Formuła E Nowy Jork

Dwie rundy Formuły E w Nowym Jorku



Po zeszłorocznej nieobecności Formuła E znów pojawi się na ulicach miasta, które nigdy nie śpi – mowa oczywiście o Nowym Jorku.

Co pamięta Brooklyn…

 

Po raz pierwszy elektryczna seria zawitała tutaj w lipcu 2017 roku. NYC stał się trzecią lokalizacją w historii, która była gospodarzem dwóch wyścigów dzień po dniu, po Londynie i Berlinie. Oryginalna trasa E-Prix Nowego Jorku była nieco krótsza niż obecna, bo mierzyła 1,953 km i miała dziesięć zakrętów. Obie rundy w sezonie 2016-17 padły łupem Sama Birda, ówczesnego reprezentanta zespołu Virgin. Pierwsze skrzypce w walce o mistrzowski tytuł grali jednak nieobecny wtedy Sebastien Buemi oraz Lucas di Grassi, który odrobił sporo punktów, a dzięki dobrym wynikom w Montrealu okazał się triumfatorem mistrzostw. W następnym sezonie trasa wydłużyła się o około 400 m poprzez zastąpienie nawrotu pięcioma zakrętami. Tym razem mieliśmy do czynienia z finałem, w którym Jean-Eric Vergne zapewnił sobie tytuł po zajęciu piątej pozycji w pierwszym wyścigu i zwycięstwie w drugim. Wśród zespołów sytuacja była bardziej napięta i ostatecznie to Audi wyprzedziło Techeetah o dwa punkty. Brooklyn Street Circuit był również gospodarzem dwóch ostatnich rund w sezonie 2018-19. Vergne miał 32 punkty przewagi nad di Grassim po E-Prix w Szwajcarii i mimo tego, że w Nowym Jorku zdobył tylko sześć oczek, to i tak utrzymał się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej – tak jak Techeetah w zestawieniu teamów. Zwycięzcami wyścigów zostali Sebastien Buemi i Robin Frijns.



nowy jork tor formula e

Edo na wyżynach

Dla Edoardo Mortary to czwarty sezon w Formule E. Od 2017 r. reprezentuje Venturi i jak dotąd nie miał najlepszej formy. Jednak tuż za półmetkiem sezonu 2020-21 już może pochwalić się większą zdobyczą punktową niż w poprzednich latach. W obu wyścigach w Puebli uplasował się na podium, a konkretnie najpierw na trzecim, a potem na pierwszym miejscu. W ten sposób awansował o kilka pozycji aż na sam szczyt.

Mimo częstych zmian na fotelu lidera w klasyfikacji kierowców, Mercedes nie chce oddać prowadzenia wśród zespołów. Znów należy jednak podkreślić, że minimalne różnice punktowe gwarantują duże emocje i wiele możliwości.

MKierowcaZespółPunkty
1Nyck DE VRIESMERCEDES EQ95
2Robin FRIJNSENVISION VIRGIN RACING89
3Sam BIRDJAGUAR RACING81
4Jake DENNISBMW I ANDRETTI MOTORSPORT81
5Antonio Felix da COSTADS TECHEETAH80
6Alexander LYNNMAHINDRA RACING78
7Nick CASSIDYENVISION VIRGIN RACING76
8Mitch EVANSJAGUAR RACING75
9Eduardo MORTARAROKiT VENTURI RACING74
10Rene RASTAUDI SPORT ABT SCHAEFFLER73
11Pascal WEHRLEINTAG HEUER PORSCHE FORMULA E TEAM71
12Jean-Eric VERGNEDS TECHEETAH68
13Stoffel VANDOORNEMERCEDES EQ63
14Lucas di GRASSIAUDI SPORT ABT SCHAEFFLER62
15Maximilian GUENTHERBMW I ANDRETTI MOTORSPORT62
16Oliver ROWLANDNISSAN E.DAMS59
17Andre LOTTERERTAG HEUER PORSCHE FORMULA E TEAM45
18Alexander SIMSMAHINDRA RACING44
19Nico MUELLERDRAGON / PENSKE AUTOSPORT30
20Sebastian BUEMINISSAN E.DAMS20
21Norman NATOROKiT VENTURI RACING17
22Sergio SETTE CAMARADRAGON / PENSKE AUTOSPORT16
23Oliver TURVEYNIO 333 FE TEAM13
24Tom BLOMQVISTNIO 333 FE TEAM5
25Joel ERIKSSONDRAGON / PENSKE AUTOSPORT0

Kiedy i gdzie oglądać?

 

Transmisje ze zmagań kierowców Formuły E w Nowym Jorku będzie można oglądać w usłudze Eurosport Player oraz na antenie Eurosport 1. W telewizji – sobota 22:00, niedziela 19:00.

Sobota, 10 lipca:
18:30 – Kwalifikacje
22:30 – Wyścig – oto kolejność startowa do niego:



Kolejność startowa formule e nowy jork

Niedziela, 11 lipca:
13:15 – Trening 3 (45 min)
15:30 – Kwalifikacje
19:30 – Wyścig

Źródło: @FormulaEpl



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum