Verstappen opona Baku

Pirelli idzie w kierunku przecięć opon



Za kilka dni Pirelli szczegółowo zbada opony po Grand Prix Azerbejdżanu, szczególnie przyglądając się tym, które uległy awarii w bolidach Maxa Verstappena i Lance Strolla.

„Obie awarie przydarzyły się mniej więcej w tej samej partii toru – Maxa kilkaset metrów później. Musimy przede wszystkim przeanalizować opony. Zbieram informację, czekamy na telemetrię od zespołów. To była gwałtowna awaria, a kiedy masz przecięcie opony, dzieje się to gwałtownie” – powiedział po wyścigu Mario Isola.



„Nie było ostrzeżeń czy wibracji, a inne opony w podobnym wieku nie wykazywały żadnych oznak znaczącego zużycia. Nie możemy więc wykluczyć, że ich uszkodzenia były wynikiem działania czynników zewnętrznych. To jednak nie powinno się zdarzyć więc musimy wszystko zrozumieć by znaleźć odpowiedzi” – dodaje szef Pirelli Motorsport.

Awaria opony w bolidzie Lance Strolla zdarzyła się na 29. okrążeniu przejeżdżanym na tych oponach, a Maxa Verstappena na na 33. Pirelli uważa, że winne mogło być przecięcie opon, gdyż po czerwonej fladze znaleziono 6-7 centrymetrowe przecięcie na oponie Lewisa Hamiltona.

„To, co możemy powiedzieć na obecną chwilę, to fakt, że znaleźliśmy również przecięcie w oponie Lewisa Hamiltona i to prawa tylna opona, która pracuje mocniej tutaj niż lewa tutaj. Przecięcie wyraźnie powstało w wyniku najechania na części, gdyż jest ona w jednym kawałki, a przecięcie jest na zewnątrz i nie dotyczyło ono konstrukcji opony. W przypadku Maxa i Lance była utrata ciśnienia przed awarią” – stwierdził.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.