KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Liga ELMS – Wyniki R4 – Le Mans

Za nami finałowy wyścig w lidze ELMS, rozegrany na torze Circuit de la Sarthe szerzej znanym jako tor Le Mans. Na starcie tego trzygodzinnego wyścigu stanęło 17 dwuosobowych drużyn w kategoriach wyścigowych LMP i GT3 .

Klasyfikacja generalna zwiastowała niezwykle interesująca walkę, bowiem przed finałową rundą w kategorii LMP na czele znajdowały się dwa zespoły posiadające taką samą ilość punktów: Tomasz U Racing Team i Silesia Racing Team. W klasie GT3 zabrakło co prawda zespołu Hod Rod Racing, który dzielił pierwsze miejsce w tabeli z zespołem Fast & Loud Racing Team, ale również w tej kategorii walka o zwycięstwo zapowiadała się na zaciętą, do rywalizacji bowiem stanął zespół Naniby Racing, który tracił do liderów zaledwie 4 punkty.

Zgodnie z oczekiwaniami byliśmy świadkami fantastycznej walki o zwycięstwo. W klasie LMP zespół Tomasz U Racing w w drugiej części wyścigu wypracował przewagę na dystansie nad swoimi rywalami i zameldował się na mecie z dwuminutową przewagą nad Silesia Racing. W klasie GT3 natomiast walka o zwycięstwo nie tylko w wyścigu Le Mans, ale w całych mistrzostwach trwała do ostatnich sekund. Wystarczy powiedzieć, że przez ostatnie 25 minut wyścigu zespół Naniby Racing i F&L Racing wymieniali się na prowadzeniu, a różnica między nimi oscylowała w okolicy 1-2 sekund! Niestety, podczas tej zażartej rywalizacji kierowca drużyny F&L przekroczył limiti toru, za co otrzymał karę czasową +25s. Ostatecznie w wyścigu w klasie GT3 zwyciężył zespół Naniby Racing.

Cóż to były za emocje!

Poniżej prezentujemy oficjalne wyniki wyścigu Le Mans z uwzględnieniem nałożonych przez sędziów kar na zawodników:

RAPORT SĘDZIOWSKI

Przypominamy, że w tej rundzie zespoły punktowały podwójnie.

blank

Po czterech rundach wyłoniliśmy zatem zwycięzców w dwóch klasach wyścigowych:

KLASA LMP, Tomasz U Racing Team, Weeny, Kamil Adamik, Tymek1609, Audi R18 eTron

blank

Klasa GT3, Naniby Racing, Tomasz Kulig, Benzyna, BMW Z4 GT3

blank

Poniżej pełna klasyfikacja generalna Ligi Endurance – ELMS Assetto Corsa

blank

Gratulujemy zwycięzcom i Dziękujemy Wszystkim Uczestnikom naszej ligi!
To były długie i wymagające wyścigi! Cieszymy się, że byliście z nami!

Teraz życzymy Wam udanych wakacji i… DO ZOBACZENIA! 😉

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi