Czas na trzecią rundę naszej wakacyjnej ligi iRacing, ale będą również wyniki drugiej.
Wyniki II Rundy
M | Auto | Kierowca | Grid | Strata | Best lap | Inc | Punkty | Dodatkowe | Łącznie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Global Mazda MX-5 Cup | Pawel Szymanek | 1 | -00.000 | 1:53.109 | 6 | 100 | 9 | 109 |
2 | Global Mazda MX-5 Cup | Pawel Pawluk | 3 | -13.416 | 1:53.384 | 10 | 92 | 2 | 94 |
3 | Global Mazda MX-5 Cup | Mikolaj Szymonek | 5 | -34.421 | 1:53.908 | 9 | 86 | 86 | |
4 | Global Mazda MX-5 Cup | Damian Serdiuk2 | 4 | -40.480 | 1:54.672 | 15 | 82 | 82 | |
5 | Global Mazda MX-5 Cup | Mateusz Cieslicki | 8 | -53.411 | 1:55.612 | 11 | 78 | 78 | |
6 | Global Mazda MX-5 Cup | Cyryl Lukaszewicz | 16 | -1:02.382 | 1:55.762 | 11 | 74 | 3 | 77 |
7 | Global Mazda MX-5 Cup | Rafael Lesny | 2 | -1:32.162 | 1:53.555 | 16 | 70 | 4 | 74 |
8 | Global Mazda MX-5 Cup | Lukasz Wojkowski2 | 7 | -1 L | 1:55.153 | 14 | 66 | 66 | |
9 | Global Mazda MX-5 Cup | ?ukasz Urba?czyk | 6 | -14 L | 9 | 64 | 64 | ||
1 | Formula Vee | Greg Stan | 12 | -1 L | 1:59.518 | 4 | 100 | 2 | 102 |
2 | Formula Vee | Bartlomiej Gad | 13 | -1 L | 2:00.214 | 15 | 92 | 92 | |
3 | Formula Vee | Jacek A Megger | 15 | -1 L | 1:59.730 | 5 | 86 | 3 | 89 |
4 | Formula Vee | Jacek Wojciechowski2 | 14 | -1 L | 1:59.292 | 13 | 82 | 82 | |
5 | Formula Vee | Maciej Bochuzynski | 11 | -1 L | 1:59.399 | 6 | 78 | 7 | 85 |
6 | Formula Vee | Radek Lapacz | 9 | -1 L | 1:59.820 | 15 | 74 | 74 | |
7 | Formula Vee | Leszek Kazusek | 10 | -2 L | 2:00.106 | 16 | 70 | 6 | 76 |
8 | Formula Vee | Marek Lebica2 | 17 | -5 L | 2:01.409 | 18 | 66 | 66 |
Klasyfikacja generalna:
M | Auto | Kierowca | I Runda | II Runda | Suma |
---|---|---|---|---|---|
1 | Global Mazda MX-5 Cup | Damian Serdiuk2 | 100 | 82 | 182 |
2 | Global Mazda MX-5 Cup | Mateusz Cieslicki | 81 | 78 | 159 |
3 | Global Mazda MX-5 Cup | Rafael Lesny | 80 | 74 | 154 |
4 | Global Mazda MX-5 Cup | Pawel Szymanek | 109 | 109 | |
5 | Global Mazda MX-5 Cup | Radek Lapacz | 97 | 97 | |
6 | Global Mazda MX-5 Cup | Pawel Pawluk | 94 | 94 | |
7 | Global Mazda MX-5 Cup | Mikolaj Szymonek | 86 | 86 | |
8 | Global Mazda MX-5 Cup | Marek Krzyszkowski | 86 | 86 | |
9 | Global Mazda MX-5 Cup | Bartłomiej Kędzia | 82 | 82 | |
10 | Global Mazda MX-5 Cup | Cyryl Lukaszewicz | 77 | 77 | |
11 | Global Mazda MX-5 Cup | Bart Rulko | 70 | 70 | |
12 | Global Mazda MX-5 Cup | Maciej Bochuzynski | 70 | 70 | |
13 | Global Mazda MX-5 Cup | Lukasz Wojkowski2 | 66 | 66 | |
14 | Global Mazda MX-5 Cup | ?ukasz Urba?czyk | 64 | 64 | |
15 | Global Mazda MX-5 Cup | Marek Lebica2 | 64 | 64 | |
16 | Global Mazda MX-5 Cup | Wojciech Dach | 62 | 62 | |
1 | Formula Vee | Greg Stan | 89 | 102 | 191 |
2 | Formula Vee | Jacek Wojciechowski2 | 106 | 82 | 188 |
3 | Formula Vee | Bartlomiej Gad | 72 | 92 | 164 |
4 | Formula Vee | Lukasz Blaszczyk | 98 | 98 | |
5 | Formula Vee | Jacek A Megger | 89 | 89 | |
6 | Formula Vee | Maciej Bochuzynski | 85 | 85 | |
7 | Formula Vee | Marcin Karbarz | 82 | 82 | |
8 | Formula Vee | Grzegorz Koziara | 78 | 78 | |
9 | Formula Vee | Leszek Kazusek | 76 | 76 | |
10 | Formula Vee | Radek Lapacz | 74 | 74 | |
11 | Formula Vee | Pawel Pociecha | 74 | 74 | |
12 | Formula Vee | Marek Lebica2 | 66 | 66 | |
13 | Formula Vee | Dawid Tolinski | 66 | 66 |
Czym, gdzie i kiedy jedziemy?
Czas na wyścig na Charlotte Motor Speedway Roval! Jedziemy w takich warunkach, jak Liga Mazdy, a zaczynamy o godz. 21:00 we wtorek, 27 lipca. Przed nami 20 minut treningu, 10 minut kwalifikacji i 30 minut wyścigu.
Kalendarz naszych lig:
27 lipca – Charlotte Motor Speedway
3 sierpnia – Oran Park Raceway Grand Prix
10 sierpnia – Okayama International Full(!)
17 sierpnia – Daytona Road Legacy
24 sierpnia – Laguna Seca
Hasła do serwerów (zawsze będą miały „powrotroberta.pl” w nazwie) to zawsze „powrotroberta”
Zasady ligi
Jechać będziemy na setupach baseline. Warunki takie jak w Lidze Mazdy iRacing. Limit incydentów to 21 w wyścigu. Po osiągnięciu 17 kierowca będzie otrzymywał karę przejazdu przez boksy.
Rundy będą składały się z 20 minut treningu, 10 minut samotnych kwalifikacji (3 okrążenia) oraz 30 minut wyścigu. Nie będą organizowane prekwalifikacje, a zatem w jednym finale będą jechać wszyscy, którzy się zapiszą – maksymalnie 40 osób niezależnie od toru.
Pod uwagę przy liczeniu klasyfikacji generalnej całej ligi brane będą 4 z 6 rund każdego kierowcy. Najlepsza 25-tka wyłoniona w ten sposób pojedzie w wielkim finale. Punkty z niego zawsze będą liczone do ostatecznych wyników.
Przy liczeniu wyników całego sezonu obowiązywały będą punkty karne za przekroczenie progów incydentów. Pierwsze 50 incydentów będzie „darmowe”. Po przekroczeniu tej liczby zawodnik otrzyma 3 punkty karne. Każde kolejne 5 incydentów to punkt karny (np. 57 incydentów na koniec sezonu to 4 punkty karne). Liczyć będą się jedynie incydenty z wyścigów. W przypadku osób, które awansowały z Finału B do Finału A, liczone będą incydenty z Finału, w których było ich więcej. Jeden punkt karny to jeden punkt odjęty od wyniku punktowego danego zawodnika na koniec sezonu – już po odjęciu 3 najgorszych rund. Jeżeli jednak ktoś przejechał wszystkie rundy, zostaną mu odjęte 2 punkty mniej, a jeżeli ktoś przejechał 5 lub 6 rund, zostanie mu odjęty 1 punkt mniej (przykład: Ktoś zebrał 7 punktów karny, ale przejechał wszystkie rundy. Wówczas od jego wyniku odejmiemy 5 punktów – system ten ma sprawić, że bardziej regularni uczestnicy nie będą karani za przystąpienie do większej liczby rund).
Dodatkowe punkty za najlepszy czas okrążenia (1 pkt) oraz najwięcej zyskanych pozycji w porównaniu ze startem (3 pkt)
Event specjalny
We wtorek o godz. 22:10 – po zakończeniu III rundy ligi pojedziemy event specjalny. Przed nim wylosujemy, w jakim trybie jedziemy:
1. Czym jedziemy? (dotyczy tylko 2. wyścigu)
a) Single Class F3
b) Single Class Mazda
2. Na jakim torze jedziemy?
Summit Point Raceway
Suzuka Circuit
Okayama Full
Laguna Seca
Oulton Park International
Monza
Spa
3. Długość wyścigu?
a) Endurance: 5 minut treningu, 5 minut kwalifikacji, 50 minut wyścigu
b) Normal: 30 minut: 20 minut treningu, 10 minut kwalifikacji samotnie, 30 minut wyścigu
c) Sprint: 15 minut: 20 minut treningu, 25 minut wspólnych kwalifikacji, 15 minut wyścigu
4. Pora dnia?
a) Rano
b) Południe
c) Popołudnie
d) Noc (dotyczy tylko Mazdy
5. Zasady?
a) Czyścioch – Po osiągnięciu 4 incydentów, zawodnik będzie musiał udać się na przymusową karę przejazdu bez boksy (start lotny) – dotyczy tylko 2. wyścigu.
b) No damage – wyłączamy uszkodzenia aut, limit incydentów ustalamy na 50.
c) Pit master – Ustalamy ilość paliwa na 1/3 potrzebną do przejechania danego dystansu. Od kierowcy zależy kiedy zjedzie po resztę i ile zatankuje.
Pojedziemy w warunkach: 15 maja 2021, godz. 6:00, leave marbles, dynamic sky, track state 50%.
Treningi
Bardzo dziękuję Wam za akcję i wpłaty na ligowe serwery. Dzięki nim będę mógł ustawić codzienne treningi o godz. 22:00 przed ligami. Będę jednak obserwował zainteresowanie nimi i jeżeli będzie niskie, będziemy zmieniać formę codziennych jazd. Gdyby ktoś jeszcze chciał wesprzeć ligowe serwery, może wpłacić środki przez paypal na donmateo@wp.pl
Nagrody
Pierwsza trójka każdej z lig otrzyma minimum puchar, zestaw blogowych gadżetów oraz 50 zł na zakłady bukmacherskie. Szukam sponsorów nagród do naszych lig, których zachęcam do kontaktu na mcdon21@gmail.com
Jak zacząć?
Kosztem udziału w naszej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1
Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć „back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu:
3 miesiące za $4,78: „PR-HOTLAPS”
12 miesięcy za $49: „PR-OUTLAWS”
24 miesiące za $119,4: „PR-2020Public24M”
Będziecie też mieli pole „Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: donmateo21@wp.pl – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.
Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 20 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:
Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.