KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Christian Horner

Więcej punktów i odwrócona kolejność – Horner chce zmian w wyścigach sprinterskich



Szef zespołu Red Bull wierzy w potencjał kwalifikacji sprinterskich. Horner sądzi, że sobotnie wyścigi sprinterskie mogą być bardzo integrującą częścią weekendu wyścigowego. Brytyjczyk aby zwiększyć konkurencyjność sprintów wprowadziłby kilka nowych zasad.

Dodatkowe punkty dla zdobywcy pole position oraz reverse grid

Horner proponuje, aby zastosować tak zwany „reverse grid”. Polega to na tym, że do wyścigów sprinterskich kierowcy będą startowali z odwróconej do wyników piątkowych kwalifikacji. Szef zespołu Red Bull wprowadziłby również inny system punktacji po sobotnich sprintach.
„Jestem bardzo zadowolony, że wyścigi sprinterskie w końcu zostały zatwierdzone przez Formułę 1. Dobrze, że próbujemy wprowadzić coś nowego do naszej serii. Sprinty będą na pewno bardzo intersującym elementem weekendu wyścigowego F1” – mówi Brytyjczyk.



Każdy z trzech tegorocznych wyścigów sprinterskich będą przeprowadzone w sobotę. Zwycięzca sprintu otrzyma do klasyfikacji trzy „oczka”. Christian Horner sugeruje jednak, aby nieco wzbogacić nieco system punktowy za sobotnie wyścigi. Szef ekipy Red Bulla jest za wprowadzeniem dodatkowego punktu dla zwycięzcy piątkowych kwalifikacji do sobotniego sprintu. Jak też wcześniej wspominałem, Brytyjczyk jest bardzo mocno za „reverse gridem”.
„Dodałbym jeden dodatkowy punkt za zdobycie pole position, gdyż ma każdy pojedyńczy punkt ma bardzo duże znaczenie dla końcowego miejsca w klasyfikacji. Myślę, że w przypadku wyścigów sprinterskich musimy wprowadzić jak najwięcej takich zasad. „Reverse grid” dałby naprawdę ogromną dawkę dodatkowych emocji” – mówi Horner.

 

Poparcie wśród samych kierowców

Pomysł na urozmaicone zasady Christiana Hornera wobec sobotnich sprintów przyjął się bardzo dobrze wśród samych kierowców. W gronie nich znajduje się George Russell.
„Zmiany zaproponowane przez Christiana moim zdaniem wprowadziłaby jeszcze większe emocje. Mamy teraz szansę, aby zobaczyć czy taki system zadziała. Dlatego jak najbardziej jestem za wprowadzeniem jeszcze większej ilości nowinek do wyścigów sprinterskich” – powiedział Russell.

źródło: racefans.net
Kuba Sawiński



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum