KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

large-2021 In-Season Test - Spain-20

„Mógłbym wymienić listę szans i kategorii, które pozwoliłyby mi na łatwiejsze życie”



Na łamach magazynu Autocar Edd Straw zamieścił artykuł z wypowiedziami Roberta Kubicy, traktujący o powrocie Polaka do profesjonalnego ścigania.

W tekście „Jak Robert Kubica wrócił do wyścigów przeciwko wszystkiemu” dziennikarz opisuje historię Roberta Kubicy, jego walki o ponowne stanięcie na polach startowych w F1, udaną karierę w WRC oraz trudne sezony w F1 i DTM.

„Dostanie się do F1 po raz pierwszy było dużym osiągnięciem, ale wejście do niej po raz drugi było nawet większym osiągnięciem. Niewielu ludzi miało szansę wrócić po tak długiej przerwie na tak wysoki poziom sportu. Rok z Williamsem był rozczarowujący, ale to nadal było duże osiągnięcie. Początkowo spotkałem się z dużą presją dotyczącą mojej ręki i sugestiami, że nie będę w stanie skręcić w nawrocie w Monako. Za każdym razem, gdy obalałem takie wątpliwości, pojawiały się nowe. Koniec końców ludzie zaakceptowali to, jaki jestem” – mówi Robert o ponownym powrocie do F1.



„Musiałem zrobić to jak najszybciej, inaczej nie byłoby mnie tu. Z drugiej strony pokazałem, że moje ograniczenia nie wpływają na moją jazdę w Formule 1 na wysokim poziomie choć czasem coś wygląda łatwiej niż się to odczuwa. Ale to pozytyw i to było moim celem. Taki jestem, muszę dawać z siebie wszystko, nie myśląc, co było 15 lat temu czy nawet przed wypadkiem. Moje życie mocno się zmieniło. Nigdy nie mówię o tym otwarcie i nie chcę dzielić się myślami, ale jest mi z tym dobrze. Szkoda, że jako ludzie musimy przejść przez trudny czas zanim zacznie dostrzegać się małe rzeczy” – dodaje Kubica.

Straw podkreśla wyjątkowy styl bycia Kubicy, który chce być traktowany jak każdy inny zawodnik i skupia się na tym, co robi za kółkiem. Robert wciąż stawia przed sobą wysokie cele.

„Nigdy nie rozmawiam o moich ograniczeniach i nie chcę używać ich jako wymówki. Taki jestem, czasem walczę ze sobą, mam gorsze i lepsze dni, ale każdy jest człowiekiem. Patrzę na wyzwania, które oceniam wysoko, bo nie chcę iść na łatwiznę. Mógłbym wymienić listę kategorii i szans z przeszłości, które pozwoliłyby mi zarobić więcej pieniędzy, wieść łatwiejsze życie. Ale odmówiłem, bo chciałem się skupić na czymś innym. To sprawia, że wciąż się napędzam i pomaga mi to też w codziennym życiu” – mówi o tym aspekcie Robert.

Dziennikarz zaznacza, że Kubica nadal ma instynkt za kółkiem i choć nie jest już tak niesamowitym kierowcą jak kiedyś, to nadal potrafi jeździć na bardzo wysokim poziomie.



„W sezonie z Williamsem spisywał się świetnie na pierwszych okrążeniach. Niedawno wykazał się świetną oceną warunków na Red Bull Ring, doradzając zespołowi przejście z mokrych opon na przejściowe podczas ostatniego pit-stopu” – pisze dziennikarz.

W tekście znajduje się również wypowiedź Kubicy na temat prowadzenia aut F1.

„Za każdym razem to coś szczególnego. Zawsze, gdy wskakuję do tego auta, są to wyjątkowe emocje. Kiedy nie jeździsz przez długi czas, zawsze są znaki zapytania, a ty chcesz dać z siebie wszystko i to może zdradzić cię w każdej chwili. Daję zespołowi inną opinię, bo nigdy nie wiem, czego się spodziewać więc moje oceny nie są zakłócone tym, do czego jestem przyzwyczajony – jadę na ślepo” – mówi Robert.

Źródło: autocar.co.uk



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi