywiście kibicowaliśmy Kajetanowi Kajetanowiczowi i Maciejowi Szczepaniakowi, którzy walczyli w WRC3. Polacy rozpoczęli spokojnie i wykorzystując błędy rywali przesywali się w górę tabeli. Ostatecznie dało to 2. miejsce, daleko za Aleksiejem Łukjaniukiem.

Kajto jest obecnie 2. w klasyfikacji WRC3, mając 16 punktów straty do Yohana Rossela oraz 25 przewagi nad Nicolasem Ciaminem. Wszyscy mają po 4 starty.

WEC

 

Na Monzy byliśmy świadkami bardzo ciekawej rywalizacji w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. W 3. rundzie zwyciężyła załoga Toyoty z numerem 7 przed Alpine. Na trzecim miejscu znalazł się najlepszy z prototypów LMP2 – United Autosports.

Jedyna polska załoga – Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim w składzie – jechała bardzo dobrze i gdyby nie kara za kontakt z początku wyścigu, mogli być na podium. Skończyło się na 4. miejscu w LMP2 i 7. w klasyfikacji generalnej.

Warto zauważyć, że na 2. miejscu w LMP2 dojechał Team WRT z Robinem Frijnsem, Ferdinandem Habsburgiem i Charlesem Milesim. Dopingował ich Robert Kubica.



VRM BMW M2 Cup

 

W gronie 15 aut rywalizujących na torze Zolder mieliśmy jedną załogę z Polakiem w składzie. Tomasz Magdziarz i Daan Pijl wywalczyli w kwalifikacjach 2. miejsce, pierwszy wyścig wygrali, a w drugim byli na 3. miejscu.

Mazda Mx-5 Cup

 

Na tym samym torze mieliśmy Filipa Wójtowicza, który w swojej Maździe Mx-5 Cup zajął 7. miejsce w kwalifikacjach (4. miejsce w klasyfikacji Junior). W gronie 17 aut zajął w wyścigach 3. i 5. miejsca (2. i 3. w Junior).

Ford Fiesta Sprint Cup

 

W gronie 22 aut na Zolder dobrze radził sobie Nikodem Wierzbicki, który zajął 5. miejsce w kwalifikacjach, wygrywając je w klasie DIV1. Tuż za nim był Aleksander Olejniczak, który był 2. w DIV2. W wyścigach zajmowali oni 5 i 4 (Wierzbicki) oraz 6 i 5 (Olejniczak) miejsca, co dawało odpowiednio 2 i 1 oraz 2 i 2 miejsca w swoich kategoriach.



FIM EWC – 12h Estoril

 

W długodystansowym ściganiu na torze Estoril wzięły udział 3 polskie zespoły. Oto ich pozycje:

– Wójcik Racing Team w klasie EWC: Gino Rea (Wielka Brytania), Laverty Michael (Irlandia Północna), Filla Michał (Czechy) – Yamaha YZF-R1 – 15. miejsce w generalce i 11. w EWC
– Wójcik Racing Team 2 w klasie SST: Marek Szopek (Polska), Bergman Christoffer (Szwecja), Manfredi Kevin (Włochy) – Yamaha YZF-R1 – 12. miejsce w generalce i 3. w SST
– Team LRP Poland w klasie EWC: Dominik Vincon (Niemcy), Kerschbaumer Stefan (Austria), Gradinger Thomas (Austria) – BMW S 1000 RR – 14. miejsce w generalce i 10. w EWC.



Porsche Sprint Challenge

 

Na torze Red Bull Ring rywalizowało kilku naszych rodaków:
– Robert Lukas (Porsche 991 GT3 Cup) w gronie 38 aut wygrał kwalifikacje i klasę 5c. Podobnie było w pierwszym wyścigu, a w drugim zajął 5. miejsce w generalce i 4. w klasie.

– Mariusz Górecki (Porsche Cayman GT4 CS) był 4. w gronie 26 aut Porsche Sprint GT i zajął 2. miejsce w klasie 2f. W drugim wyścigu był 7. w generalce i 2. w klasie.

– Wojciech Karwan (Porsche Cayman GT4 CS) był 7. w pierwszym wyścigu Porsche Sprint GT oraz 6. w klasie 2f. W drugim wyścigu zajął 23. miejsce w generalce i 9. w klasie.

Tourenwagen Classics

 

Łukasz Rawecki i Szymon Waśkowski w gronie 25 aut zajęli 15. miejsce w wyścigu, wygrywając klasyfikację Classic. Na torze Zandvoort jechali oni BMW E21 320 Gruppe2.

Rajd Nadwiślański

 

Na krajowym podwórku mieliśmy 3. rundę RSMP i znów zwycięzcą okazał się Miko Marczyk, który wygrał wszystkie dotychczasowe rundy. Relację z zawodów przeczytacie tutaj.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

WEC - 24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

30 lipca – 1 sierpnia:

11:30 – FP1
15:00 – FP2

12:00 – FP3
15:00 – Kwalifikacje

15:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi