large-2021 Spanish Grand Prix - Thursday-6

Z Saubera: Nowy partner, prace nad dealem z Alfą, Antonio, który chce zostać i buty Kimiego



Alfa Romeo Racing ORLEN to jeden z ciekawszych zespołów do obserwowania przed sezonem 2022. Możliwa zmiana nazwy i sponsorów oraz obu kierowców jest raczej mało prawdopodobna.

Nowy deal

 

Obecna umowa Alfy Romeo na sponsorowanie Saubera w F1 wygasa z końcem 2021 roku. Pierwsze pogłoski mówiły o tym, że może ona nie zostać przedłużona, jednak w ostatnich tygodniach więcej wskazuje na to, że Alfa pozostanie w F1.

„Myślę, że prowadzimy bardzo dobre i pozytywne dyskusje z nimi by przedłużyć nasz kontrakt. Muszą nieco przeorganizować sytuację po swojej stronie, ale jestem zadowolony i pozytywnie nastawiony po ostatnich deklaracjach Stellantis na temat marki Alfa Romeo. Rozmowy trwają” – mówi o rozmowach z właścicielem marki Alfa Romeo Fred Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.



„Chcą nas wspierać, a myślę, że marka Alfa Romeo jest ważną częścią grupy. Podobnie jest w przypadku F1 ponieważ to ikoniczna marka, która była w F1 od początku. Mam nadzieję, że będziemy w stanie poskładać wszystko razem” – dodaje Francuz.

Antonio (oczywiście) chce

 

Antonio Giovinazzi przyznaje obecnie, że nie ma żadnych wieści w sprawie swojej przyszłości.

„Jedyne, co mogę zrobić to wykonywać dobrą pracę, jeździć szybko i zobaczymy, co stanie się w przyszłym roku. Naprawdę bardzo chciałbym zostać tu w przyszłym roku. Znam tu wszystkich bardzo dobrze, mam dobre relacje ze wszystkimi, również z Fredem. Zobaczymy co się stanie, ale na teraz skupiam się na sobie” – mówi Giovinazzi.

Włoch uważa, że doświadczenie, które zdobył w trakcie 3 sezonów w F1, zaczyna teraz procentować.

„W tym roku mamy szybszy samochód, szybszą jednostkę napędową więc możemy mieć więcej zabawy, a kiedy lepiej czujesz samochód, możesz bardziej cisnąć, być na limicie. W tym sezonie chcę się poprawić i cieszę się, że moje praca w zimie daje efekty” – dodaje Antonio,

W Alfie zadowoleni

 

W zespole widzą rozwój Antonio. Xevi Pujolar – główny inżynier ekipy uważa, że Włoch jest teraz mocniejszym kierowcą.



„W ubiegłym roku zaczynał być mocniejszy w kwalifikacjach, potem pojawiły się mocniejsze wyścigi. Teraz jest mocny we wszystkich kwalifikacjach i wyścigach. Uczy się dużo jako kierowca i widzieliśmy to w Monako gdy zyskiwał pozycje i zarządzał wyścigiem” – mówi Pujolar.

Jednocześnie zaznacza on, że to nie oznacza że Kimi nie jest mocnym zawodnikiem.

„Różnice między nimi są bardzo małe, Antonio potrafi znaleźć te kilka dodatkowych dziesiątych w kwalifikacjach. W wyścigach są bardzo regularni” – dodaje.

Nowy partner i konkurs

 

Dziś zespół z Hinwil ogłosił podpisanie umowy z firmą AM Solutions, która w zamian za reklamę ma pomóc ekipie w lepszym wykorzystaniu technologii 3D.

Jakie buty założy Kimi Raikkonen w najbliższych wyścigach? Możecie o tym zdecydować dzięki konkursowi, jaki Alfa organizuje wspólnie z ConceptD. Z nadesłanych propozycji zostały wybrane 24, na któe możecie głosować. Przynajmniej jedna z nich jest autorstwa Polaka.

https://twitter.com/alfaromeoracing/status/1402950048028241924

Źródło: autosport.com, crash.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Francji

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS Runda 4 - Monza

Dni
Godzin
Minut
Sekund

4 – 6 maja:

10:30 – FP1 F1
13:00 – FP1 ELMS
14:00 – FP2 F1

09:00 – FP2 ELMS
11:00 – FP3 F1
13:40 – Kwalifikacje ELMS
14:00 – Kwalifikacje F1

11:00 – Wyścig ELMS
14:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi