KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Po Sprincie: Russell z karą, Alfa zadowolona, tylko 3 nie zmieniło miejsca



Pierwszy w historii Sprint kwalifikacyjny za nami i przyniósł on bardzo duże zmiany w ustawieniu do jutrzejszego wyścigu głównego.

Wyniki

Wyniki sprintu kwalifikacyjnego Silverstone 2021

Skrót

Prowizoryczne ustawienie na starcie

Sergio Perez zapewne ruszy z alei serwisowej, gdyż Red Bull zapowiedział wprowadzenie zmian, które mają ułatwić mu wyprzedzanie.



ustawienie na starcie Silverstone 2021

Alfa podsumowuje

 

„To był interesujący eksperyment ze sprintem kwalifikacyjnym i wychodzimy z niego z zyskiem w pozycjach, co jest pozytywne. Wiedzieliśmy, że najlepszą szansą na nadrobienie miejsc będzie start i Kimi poradził sobie naprawdę dobrze, w pełni wykorzystując swoje miękkie opony. Niestety Antonio zaliczył buksowanie kół i nie mógł wykonać mocnego startu. Potem chodziło już o to, by nie stracić zyskanych pozycji. Dowieźliśmy auta do domu i mamy rezultat taki, jakbyśmy mieli dwa auta w Q2 w trakcie tradycyjnego weekendu więc możemy być usatysfakcjonowani, gdy przygotowujemy się do jutrzejszego wyścigu” – powiedział Fred Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen startował z 17. pozycji i zdołał przebić się na 13. dzięki startowi na nowych miękkich oponach.

„Jesteśmy teraz w lepszej pozycji niż byliśmy wczoraj więc przyjmuję to. To będzie moja najlepsza pozycja startowa w tym roku i muszę się z tego cieszyć. Zaczynaliśmy na oponach miękkich, ale nie wiem, jak duża w rzeczywistości była różnica między mieszankami. Koniec końców ważne było dobrze ruszyć i unikać problemów, co się udało i zyskaliśmy kilka miejsc. Przed nami nadal jednak długi wyścig jutro i spróbujemy się poprawić, przywożąc na metę jakieś punkty” – powiedział Fin.

Antonio Giovinazzi ruszał dziś z 14. miejsca, ale do wyścigu głównego ustawi się z pozycji 15.



„To był dość intensywny wyścig – cisnąłem od pierwszego okrążenia aż do mety, ale koniec końców nie działo się wiele. Niestety mój start nie był najlepszy, straciłem kilka miejsc. Potem mieliśmy solidne tempo, ale podobne do tych przed nami co sprawiło, że wyprzedzanie było niemożliwe. Ostatecznie straciliśmy tylko jedno miejsce więc nadal jesteśmy w dobrej pozycji przed jutrem. Mam nadzieję, że będziemy mieli lepszy start, a dobra strategia i dłuższy wyścig pozwolą nam nadrobić miejsca” – skomentował Włoch.

Ode mnie

 

25 minut i 35 sekund – tak wysokiego czasu pole position nie pamiętam 🙂 Lewis Hamilton wygrał kwalifikacje, ale to Max Verstappen wystartuje jutro z pole position po rewelacyjnym starcie i kontroli tempa. Nie miał podejścia Lewis i to dla Mercedesa jest zła wiadomość przed jutrem. Jeżeli nie zrobią Maxowi Verstappena na starcie, będzie ciężko wygrać na Silverstone.

Bottasowi Mercedes założył miękkie opony, licząc, że wyprzedzi Maxa, a tu psikus. Valtteri zdołał jednak na nich dojechać do mety i to właśnie ta trójka zgarnęła dodatkowe punkty. Max ma już 33 oczka przewagi nad Lewisem.

Leclerc zaskakująco dobrze – dowiózł 4. miejsce, a za nim dojechały McLareny. Świetnie poradził sobie Alonso. W ciągu pierwszego kółka zyskał aż 6 pozycji. Ten start trzeba zobaczyć – był genialny. Hiszpan po raz kolejny pokazał, że doświadczenie jest czymś, czego tak łatwo się nie traci.

Vettel zyskał 2 miejsca, co jest niezłym wynikiem jak na Astona w ten weekend. George Russell pojechał i tak nieźle bo dowiózł 9. pozycję. Na starcie stracił 3, ale przygody Sainza i Pereza dały swoje. Obaj mocno utrudnili sobie niedzielny wyścig, ale zdecydowanie bardziej Sergio, którego Perez ostatecznie wycofał i wystartuje ostatni. 12. po karze pozycja Russella też jednak nie daje mu większych szans na punkty, chyba że w czołówce będzie karambol

Tak jak przewidywałem, Raikkonen zyskał sporo miejsc, co daje mu jakieś szanse na powalczenie jutro. Fakt, że jest to jego najwyższa pozycja startowa w tym sezonie, mówi jednak, że forma kwalifikacyjna Fina jest fatalna. Jego partner z zespołu spadł o 1 miejsce i Alfa potrafi się z tych wyników cieszyć – ja bym raczej nie umiał.

Przegranymi Sprintu zatem Hamilton, Sainz, Giovinazzi i Russell, a największym Perez. Wygranymi Max, Alonso i Raikkonen.



Wiem, że wielu jest zachwyconych, inni okopują się na stanowisku, że te Sprinty nie są potrzebne, ale według mnie trzeba jeszcze poczekać z oceną. Pierwsza próba wypadła dobrze, a Silverstone nie był dobrym torem na jej przeprowadzenie bo trudno tu wyprzedzać. Ale równie dobrze to mogłoby być bardzo nudne widowisko. Pożyjom, uwidim.

Jest jednak coś, co można byłoby wprowadzić już teraz, coś co dodaje emocji i poprawia rywalizację. I dobrze, że ten przepis zostaje zniesiony od 2022 roku – chodzi o swobodę wyboru opon na start. Daje to nowe możliwości zespołom i dodatkowe rozważania strategiczne fanom i inżynierom.

Vlog

 

Team Radio

 

Po swoim kontakcie z Carlosem Sainzem, George Russell zgłosił, że nie mógł zrobić nic więcej. Sainz natomiast narzekał, że został wypchnięty.

Jeszcze po przekroczeniu mety Hiszpan wrócił do tej sytuacji.

Esteban Ocon wyglądał na całkiem zadowolonego z nowego formatu.



A jego partner z zespołu ze swojej jazdy.

Powodów do zadowolenia nie miał Sergio Perez.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi