KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

large-2021 Hungarian Grand Prix - Friday

Na papierze Red Bull, na torze Mercedes – Kubica i Alfa podsumowują



Mercedes miał dużą przewagę w piątek nad Red Bullem na Hungaroring, ale jeżeli „byki” znajdą odpowiednie ustawienia na jutro, to rywalizacja w kwalifikacjach powinna być niezwykle zacięta. A co może się zadziać za ich plecami? Zapraszam na podsumowanie piątku przed Grand Prix Węgier!

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki pierwszego treningu przed GP Węgier 2021

Skrót:

Drugi trening:



Wyniki drugiego treningu Przed GP Węgier 2021

Skrót:

Przebieg treningu Kubicy

 

Robert bardzo szybko wyjechał na tor – jako jeden z pierwszych. Pokonał 6 okrążeń na oponach twardych, na które składały się 3 okrążenia szybkie i 3 wolne. Robert mocno pilnował sekwencji jazdy, tak by nie trafić na ruch na torze. Przed ostatnim szybkim kółkiem zaproponował krótsze okrążenia „cool-down” by zadbać o opony i inżynier przystał na to. Inżynier zgłaszał Kubicy o jadącym za nim Leclercu: „Nie wiem co on robi” – mówił, nie mogąc podać kierowcy informacji czy kierowca Ferrari jedzie szybkie czy wolne okrążenie. Kubica wyjaśnił: „Niektórzy robią podwójne okrążenia cool-down”. Inżynier przyznał mu rację.

Podczas drugiego wyjazdu na świeżej oponie pośredniej Kubica od razu uzyskał swój najlepszy czas sesji – 1:20.639. ale tuż po okrążeniu zaproponował przejeżdżanie dwóch okrążeń cool-down. Inżynier przystał na to. Robert po chwili jednak stwierdził, że problemem może być „wypadnięcie z sekwencji”, a zatem zwiększy się ryzyko natrafienia na wolne auta robiące okrążenia schładzające. Inżynier powiedział jednak Robertowi, że jeżeli 2 wolniejsze kółka będą lepsze dla opon to można tak zrobić. Niestety, już na koniec pierwszego sektora spełniają się obawy Roberta i trafia na wolniejsze auta, szybko zgłaszając chęć powrotu do boksów.



Kolejny wyjazd Kubicy to ta sama mieszanka pośrednia, ale czasy bardzo dalekie od dobrych. Widocznie wówczas przeprowadzane były tam eksperymenty z ustawieniami.

Łącznie Kubica pokonał 23 okrążenia, zajmując 18. miejsce.

Kubica i Alfa podsumowują

 

„Kimi Raikkonen w drugim treningu zajął 14. miejsce po wykręceniu czasu 1:19.277. Łącznie pokonał 21 okrążeń.

„Byliśmy w stanie przejechać niezłą liczbę okrążeń w 2. treningu, ale nadal przed nami sporo pracy z ustawieniami samochodu. Balans nie jest jeszcze tam, gdzie byśmy chcieli, ale mamy cały wieczór na poprawę przed jutrem. Dowiemy się czy zrobiliśmy wystarczająco dużo w kwalifikacjach i mam nadzieję, że zajmiemy miejsce w Q2” – powiedział Fin.

Antonio Giovinazzi miał problemy w pierwszym treningu – ze względu na usterkę techniczną przejechał zaledwie 5 okrążeń. W pierwszej sesji był 20. z czasem 1:21.889, a w drugim był 19. z czasem 1:20.186 (najlepszy czas skasowany) po przejechaniu 28 okrążęń.

„Nie był to dobry dzień dla nas, ale dobrze odbudowaliśmy się popołudniu. Przez usterkę straciliśmy FP1, ale byliśmy w stanie nadrobić nieco czasu w drugiej sesji. Niestety mój najlepszy czas został skasowany więc tabela wyników nie wygląda wspaniale, ale możemy być pewni siebie. Mam nadzieję, że będziemy mocni w sobotę – walka o miejsce w Q2 będzie bardzo zacięta, ale damy z siebie wszystko i zobaczymy co to da” – powiedział Giovinazzi.

Robert Kubica brał udział w pierwszym treningu i pokonał 23 okrążenia, wykręcając czas 1:20.639 na pośredniej mieszance.



„To był produktywny poranek w trudnych warunkach, sesja w której byliśmy w stanie wykonać nasz program. Mój dzień w samochodzie przebiegł dość gładko i jestem zadowolony z pracy, którą wykonałem. Zawsze chcę pomóc zespołowi w uczynieniu postępu i czuję, że moje jazdy dają inną perspektywę w porównaniu z Kimim i Antonio, którzy jeżdżą w aucie podczas każdej sesji.Mam nadzieję, że jest to pomocne dla zespołu. Poza samochodem miałem miałem bardzo przyjemne wirtualne spotkanie z fanami na trybunach. Mamy tu duże wsparcie, widzimy je na stanowisku naszego zespołu w fan zone i chcemy dać im dobre show” – powiedział Polak.

Również w rozmowie z Eleven Sports Polak podsumował swoje dzisiejsze jazdy: „Nie był to łatwy piątek, ale udało nam się zrealizować program. Robiliśmy eksperymenty z ustawieniami, testowaliśmy nowe rzeczy, a bolid był ustawiony pod Kimiego. Dowiedzieliśmy się jednak nowych rzeczy, które są przydatne i to jest dziś najważniejsze. Moje zadanie jest trudne, bo muszę dbać o to, by pracować dla zespołu a nie dla siebie, a przy godzinnych sesjach jest to trudne” – powiedział Robert.

Kubica swój czas wykręcił na oponie pośredniej. Został on zapytany o porównanie auta i zmian w nim od swojej pierwszej jazdy.

„Trudno porównywać auto i to jak się zmieniło podczas moich 3 jazd. Baza wyjściowa jednak niewiele się zmieniła, ale program i pogoda były zupełnie inne za każdym razem”.

Ode mnie

 

Pierwsze starcie na Hungaroring na remis, ale ze wskazaniem na Mercedesa. Przede wszystkim mieli mniej problemów z prowadzeniem auta, na co mocno narzekali w Red Bullu, nie mogąc znaleźć prawidłowych ustawień. O ile w tempie kwalifikacyjnym Mercedes był około 0,3 sekundy przed Red Bullem, o tyle w wyścigowym było to ponad pół sekundy. U Verstappena i Pereza będą musieli się mocno postarać jeżeli chcą mieć jutro szansę powalczenia z Hamiltonem i Bottasem. A jak wiemy sobota na Hungaroring jest najważniejsza. Co prawda Toto Wolff deklaruje, że na papierze to Red Bull powinien mieć przewagę, ale póki co tego nie widać. Myślę, że Red Bullowi uda się zrobić dobrą robotę i ostatecznie będzie bardzo blisko Mercedesa.



Na dalszych miejscach w drugim treningu dość standardowe widoki – świetne tempa Alpine – 4. i 7. miejsca pokazują, że mogą być tu mocni, podobnie jak mocni byli na zbliżonych charakterystyką torach, a po drugie, że zmiana nadwozia u Ocona mogła coś dać. Realizowali jednak nieco bardziej agresywny program niż inni, co może sprawiać, że jutro będą nieco niżej.

Mocno też jak zwykle Gasly, który wrócił na pozycję, do której nas przyzwyczaił w tym sezonie. Tsunoda był w stanie przejechać zaledwie 3 okrążenia w 2. treningu bo konieczna była wymiana skrzyni biegów w jego aucie po kraksie w FP1. Nie ułatwia sobie życia Japończyk, a AlphaTauri nie kwapiła się bardzo do wysłania go na tor. Jeżeli Yuki zdenerwuje Helmuta Marko przed przerwą wakacyjną to może dostać telefon, którego by nie chciał…

Dość wysoko były też Astony – na 8. i 10. miejscu. Czy odbiją się w końcu i włączą w walkę w środku stawki po dwóch przeciętnych wyścigach? Tradycyjnie słabo weekend zaczynają McLareny – 9. i 13. miejsca. Muszą popracować nad tempem kwalifikacyjnym jeżeli chcą się liczyć w wyścigu. Jeszcze gorzej (11. i 12.) Ferrari, które teoretycznie na tym torze powinno się dobrze spisywać.



Znów przeciętnie w Alfie, która miała dziś spore problemy i jeden z najniższych przebiegów. Drugi trening i niezłe czasy dają nadzieję, że może jeden bolid wejdzie do Q2. Póki co Williams wygląda znacznie solidniej od nich.

Vlog

 

Na omówienie dzisiejszych treningów zapraszam również do vloga.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi