KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Trudny trening Kubicy [Aktualizacja]



W maju Robert Kubica opuszczał Red Bull Ring w bardzo dobrym nastroju. Bardzo dobra jazda i dobre decyzje strategiczny dały mu wówczas współudział w zwycięstwie WRT w 2. rundzie ELMS. Po tym weekendzie będzie miał zapewne pewien niedosyt.

Wyniki

 

Kubica przejechał dziś 30 okrążeń. Mniej miał jedynie Giovinazzi – 29, a tyle samo Latifi i Schumacher. Polak zaczął od stintu 10 okrążeń na oponie twardej, a potem przeszedł na opony miękkie – przejechał na nich 10 okrążeń, a pod koniec sesji wyjechał na kolejne 9.

Robert uzyskał 1:07.823, ale gdyby zsumować jego najlepsze czasy sektorów, miałby wynik 67,786.



W stosunku do Giovinazziego, Kubica najwięcej tracił w drugim sektorze – aż 532 tysięczne, choć jednocześnie jest to najdłuższa partia toru. W trzecim strata wynosiła 335 tysięcznych.

Wyniki pierwszego treningu przed GP Styrii 2021

Podsumowanie

 

Kubica zastępował dziś Kimiego Raikkonena w bolidzie Alfa Romeo Racing ORLEN. Trening zaczął bardzo szybko, wyjeżdżając na tor jako jeden z pierwszych. Wsiadając do bolidu raz na jakiś czas, potrzeba chwilę żeby się przystosować, o czym Kubica mówił już jakiś czas temu. Jego poprzednie jazdy tym bolidem miały miejsce 7 tygodni temu w Barcelonie. Wówczas jego sesja zakończyła się wcześniej po obrocie w zakręcie 10. i utknięciu w żwirze. Potem jeździł jeszcze w ramach testów Pirelli, ale już nieco innym autem.

W budowaniu pewności siebie z pewnością nie pomógł obrót na wyściu z 3. zakrętu przy bardzo niskiej prędkości. Robert miał z tyłu głowy wydarzenia z Barcelony i nie chciał przedwcześnie skończyć sesji, dlatego musiał uważać jeszcze bardziej niż zakładał.

Na szczęście podczas obrotu nie zniszczył twardych opon, na których wyjechał, dlatego spokojnie wrócił na tor, przejeżdżając spokojnie po trafie, choć towarzyszyła temu mała niepewność.

Jak obracasz się w jednym z pierwszych zakrętów przy minimalnej prędkości to twoja pewność siebie dostaje strasznego kopa i to nie na rozpęd tylko w inne miejsce.

Widać to było po czasach okrążenia. Gdy opony były w najlepszym stanie, Kubica jeszcze nie miał odpowiedniego feelingu. Gdy ten się poprawił, to już nie było (na) czym jechać. Kubica na każdym kółku urywał w sektorach po 0,1 sekundy. Najgorzej było w trzecim, gdzie dwukrotnie Polak napotkał duży tłok, który popsuł jego czas. Na kolejnych kółkach Robert bardzo powoli zdejmował czas okrążeń, poprawiając się o kilkadziesiąt tysięcznych sekundy w sektorze.



Na ostatnim stincie nie miał już opon by spróbować powalczyć o lepszy wynik.

Komunikacja

 

Warto zwrócić uwagę na dość ciekawą komunikację radiową z inżynierem. Oprócz standardowych komunikatów, nieco więcej było zmian ustawień. Dodatkowo często Robert był pytany czy chce wykonać kolejny przejazd, dawano mu swobodę czy chce robić kilka okrążeń push z rzędu na oponach twardych czy robić przerwy na naładowanie baterii.

Inżynier informował również Kubicę o tym, gdzie najwięcej traci do Antonio Giovinazzigo. Jest to coś, co bardzo rzadko pojawiało się w ostatnich latach w komunikatach Roberta. Inżynier najpierw zwracał uwagę, że Antonio hamuje później w zakrętach 1. i 6, a potem, że „Antonio bardziej wykorzystuje zakręty 1, 7 i ostatni”. Po kolejnym okrążeniu „push”, że było lepiej w zakręcie 7, ale nadal dwa ostatnie zakręty mogłyby zostać poprawione.

Być może takie podpowiedzi ze strony inżyniera wynikały z nowego podejścia w Alfie, być może Robert tego chciał, a być może widząc stratę do Antonio sam zdecydował się na mówienie o tych różnicach.

Wystarczyło oglądać przejazd Roberta na F1 TV Pro by widzieć, że nie atakuje zakrętów tak, jak inni kierowcy i nie wykorzystuje tarek tak agresywnie jakby mógł. Gdy nie masz feelingu nie ma co ryzykować, szczególnie w roli kierowcy rezerwowego.

Kubica potwierdził

 

W rozmowie z mediami po zakończeniu sesji Robert przyznał, że „z jakiegoś powodu nie miał najlepszego feelingu”.



Plan jednak wykonany i dobrze było zobaczyć Roberta w tej sesji. Wiem, że teraz wynik (19. miejsce, 1,2 sekundy do Antonio) pójdzie w świat i niektórzy będą mieli używanie, ale chyba już taka kolej rzeczy. Strata była duża, to widać, ale jedziemy dalej.

Vlog

 

O występie Roberta i wszystkich dzisiejszych wydarzeniach na Red Bull Ring również we vlogu. Zapraszam na 17:30:

Galeria

 

Poniżej nieco zdjęć z dzisiejszych jazd Roberta:

Aktualizacja

 

„Zawsze dobrze jest wrócić do samochodu F1, mimo że nie był to najłatwiejszy dzień. Od mojego ostatniego występu w C41 w Barcelonie jeździłem samochodami innych serii i nigdy nie jest łatwo odzyskać feeling, gdy masz na to tylko kilka okrążeń. Nadal jednak cieszyłem się tą okazją i mam nadzieję, że dałem zespołowi pożyteczne dane. Trudno jest porównywać rozwój samochodu odkąd ostatnio nim jeździłem, gdyż cały czas testujemy inne rzeczy w zmiennych warunkach. Ogólne odczucia są jednak pozytywne. Zespół radzi sobie ostatnio dobrze i można poczuć, że są bardziej pewni siebie. Wiemy, że możemy być w walce jeżeli wykonamy dobrą robotę więc mam nadzieję, że wyciśniemy maksimum z pakietu i wykorzystamy wszystkie okazje” – powiedział Robert Kubica po zakończeniu treningu.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi