KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

2021 British Grand Prix, Friday - Steve Etherington

Najszybszy Hamilton, najwolniejszy Verstappen – kwalifikacje zwiastują ciekawy Sprint



Po piątkowych kwalifikacjach jest wielu kierowców, którzy w sobotnim Sprincie liczą na zyskanie kilku miejsc. Jakie są dane czasówki i co mówili po niej w Alfie?

Wyniki

wyniki kwalifikacji gp Wielkiej Brytanii 2021

Skrót



Sektory

Już w pierwszym sektorze Lewis Hamilton zapewniał sobie dużą przewagę nad Maxem Verstappenem. Był on tam ponad 0,2 sekundy szybszy od Holendra. W drugim sektorze Lewis był szybszy o 51 tysięcznych, w ostatnim wolniejszy, ale o zaledwie 2 tysięczne. Świetny wynik w drugim sektorze osiągał George Russell.

sektory silversone kwale 2021

Prędkości

Ciekawe jest to, że Hamilton miał najwyższą prędkość w pułapce, a Verstappen najwolniejszą. Dotychczas to Red Bull zyskiwał nad Mercedesem na prostych.



kwalifikacje silverstone 2021

Alfa podsumowuje

 

„Za każdym razem, gdy przystępujemy do kwalifikacji, celujemy we wprowadzenie dwóch samochodów do Q2 i to jest nasze minimum. Nawet mimo postępu, jaki wykonaliśmy od czasu ubiegłorocznej rywalizacji na Silverstone, różnice są tak niewielkie, że jakakolwiek strata sprawia, że odpadasz. Antonio wykonał dobrą robotę w Q1, ale niestety Kimi nie był w stanie przekroczyć granicy Q1. W Q2 byliśmy w stanie zostawić za sobą Astona Martina i to było nasze maksimum. Nadal jesteśmy pewni siebie – nasze tempo wyścigowe było lepsze niż to na jednym okrążeniu więc jeżeli będziemy w stanie nadrobić kilka pozycji w jutrzejszym Sprincie, będziemy w dobrej pozycji by powalczyć o punkty w niedzielę” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen wystartuje jutro z 17. miejsca po wykręceniu czasu 1:28.082.

„Mieliśmy nadzieję na więcej i odpadnięcie w Q1 nie jest idealne. Nie było nic szczególnie złego w tym okrążeniu, ale to było maksimum jakie mogłem zrobić. Teraz skupiamy się na Sprincie – to nowy format więc zobaczymy, co uda się z niego wycisnąć. Musimy zrobić wszystko co możemy by nadrobić miejsca, podobnie jak robiliśmy to w poprzednich wyścigach” – powiedział Fin.

Antonio Giovinazzi w Q1 wykręcił czas 1:27.595, a w Q2 był o 22 tysięczne wolniejszy. Jutro ruszy z 14. pozycji.

„To był szczególny dzień, ale było przyjemnie mieć tylko jedną godzinę treningu, a potem przejść prosto do kwalifikacji. Ponownie byliśmy wystarczająco mocni by wejść do Q2, ale to było w sumie tyle, na co było nas stać – byliśmy nieco za daleko od Q3. Zobaczymy, jak nam pójdzie jutro – Sprint będzie ważny przed niedzielą i przystępujemy do niego z prostą strategią – zyskać pozycje na pierwszym okrążeniu, a potem nie podejmować zbytniego ryzyka. Zyskiwanie pozycji po starcie nie będzie łatwe przy braku pit-stopów, ale nadal możemy coś nadrobić w początkowej fazie” – powiedział Włoch.

Ode mnie

 

W sumie to nie wiem, czy nie żałuję, że jutro jest ten Sprint kwalifikacyjny (generalnie jestem zwolennikiem przetestowania formatu) bo wyniki dzisiejszych kwalifikacji dałyby nam świetny wyścig główny.



Ale to oznacza, że dadzą nam świetny Sprint Kwalifikacyjny. Będzie się jutro działo! Mercedesy jednak obroniły swoją twierdzę Silverstone i Hamilton zdobywa… no właśnie – nie pole position – a pierwsze miejsce startowe do Sprintu. Widać było, że na „swoim” torze mają moc i na Silverstone nawet Max w Red Bullu nie ma jeszcze do nich podejścia. Ostatecznie tylko 0,075 sekundy między Lewisem a Maxem, ale Holender będzie musiał się bardzo postarać by powalczyć jutro lub pojutrze z Lewisem. Starcia tytanów ciąg dalszy!

Valtteri Bottas zrobił swoje, zajmując 3. miejsce w kwalach – niedaleko za Lewisem, co mu się chwali. Niezbyt można to powiedzieć o Perezie, który przekroczył limity toru na ostatnim kółku i spadł na 5. miejsce – za Charlesa Leclerca. Słabiutko dziś Carlos Sainz – dopiero 9.

Na 6. i 7. miejscu McLareny – Norris przed Ricciardo, ale tylko o 0,002 sekundy. Czy to wynik poprawy Daniela czy jeszcze niepełna forma Lando po niedzielnych wydarzeniach, ale byli blisko.

Na 8. miejscu… nie uwierzycie. George Russell. To było ciekawe jak się spisze, bo zazwyczaj musiał dość długo wchodzić w weekendy wyścigowe. Ale dziś wszedł w kwale na pełnej bombie, zajmując świetne miejsce po rewelacyjnych okrążeniach we wszystkich segmentach – po raz kolejny brawa! Ale George to jeden z tych kierowców, który może żałować, że nie jest to standardowy weekend wyścigowy, bo w sprincie nie będzie mu łatwo utrzymać tej pozycji i w efekcie do niedzielnego wyścigu może startować spoza pierwszej 10-tki.

10. miejsce Vettela to był chyba max dla Astona dziś bo Stroll był dopiero 15.

Alpine również bez rewelacji – 11. i 13. miejsce co jest rozczarowaniem, ale też mniej więcej miejscem, jakie powinni zajmować dość regularnie. Alonso ponownie przed Oconem, ale tym razem Francuz zdołał wyjść z Q1…

Znacznie słabej od swoich standardowych pozycji również Gasly – dopiero 12, co nieco (ale tylko nieco) usprawiedliwia dopiero 16. miejsce Tsunody.



Giovinazzi dziś dołożył w Q1 aż pół sekundy Kimiemu i wprowadził jedyną Alfę do Q2. Fin (P17) jest coraz gorszy w kwalach, a Antonio ruszy z 14. pola jutro.

Końcówka standardowa – Latifi, Schumacher i Mazepin.

Jak Wam się podobały kwalifikacje w piątek? Będzie fajna rywalizacja w jutrzejszym Sprincie kwalifikacyjnym?

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi