KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Marko czeka i liczy, Lewis aktorem, Culthard super-znudzony



Kolejny przegląd formułowych newsów, a w nim o ambitnym planie Helmuta Marko, czekaniu Sergio Pereza, powrocie do wielkiego sportu Maurizio Arrivabene i planach Lewisa Hamiltona.

Perez poczeka

 

Portal formel1.de zapytał doradcę Red Bulla, Helmuta Marko czy rozmawiają już z Sergio Perezem o przedłużeniu kontraktu na sezon 2022. Marko odpowiedział, że obecnie ekipa skupia się na walce o mistrzostwo w 2021 roku i jakiekolwiek rozmowy w sprawie kontraktu dla drugiego kierowcy Red Bulla mogą rozpocząć się po wakacjach.

Arrivabene w Juve

 

Jeden z najlepszych szefów Ferrari w Formule 1 w minionej dekadzie, Maurizio Arrivabene, został właśnie CEO klubu piłkarskiego Juventus Turyn.



Lewis przyaktorzy?

 

Lewis Hamilton nie zamierza jeszcze opuszczać Formuły 1 i deklaruje, że chce być w stawce na sezon 2022. Myśli już jednak o przyszłości. Zapytany przez DANZ, co chciałby robić po zakończeniu kariery, Lewis odpowiada:

„Chciałbym pewnego dnia zagrać. Cokolwiek robię, chcę robić to najlepiej, chcę być najlepszy. Więc jeżeli się na to zdecyduję, będę chodził na zajęcia teatralne i uczył się by mieć pewność, że dobrze wyrażam emocje” – mówi mistrz świata F1. Póki co Lewis ćwiczy podczas wyścigów, głównie kwestię „Bony, my tyres are gone”.

Póki co Hamilton pochwalił się w mediach społecznościowych swoim kolejnym skokiem spadochronowym.



 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Lewis Hamilton (@lewishamilton)

Ilu w Austrii?

 

Kibice zaczynają wracać na trybuny Formuły 1, choć problemów spowodowanych przez pandemię nie brakuje. Niedawno Austria została objęta zakazem lotów z Wielkiej Brytanii, ale Grand Prix Austrii i Grand Prix Styrii nie są zagrożone. Co więcej, Helmut Marko liczy na dużą frekwencję podczas tych rund.

Teoretycznie limit publiczności na takich imprezach w Austrii wynosi 3000 osób. Budowa Red Bull Ring powinna jednak pomóc w obejściu tego limitu według Helmuta Marko.

„Każda z trybun ma osobne wejście i wyjście. Oznacza to, że każda z nich jest osobną jednostką. Widzowie z jednej nie będą mieli kontaktu z kibicami z drugiej” – mówi doradca Red Bulla. Jako że Red Bull Ring ma 13 trybun, Marko liczy na możliwość wpuszczenia nawet 39 tys. osób.



„Red Bull pokazał już, jak doskonałym organizatorem jest i że możemy przeprowadzić efektywne testy i zadbać o wszystko, co wskażą lokalne władze. Zakładam, że będziemy mieć akceptowalną liczbę widzów” – mówi Marko, przyznając, że żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.

Bilety na GP Styrii, które odbędzie się 27 czerwca można kupić tutaj, a bilety na GP Austrii (4 lipca) tutaj.

Coulthard super-znudzony

 

David Coulthard w rozmowie z racefans oddał myśli wielu kibiców Formuły 1, odnosząc się do ery Pirelli w Formule 1.

„Jeździłem na Goodyearach, Bridgestoneach, Michelinach i żadnych z tych opon nie nazwałbym złymi. Oczywiście były czasy gdy Bridgestony czy Micheliny miały przewagę toru, ale były firmami, z którymi wspólnie przekraczaliśmy granice, rozwijaliśmy opony. Nigdy nie mówiliśmy o degradacji termalnej, nigdy nie było gadki, że nie możemy cisnąć. Miały szczyt osiągów gdy były nowe, potem nieco spadały, czasem, doświadczaliśmy blisteringu czy grainingu, ale to były opony. Ta cała era Pirelli jest niejasna i nudna. Dla mnie super-nudne jest słuchanie kierowców, którzy mówią, że próbowali uniknąć zbyt mocnego naciskania na opony” – mówi Coulthard.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi