Zapowiadało się świetnie, ale i tak nie jest źle. Jutro w wyścigu trzeba będzie być jednak bezbłędnym i wykorzystać każdą nadarzającą się okazję. O blokowaniu w kwalifikacjach, karach i potencjale w podsumowaniu soboty – zapraszam.
Wyniki
Dwie kary
Zacząć trzeba od kary, która na szczęście nie wpłynęła na wynik WRT. Louis Deletraz nie zauważył niebieskiej flagi wyjeżdżając z boksów i przeszkodził autu nr 25, będącemu na szybkim okrążeniu. WRT otrzymało za to karę anulowania najszybszego czasu. Na szczęście ich 2 najlepsze rezultaty różniły się zaledwie 29 tysięcznymi sekundy i zespół utrzymał swoją 3. pozycję startową.
Okazuje się, że to nie jest jedyna kara dziś dla WRT. Podczas drugiego treningu ekipa tankowała uniesiony samochód za co otrzymała karę 10 sekund doliczonych do czasu pit-stopu w zawieszeniu do końca 4H Monza. Drugie takie przewinienie poskutkuje wejściem w życie kary.
Sektory
Deletraz był najszybszy w 1. sektorzek, ale w środkowym miał dopiero 9. wynik. Wygląda na to, że to tam ekipa Kubicy traci najwięcej. Jest zatem szansa powalczenia w 1. i 3. sektorze, gdzie mamy sporo długich prostych.
Patrząc na optymalny czas okrążenia, widać, że WRT było dziś bez problemu stać na 2. miejsce.
Tak przedstawiają się wszystkie czasy Deletraza w kwalifikacjach.
Powtórka
Całość kwalifikacji obejrzycie poniżej:
Ode mnie
Po świetnym porannym treningu, liczyliśmy na nieco więcej w dzisiejszej czasówce. Oczywiście teoretycznie 3. miejsce nie jest złe, ale biorąc pod uwagę to, kto jest na pole position i kto zgarnął punkt za ten wyczyn, sytuacja robi się gorsza. Co więcej G-Drive deklaruje, że ich tempo wyścigowe jest jeszcze lepsze. Ale do tego nie wolno popełnić żadnego błędu, a z tym bywało różnie.
Zobaczymy, na ile G-Drive będzie przeszkadzał brak Nycka de Vriesa, który w poprzednich rundach „robił robotę”.
Louis Deletraz poprawiał się na swoim ostatnim kółku kwalifikacji dość znacznie. Po dwóch sektorach był o 0,3 sekundy szybszy od swojego poprzedniego wyniku. W 3. sektorze pojechał jednak znacznie wolniej niż mógłby, gdyż został przyblokowany – przez drugie auto G-Drive, które było na szybkim kółku po czym zwolniło i przeszkodziło Deletrazowi w Parabolice. Poprawienie się o tyle, by wyprzedzić #26 byłoby trudne, a i tak ten czas zostałby skreślony po karze.
Nie wiemy, w jakim układzie pojedzie wyścig WRT. Dotychczas zaczynali Deletraz i Ye – może tym razem przyjdzie czas na Kubicę?
Wyścig jutro o godz. 11:00, a relacja live na blogu ruszy około 10:20.
Vlog
O dzisiejszych kwalifikacjach, ale też o ewentualnych okazjach w F1 i kierunku ich przyjścia w dzisiejszym vlogu – zapraszam.
fot. Sergey Savrasov – WRT, PHOTO©JEP – WWW.JAKOBEBREY.COM