KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Dane GP Azerbejdżanu: Red Bull mocny w 2/3, Alfa się cieszy

Ten wyścig był przez kilkadziesiąt okrążeń bardzo standardowy i nie działo się w nim wiele, ale końcówka to „wynagrodziła”. Jak przedstawiają się jego najważniejsze dane?

Wyniki

 

Wyniki Grand Prix Azerbejdżanu 2021

Skrót

Best lapy

Sergio Perezowi brakło 0,2 sekundy do zyskania jeszcze jednego punktu za najlepszy czas okrążenia. Wykręcił je Verstappen, ale siłą rzeczy nie dostanie dodatkowego punktu.

best lapy gp azerbejdzanu 2021

Sektory

Dzięki temu, że żaden z kierowców nie zjechał po opony by wykręcić najlepszy czas okrążenia, możemy nieco bardziej skutecznie porównać czasy sektorów. W pierwszych dwóch brylowały Red Bulle, w ostatnim jednak próżno szukać ich w czołówce – Perez miał 15. czas a Verstappen 16. Fakt braku slipstreama i DRS-u robił jednak robotę.

sektory gp azerbejdzanu 2021

Prędkości

Najwyższą prędkość w wyścigu osiągnął Kimi Raikkonen – aż 345,6 km. Najwolniejszy spośród tych na mecie był Leclerc.

predkosci gp azerbejdżanu 2021

Pit-stopy

Red Bull był w niedzielę w stanie wykonać zmianę opon u Verstappena w czasie poniżej 2 sekund. Co ciekawe ich drugi pit-stop – z Sergio Perezem – był jednym z najwolniejszych i niektórzy doszukują się tu celowego działania by bardzo szybki Meksykanin nie wyjechał przed Maxem Verstappenem. Szybcy ponownie byli mechanicy Alfy Romeo.

Fatalne pit-stopy zaliczali mechanicy Haasa. Wszystkie 6 ich zmian plasowało się w najgorszej 9-tce pit-stopów. Najkrótszy trwał 3,7 sekundy.

pit-stopy baku 2021

Strategie

Szaleństw dziś nie było, ale warto zwrócić uwagę na ciekawe strategie Russella i Giovinazziego oraz odwróconą strategię Strolla, która ostatecznie się nie opłaciła.

strategie gp azerbejdżanu 2021

Opony

Najwięcej zdecydował się dziś przejechać Norris.

opony gp azerbejdżanu 2021

Alfa podsumowuje

 

„Możemy być zadowoleni z dowiezienia punktów, szczególnie że pokazaliśmy dobre tempo od startu do mety. Startowaliśmy daleko od idealnych pozycji, ale wszyscy w zespole wykonali dobrą robotę, która pozwoliła nam walczyć o punkty aż do ostatnich okrążeń. Finisz w pierwszej 10-tce w drugim wyścigu z rzędu jest nagrodą za czystą jazdę, dobrą strategię dla obu kierowców i postęp, jaki uczyniliśmy. Podczas restartu musieliśmy mądrze rozgrywać nasze karty, gdyż wszyscy podejmowali ryzyko, ale koniec końców udało nam się zdobyć punkt. Nadal jednak jest przed nami praca. Mamy teraz pewność siebie, a kilka ostatnich wyścigów dodało nam odwagi w ciśnięciu dalej i to jest naszym celem” – powiedział Fred Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen zdobył pierwszy punkt w sezonie.

„Niewiele działo się w moim wyścigu aż do ostatnich dwóch okrążeń więc dobrze dowieźć do mety punkt. Wyprzedzanie okazało się zaskakująco trudne, byliśmy w stanie jechać tuż za samochodami przed nami, ale nie mogliśmy wykonać ruchu. Restart po czerwonej fladze był dość chaotyczny, mogliśmy pojechać lepiej, ale jednocześniej mogło pójść znacznie gorzej więc przyjmujemy ten punkt” – powiedział Fin.

Antonio Giovinazzi startował z 20. miejsca, ale przyjechał tuż za Kimim Raikkonenem.

„Miałem świetny start, który pozwolił mi wrócić do walki o punkty od początku. Nie był to łatwy wyścig, gdyż miałem mały problem z hamulcami, co na takim torze nie jest idealne, ale moje tempo mimo to było dobre. Wykonaliśmy wczesny pit-stop by podciąć niektórych rywali, ale po nim było dość spokojnie aż do czerwonej flagi. Podczas restartu zyskałem miejsce w pierwszym zakręcie, ale miał kontakt z Ricciardo w drugim zakręcie i mój samochód przeszedł w tryb anti stall. Myślę, że wycisnęliśmy maksimum z tego wyścigu, szczególnie startując z ostatniego miejsca. Byliśmy blisko punktów. Wiele dziś się wydarzyło, to był szalony wyścig, ale musimy być zadowolony, gdyż mamy kolejne punkty” – powiedział Włoch.

Ode mnie

 

Nie tak, zdecydowanie nie tak powinny rozstrzygać się losy walki o mistrzostwo świata. I zdecydowanie nie tak powinny zachowywać się (nawet bardzo zużyte) opony w serii jeżdżącej 330 km/h.

Ale po kolei! Sergio Perez wygrywa szalone od pewnego momentu Grand Prix Azerbejdżanu! Drugie zwycięstwo w karierze – świetna strategia, rewelacyjna jazda i oddane to, co zabrał mu zbyt długi pit-stop zespołu. Brawo! Wreszcie! Takiego Sergio chcemy oglądać. I jest awans na 3. miejsce w generalce.

Na drugim miejscu jeszcze większe zaskoczenie – Sebastian Vettel! Świetna strategia Astona, jeszcze lepsza jazda. Wow – takiego wyniki po Astonie się nie spodziewałem.

Trzecia pozycja dla niezawodnego ostatnio Gaslyiego – trzecie podium w karierze i świetna jazda. AlphaTauri miała dziś tempo, bo Tsunoda na 7. miejscu.

Na 4 okrążenia przed końcem liderem był Verstappen, który już w myślach dodawał sobie +11 punktów nad Hamiltonem w generalce. Niestety, wybuch opony sprawił, że Red Bull nie zdobył dubletu.

Wcześniej w identyczny sposób, kilkaset metrów wcześniej, odpadł Lance Stroll. Też lewy tył, też bez ostrzeżenia. Po prostu bum. Sporo ostatnio się narzekało – że Pirelli nie zapewnia widowiska, że trzeba je ciągle oszczędzać. A teraz jeszcze pytania, czy zapewnia bezpieczeństwo. Jasne, nikt nie każe zespołom robić tylko 1 pit-stopu, ale niezależnie od tego – opony nie powinny masowo w taki sposób pękać.

Wypadek Verstappena spowodował czerwoną flagę i restart z pól startowych. Hamilton w związku z tym miał szansę na nawet 25 punktów nad Maxem dziś. Niestety dla niego, popełnił błąd, zmienił balans hamulców, przyblokował przednią lewą oponę i wyjechał prosto w 1. zakręcie – dobrze, że nikogo nie zgarnął po drodze. A już był przed Perezem – wystarczyło dohamować. Ostatecznie 16. miejsce dla niego. Jego partner z ekipy zaliczył dramatycznie zły wyścig. Bottas jechał fatalnie i cudem nie skończyło się blamażem. Za nim tylko Latifi i Haasy bo Russell miał awarię tuż przed restartem.

Leclerc miał słaby wyścig, ale „ustał” i dojechał na 4. miejscu. Sainz 8. po dużym błędzie. Generalnie zły wyścig dla Scuderii – zarówno jeżeli chodzi o tempo jak i strategię. Ale punkty wywożą niezłe.

Na przed Bottasem w generalce umacnia się Lando Norris, który nie jechał dziś wybitnie, ale nie popełnił błędu. Jego partner z zespołu bez blamażu, ale czy 9. miejsce jest powodem do radości. Tak średnio bym powiedział, tak średnio.

Alfa z punktem! Raikkonen zaliczył świetny restart i jest 10. miejsce, tuż przed Giovinazzim, który miał świetny start, ale podczas restartu się pogubił.

Vlog

 

Klasyfikacje

 

Kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenRed Bull Racing Honda395,5
2Lewis Hamilton Mercedes387,5
3Valtteri BottasMercedes226
4Sergio PerezRed Bull Racing190
5Carlos SainzFerrari165,5
6Lando NorrisMclaren Mercedes160
7Charles LeclercFerrari159
8Daniel RicciardoMcLaren Mercedes115
9Pierre GaslyScuderia AlphaTauri Honda110
10Fernando AlonsoAlpine81
11Esteban OconAlpine74
12Sebastian VettelAston Martin Mercedes43
13Lance StrollAston Martin Mercedes34
14Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda32
15George RussellWilliams Mercedes16
16Kimi RäikkönenAlfa Romeo Racing Ferrari10
17Nicholas LatifiWilliams Mercedes7
18Antonio GiovinazziAlfa Romeo Racing Ferrari3
19Mick SchumacherHaas Ferrari0
20Robert KubicaAlfa Romeo Racing0
21Nikita MazepinHaas0

Konstruktorów:

Poz.ZespółPkt
1RedBull Racing RBPT860
2 Mercedes409
3Ferrari406
4McLaren Mercedes302
5Aston Martin Aramco Mercedes280
6Alpine Renault120
7Williams Mercedes28
8AlphaTauri RBPT25
9Alfa Romeo Ferrari16
10Haas Ferrari12

Punkty karne:



KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Fernando Alonso801/04/25 - 3 pkt
Max Verstappen830/06/25 - 2 pkt
Logan Sargeant7
Valtteri Bottas508/12/24 - 5 pkt
Lance Stroll417/09/24 - 1 pkt
Nico Hulkenberg430.06.25 - 2 pkt1
Oscar Piastri403/11/25 - 2 pkt1
Esteban Ocon304/05/25 - 1 pkt
Daniel Ricciardo321/04/25 - 2 pkt
Lando Norris301/12/25 - 3 pkt2
Franco Colapinto228/10/25 - 2 pkt
Oliver Bearman203/11/25 - 2 pkt1
Alexander Albon
201/12/25 - 2 pkt
Liam Lawson201/12/25 - 2 pkt
Sergio Perez126/05/25 - 1 pkt
Carlos Sainz106/05/25 - 1 pkt
Kevin Magnussen01

Wykorzystanie elementów silnika:

KierowcaKrajZespółICE (limit 3)TC (3)MGUH (3)MGUK (3)ES(2)CE (2)
Kimi Räikkönen (Kubica)Alfa Romeo Racing Ferrari333222
Antonio GiovinazziAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Esteban OconAlpine444433
Fernando AlonsoAlpine333322
Lance StrollAston Martin Mercedes444223
Sebastian VettelAston Martin Mercedes444322
Charles LeclercFerrari444333
Carlos SainzFerrari444333
Nikita MazepinHaas333222
Mick SchumacherHaas Ferrari333222
Lando NorrisMclaren Mercedes444322
Daniel RicciardoMcLaren Mercedes444222
Lewis Hamilton Mercedes533322
Valtteri BottasMercedes655423
Sergio PerezRed Bull Racing444444
Max VerstappenRed Bull Racing Honda444433
Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda444433
Pierre GaslyScuderia AlphaTauri Honda444433
George RussellWilliams Mercedes444222
Nicholas LatifiWilliams Mercedes444222

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi