KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

F1 z nowymi oponami, ale bez rewizji systemu punktów karnych



Mimo krytyki po Grand Prix Austrii, Formuła 1 nie zamierza dokonywać zmian w systemie punktów karnych w Formule 1. Zmiany będą natomiast w oponach.

Nowe opony

 

Podczas Grand Prix Austrii każdy z zespołów Formuły 1 otrzymał komplety opon prototypowych do testowania. Miały one mieć wzmocnioną konstrukcję. Pirelli tłumaczyło, że to przygotowania do sezonu 2022, jednak zmiany mogły mieć też związek z wybuchami opon podczas Grand Prix Azerbejdżanu.

W razie pomyślności testów, opony miały być wprowadzone na Grand Prix Wielkiej Brytanii. Kierowcy mówili, że nie widzą żadnych różnic pomiędzy tymi oponami.

Dziś potwierdzono, że już na Silverstone kierowcy będą używać nowych opon.



Bez zmian w punktach karnych

 

Grand Prix Austrii wywołało wiele dyskusji dotyczących systemu punktów karnych, po tym jak Lando Norris otrzymał 2, a Sergio Perez 4 punkty za swoje incydenty. Po wyścigu Anglik – mający już 10 punktów na koncie – nazwał system punktowy każący za takie – niegroźne według niego – incydenty jest “głupi”. Zgadzał się z nim Max Verstappen, który nawoływał do rewizji systemu. Holender powiedział do Norrisa po wyścigu, że jeżeli wykonałby taki manewr obronny jeszcze raz, musiałby pauzować jedną rundę.

Dyrektor wyścigowy F1, Michael Masi, uważa jednak, że obecny system wcale nie jest zbyt surowy.

“To system punktowy, który funkcjonuje już jakiś czas, nie różni się od tych na drogach i wiele krajów ma systemy maksymalnej liczby punktów, które wymuszają zmiany stylu jazdy. Nie sądzę zatem, że to zbyt ostry system” – powiedział Michael Masi.



“Dyskutowaliśmy o tym pod koniec ubiegłego roku i to zabawne jak punkt widzenia zespołów zmienia się w zależności od tego, którego kierowcy to dotyczy. Osiągnięty został jednak konsensus wśród wszystkich – zespołów, FIA i F1 – że nie powinniśmy dokonywać zmian w systemie. A to nie jest coś, co możemy zmieniać w trakcie roku” – dodał.

Tak wygląda aktualne zestawienie punktów karnych w Formule 1:

KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Max Verstappen830/06/25 - 2 pkt
Logan Sargeant7
Liam Lawson501/12/25 - 2 pkt1
Nico Hulkenberg430.06.25 - 2 pkt
Jack Doohan422/03/26 - 2 pkt1
Esteban Ocon304/05/25 - 1 pkt
Lando Norris301/12/25 - 3 pkt
Carlos Sainz306/05/25 - 1 pkt
Fernando Alonso230/06/25 - 2 pkt
Lance Stroll201/12/25 - 2 pkt
Oscar Piastri203/11/25 - 2 pkt
Franco Colapinto228/10/25 - 2 pkt
Oliver Bearman203/11/25 - 2 pkt
Alexander Albon
201/12/25 - 2 pkt
Daniel Ricciardo1
George Russell
101/12/25 - 1 pkt
Sergio Perez126/05/25 - 1 pkt
Yuki Tsunoda01



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi