Kamena Orlen

Kamena Rally Team dołącza do ORLEN Team



Kamena Rally Team to zespół rajdowy, o którego sile stanowią kierowca Tomasz Białkowski oraz pilot Dariusz Baśkiewicz. Duet już od kilku lat z powodzeniem startuje w krajowych i zagranicznych rajdach terenowych, a lista jego sukcesów regularnie się wydłuża. Potencjał, jakim dysponuje Kamena Rally Team doskonale dopełnia skład zespołu ORLEN Team, w barwach którego występują zawodnicy wielu dyscyplin motorsportowych.

PKN ORLEN to lider w kategorii sponsoringu polskiego motorsportu. Flagowymi projektami wspieranymi przez Koncern są m.in.: zespół Formuły 1 – Alfa Romeo Racing ORLEN, występujący w cyklu European Le Mans Series – Robert Kubica i jego ORLEN Team WRT czy zrzeszający czołowych przedstawicieli polskich sportów motorowych – ORLEN Team. To właśnie do tej ostatniej grupy dołączył właśnie Kamena Rally Team.



– PKN ORLEN to największy sponsor sportu w Polsce. Jednym z priorytetów naszej działalności sponsoringowej jest motorsport. Cały czas analizujemy rozwój poszczególnych zawodników. W barwach ORLEN Team startują między innymi Robert Kubica, Kuba Przygoński, Bartłomiej Marszałek i Bartosz Zmarzlik, a logotyp PKN ORLEN można dostrzec na trasach najsłynniejszych wyścigów i zawodów świata, w tym Formuły 1, European Le Mans Series czy Rajdu Dakar. Bardzo cieszymy, że do tego grona dołącza Kamena Rally Team wzmacniając skład naszej reprezentacji w rajdach terenowych – mówi Agata Pniewska, dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów.

Kamena Rally Team już w 2013 roku startował w zawodach amatorskich, a cztery lata później duet na stałe zagościł w świecie zawodowego motorsportu. Tomasz Białkowski i Dariusz Baśkiewicz występują w klasie T4, co oznacza, że ich pojazd przystosowany jest do rajdów typu Baja, czyli cross-country. Wyjątkowe połączenie najlepszych cech quada oraz samochodu terenowego gwarantuje widowiskowe przejazdy, dzięki czemu klasa ta cieszy się rosnącym zainteresowaniem zarówno ze strony zawodników, jak i kibiców.

Do największych sukcesów Kamena Rally Team należy zaliczyć tytuły wicemistrzów Europy, Włoch, Czech i Polski oraz mistrzostwo Węgier w klasie SSV. Duet Białkowski – Baśkiewicz ma na swoim koncie również zwycięstwa w rundach Pucharu Świata w rajdach terenowych w Hiszpanii, na Węgrzech, we Włoszech i w Polsce.

– Bardzo cieszymy się, że możemy dołączyć do prestiżowego grona zawodników ORLEN Team. To marka, która znaczy bardzo dużo w polskim motorsporcie, a teraz możemy być jej częścią – powiedział pilot Dariusz Baśkiewicz. – Sezon zaczęliśmy bardzo dobrze, ale nie spoczywamy na laurach i celujemy w kolejne trofea.

Kamena Rally Team po raz pierwszy wystartował w barwach nowego zespołu podczas Rajdowych Mistrzostw Europy Samochodów Terenowych w klasie T4. Współpraca z ORLEN Team rozpoczęła się od dużego sukcesu – duet Tomasz Białkowski i Dariusz Baśkiewicz zwyciężył w rajdzie zaliczanym również do Rajdowych Mistrzostw Polski. Kolejny start Kamena Rally Team zanotował przy okazji Rajdowych Mistrzostw Włoch. Duet radził sobie doskonale, prowadząc zarówno w klasyfikacji generalnej, jak i w swojej klasie, jednak na drodze do zwycięstwa stanęły problemy techniczne. Okazja, aby odnieść kolejny sukces, już niebawem – Kamena Rally Team szykuje się bowiem do występu podczas rozgrywanej na Węgrzech rundy mistrzostw Europy.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum