Po zeszłorocznej nieobecności Formuła E znów pojawi się na ulicach miasta, które nigdy nie śpi – mowa oczywiście o Nowym Jorku.
Co pamięta Brooklyn…
Po raz pierwszy elektryczna seria zawitała tutaj w lipcu 2017 roku. NYC stał się trzecią lokalizacją w historii, która była gospodarzem dwóch wyścigów dzień po dniu, po Londynie i Berlinie. Oryginalna trasa E-Prix Nowego Jorku była nieco krótsza niż obecna, bo mierzyła 1,953 km i miała dziesięć zakrętów. Obie rundy w sezonie 2016-17 padły łupem Sama Birda, ówczesnego reprezentanta zespołu Virgin. Pierwsze skrzypce w walce o mistrzowski tytuł grali jednak nieobecny wtedy Sebastien Buemi oraz Lucas di Grassi, który odrobił sporo punktów, a dzięki dobrym wynikom w Montrealu okazał się triumfatorem mistrzostw. W następnym sezonie trasa wydłużyła się o około 400 m poprzez zastąpienie nawrotu pięcioma zakrętami. Tym razem mieliśmy do czynienia z finałem, w którym Jean-Eric Vergne zapewnił sobie tytuł po zajęciu piątej pozycji w pierwszym wyścigu i zwycięstwie w drugim. Wśród zespołów sytuacja była bardziej napięta i ostatecznie to Audi wyprzedziło Techeetah o dwa punkty. Brooklyn Street Circuit był również gospodarzem dwóch ostatnich rund w sezonie 2018-19. Vergne miał 32 punkty przewagi nad di Grassim po E-Prix w Szwajcarii i mimo tego, że w Nowym Jorku zdobył tylko sześć oczek, to i tak utrzymał się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej – tak jak Techeetah w zestawieniu teamów. Zwycięzcami wyścigów zostali Sebastien Buemi i Robin Frijns.
Edo na wyżynach
Dla Edoardo Mortary to czwarty sezon w Formule E. Od 2017 r. reprezentuje Venturi i jak dotąd nie miał najlepszej formy. Jednak tuż za półmetkiem sezonu 2020-21 już może pochwalić się większą zdobyczą punktową niż w poprzednich latach. W obu wyścigach w Puebli uplasował się na podium, a konkretnie najpierw na trzecim, a potem na pierwszym miejscu. W ten sposób awansował o kilka pozycji aż na sam szczyt.
Mimo częstych zmian na fotelu lidera w klasyfikacji kierowców, Mercedes nie chce oddać prowadzenia wśród zespołów. Znów należy jednak podkreślić, że minimalne różnice punktowe gwarantują duże emocje i wiele możliwości.
M | Kierowca | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|
1 | Nyck DE VRIES | MERCEDES EQ | 99 |
2 | Eduardo MORTARA | ROKiT VENTURI RACING | 92 |
3 | Jake DENNIS | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT | 91 |
4 | Mitch EVANS | JAGUAR RACING | 90 |
5 | Robin FRIJNS | ENVISION VIRGIN RACING | 89 |
6 | Sam BIRD | JAGUAR RACING | 87 |
7 | Lucas di GRASSI | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER | 87 |
8 | Antonio Felix da COSTA | DS TECHEETAH | 86 |
9 | Stoffel VANDOORNE | MERCEDES EQ | 82 |
10 | Jean-Eric VERGNE | DS TECHEETAH | 80 |
11 | Pascal WEHRLEIN | TAG HEUER PORSCHE FORMULA E TEAM | 79 |
12 | Alexander LYNN | MAHINDRA RACING | 78 |
13 | Rene RAST | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER | 78 |
14 | Oliver ROWLAND | NISSAN E.DAMS | 77 |
15 | Nick CASSIDY | ENVISION VIRGIN RACING | 76 |
15 | Maximilian GUENTHER | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT | 66 |
17 | Andre LOTTERER | TAG HEUER PORSCHE FORMULA E TEAM | 58 |
18 | Norman NATO | ROKiT VENTURI RACING | 54 |
19 | Alexander SIMS | MAHINDRA RACING | 54 |
20 | Nico MUELLER | DRAGON / PENSKE AUTOSPORT | 30 |
21 | Sebastian BUEMI | NISSAN E.DAMS | 20 |
22 | Sergio SETTE CAMARA | DRAGON / PENSKE AUTOSPORT | 16 |
23 | Oliver TURVEY | NIO 333 FE TEAM | 13 |
24 | Tom BLOMQVIST | NIO 333 FE TEAM | 6 |
25 | Joel ERIKSSON | DRAGON / PENSKE AUTOSPORT | 1 |
Kiedy i gdzie oglądać?
Transmisje ze zmagań kierowców Formuły E w Nowym Jorku będzie można oglądać w usłudze Eurosport Player oraz na antenie Eurosport 1. W telewizji – sobota 22:00, niedziela 19:00.
Sobota, 10 lipca:
18:30 – Kwalifikacje
22:30 – Wyścig – oto kolejność startowa do niego:
Niedziela, 11 lipca:
13:15 – Trening 3 (45 min)
15:30 – Kwalifikacje
19:30 – Wyścig
Źródło: @FormulaEpl