KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

2021 Azerbaijan Grand Prix, Friday - Steve Etherington

Bottas zdezorientowany po „dziwnym” spadku formy w Baku



Kierowca Mercedesa, Valtteri Bottas, przyznał, że był zdezorientowany swoim „dziwnym” brakiem tempa w Grand Prix Azerbejdżanu.

Wyścigowy weekend na ulicach Baku nie zaczął się dobrze dla Mercedesa. Piątkowe treningi nie napawały optymizmem, jeżeli chodzi o tempo samochodu. Chaotyczne kwalifikacje pozwoliły Lewisowi Hamiltonowi uzyskać drugi czas. Niestety po drugiej stronie garażu nie było tak dobrze. Valtteri Bottas nie był w stanie utrzymać się blisko swojego partnera zespołowego i skończyło się na 10. miejscu.

Wyścig tylko potwierdził brak tempa Valtteriego. Przez znaczną część rywalizacji Bottas nie mógł przesunąć się do przodu. Po restarcie było już tylko gorzej i ostatecznie kierowca nie zdobył punktów – 12. miejsce na mecie.

„To było całkiem podobne uczucie jak wczoraj, a także w piątek” – powiedział zapytany o przyczynę jego rozczarowującego wyścigu. „Naprawdę głównym problemem był brak tempa i po prostu bycie niewystarczająco szybkim.”



„Dzisiaj dość wcześnie w wyścigu zauważyłem, że po prostu nie pasuję do samochodów jadących z przodu, zwłaszcza gdy jeden Aston Martin był przede mną, po prostu nie mogłem nadążyć. Jestem zdezorientowany i to naprawdę dziwne.”

„Nie pamiętam takiego weekendu” – mówi Bottas, stwierdzając, że był to jeden z najtrudniejszych wyścigów jaki doświadczył.

„Myślę, że jednym wielkim problemem, z którym się tutaj zmagaliśmy, jest rozgrzewanie opon, zwłaszcza na przedniej osi. Więc przynajmniej w następnym wyścigu powinno być trochę łatwiej, a potem zobaczymy. Myślę, że z tego weekendu można się wiele nauczyć, ale też wiele zapomnieć.”

Początek sezonu jest bardzo trudny dla partnera zespołowego Hamiltona. Potwierdzają to dwa wyścigi uliczne. W Monako Bottas czuł się lepiej niż Lewis, jednak problem w alei serwisowej wyeliminował go z rywalizacji. W Baku brak tempa doprowadził do zerowego dorobku punktowego. Taki weekend jak w Azerbejdżanie nie pomaga w ewentualnym zachowaniu posady w Mercedesie.

Jakub Andrusiewicz

źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum