KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

blank

Wyniki

Znów dużo podiów Polaków na wyścigowych arenach



Po raz kolejny mogę przekazać pozytywne wieści z motorsportowych aren, związane z występami naszych zawodników. Nie brakowało podiów i zwycięstw, a jedną z serii nasi zdominowali.

ELMS

 

Występy zespołów WRT, Inter Europol Competition oraz Team Virage omówiłem już w poprzednich wpisach na blogu, ale przypomnę jedynie, że WRT wygrało LMP2, IEC byli na 4. i 5. miejscu w LMP3. Team Virage niestety odpadł na 2. okrążeniu.

Włoska F4

 

Na Paul Ricard startowało dwóch Polaków w gronie 37 kierowców. Piotr wiśnicki w kwalifikacjach zajmował 32. i 28. miejsce. W wyścigach był kolejno na 27, 11. i 21. miejscu.

Kacper Sztuka jest jednym z 17 debiutantów tym roku. W kwalifikacjach zajmował 21. i 23. miejsca, a w wyścigach był na 23, 13. i 19. miejscu. Dało mu to odpowiednio 8, 2. i. 5. miejsce w kategorii Rookie, w której po pierwszym weekendzie wyścigowym zajmuje 3. miejsce.



“To był mój pierwszy w życiu, wyścigowy weekend w dużych autach, bo wcześniej jeździłem tylko w gokartach. Jestem zadowolony z wyników, które udało mi się osiągnąć. Dobrze było stanąć na podium już podczas pierwszego startu we włoskiej Formule 4. Mieliśmy dobre tempo na używanych oponach. Jest więc potencjał na kolejne rundy i postaram się poprawić wyniki w następnym wyścigu” – podsumował Kacper Sztuka.

Więcej o weekendzie wyścigowym włoskiej Formuły 4 przeczytacie tutaj.

Euroformula Open

 

Również na torze Paul Ricard rywalizowali kierowcy Euroformuły Open. W gronie 12 zawodników mieliśmy Filipa Kaminiarza. W kwalifikacjach zajął on 9. miejsce. Pierwszego wyścigu nie ukończył, a w dwóch kolejnych zajmował 9. miejsca.

International GT Open

Patryk Krupiński w parze z Christianem Klienem ponownie spisywali się dobrze w tej serii. Po kwalifikacjach zakończonych na 4. miejscu w generalce i 3. w Pro-Am, pierwszego wyścigu nie ukończyli. W drugiej czasówce byli na 8. miejscu w klasyfikacji generalnej i 4. w Pro-Am, dojeżdżając na 4. miejscu i wygrywając jednocześnie Pro-Am.



Startowało 16 aut w tym 8 w Pro-Am.

GT Cup Open

 

Również na Paul Ricard startowało 7 Polaków w ramach GT Cup Open. Rywalizowało 12 aut – po 6 w klasach Pro-Am i Am. Oto wyniki Polaków

– Maciej Błażek i Mateusz Lisowski (Porsche 991 GT3 Cup): 1. (1. w Pro-Am) oraz 4. (3. w Pro-Am)
– Maciej Daremko i Artur Janosz (Porsche 991 GT3 Cup): 4. (3. w Pro-Am) oraz 3. (2. w Pro-Am)
– Jakub Dwernicki i Jan Antoszewski (Porsche 991 GT3 Cup): 6. (4. w Pro-Am) oraz 8 (5. w Pro-Am)
– Andrzej Lewandowski (Lamborghini Huracan Super Trofeo): 2. (oraz 1. w Am) oraz 1. (1. w Am).

Tym samym w pierwszym wyścigu Polacy zajmowali miejsca 1, 2, 4. i 6, a w drugim 1, 3, 4 i 8.

Renault Clio Cup Europe

 

Świetnie na Hockenheim spisał się debiutujący w wyścigach Jerzy Spinkiewicz. Kierowca polskiego UNIQ Racing w gronie 28 kierowców zajął dwukrotnie 7. miejsce. Pozwoliło mu to sięgnąć po swoje pierwsze zwycięstwo w Challengers Cup, w którym w drugim wyścigu był 3.

ADAC GT Masters

 

Na Oschersleben jechało 27 kierowców. Igor Waliłko wspólnie z Julesem Gounonem prowadził Mercedesa AMG GT3 Evo. W kwalifikacjach do pierwszego wyścigu zajęli oni 4. miejsce (2. w kategorii Junior), a wyścig ukończyli na 15. miejscu (6. w Junior). W czasówce przed 2. wyścigiem byli na 8. miejscu (2. w Junior), a w wyścigu dojechali na 4. miejscu (2. w Junior).



ADAC TCR Germany

 

Na tym samym torze w gronie 17 aut ścigali się Albert Legutko (Honda Civic Type-R TCR) oraz Szymon Ładniak (Volkswagen Golf GTI TCR). Legutko był 10. i 9. (3. i 3. w Junior), a Ładniak był 12. i 11. (5. i 4. w Junior).

ADAC GT4 Germany

 

Robin Rogalski wspólnie z Timem Reiterem (Audi R8 LMS GT4) zajął 18. i 12. miejsce w gronie 23 samochodów na tym samym torze.

Karting

 

W belgijskim Genk odbyła się 1. runda Kartingowych Mistrzostw Europy. Do Finału kategorii OK awansował tylko Karol Pasiewicz, który zajął w nim 18. miejsce. Po wyścigach kwalifikacyjnych odpadli Tymek Kucharczyk (39.) oraz Kuba Rajski (70.)

W OK-Junior jechało 100 kierowców. W Finale mieliśmy tylko Jana Przyrowskiego, który zajął 23. miejsce. Wcześniej odpadli Gustaw Wiśniewski (43.), Maksymilian Obst (94.) i Maciej Gładysz (98.).

Tekst przygotowałem we współpracy z racedriver.pl

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Austrii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 28 czerwca
godz. 12:30 – Pierwszy trening
godz. 16:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 29 czerwca
godz. 12:00 – Sprint
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 30 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi