KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Liga ELMS – Wyniki R4 – Le Mans

Za nami finałowy wyścig w lidze ELMS, rozegrany na torze Circuit de la Sarthe szerzej znanym jako tor Le Mans. Na starcie tego trzygodzinnego wyścigu stanęło 17 dwuosobowych drużyn w kategoriach wyścigowych LMP i GT3 .

Klasyfikacja generalna zwiastowała niezwykle interesująca walkę, bowiem przed finałową rundą w kategorii LMP na czele znajdowały się dwa zespoły posiadające taką samą ilość punktów: Tomasz U Racing Team i Silesia Racing Team. W klasie GT3 zabrakło co prawda zespołu Hod Rod Racing, który dzielił pierwsze miejsce w tabeli z zespołem Fast & Loud Racing Team, ale również w tej kategorii walka o zwycięstwo zapowiadała się na zaciętą, do rywalizacji bowiem stanął zespół Naniby Racing, który tracił do liderów zaledwie 4 punkty.

Zgodnie z oczekiwaniami byliśmy świadkami fantastycznej walki o zwycięstwo. W klasie LMP zespół Tomasz U Racing w w drugiej części wyścigu wypracował przewagę na dystansie nad swoimi rywalami i zameldował się na mecie z dwuminutową przewagą nad Silesia Racing. W klasie GT3 natomiast walka o zwycięstwo nie tylko w wyścigu Le Mans, ale w całych mistrzostwach trwała do ostatnich sekund. Wystarczy powiedzieć, że przez ostatnie 25 minut wyścigu zespół Naniby Racing i F&L Racing wymieniali się na prowadzeniu, a różnica między nimi oscylowała w okolicy 1-2 sekund! Niestety, podczas tej zażartej rywalizacji kierowca drużyny F&L przekroczył limiti toru, za co otrzymał karę czasową +25s. Ostatecznie w wyścigu w klasie GT3 zwyciężył zespół Naniby Racing.

Cóż to były za emocje!

Poniżej prezentujemy oficjalne wyniki wyścigu Le Mans z uwzględnieniem nałożonych przez sędziów kar na zawodników:

RAPORT SĘDZIOWSKI

Przypominamy, że w tej rundzie zespoły punktowały podwójnie.

Po czterech rundach wyłoniliśmy zatem zwycięzców w dwóch klasach wyścigowych:

KLASA LMP, Tomasz U Racing Team, Weeny, Kamil Adamik, Tymek1609, Audi R18 eTron

Klasa GT3, Naniby Racing, Tomasz Kulig, Benzyna, BMW Z4 GT3

Poniżej pełna klasyfikacja generalna Ligi Endurance – ELMS Assetto Corsa

Gratulujemy zwycięzcom i Dziękujemy Wszystkim Uczestnikom naszej ligi!
To były długie i wymagające wyścigi! Cieszymy się, że byliście z nami!

Teraz życzymy Wam udanych wakacji i… DO ZOBACZENIA! 😉

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Popularne tagi