Alonso f1 tv

„Kto następny?” Komunikaty Alonso i Mazepina z GP Portugalii + najlepsze innych kierowców



Po Grand Prix Portugalii zapraszam Was do przeczytania pełnej komunikacji radiowej Nikity Mazepina i Fernando Alonso (Wasz wybór) oraz najciekawszych komunikatów innych kierowców.

Mazepin

 

Przed startem Mazepin otrzymuje standardowe instrukcje dotyczące procedury startowej – dokładne, które są mu powtarzane 2 razy.

Po pierwszym okrążeniu Mazepin jest proszony o przejście na Mode Push. Gdy wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, Mazepin otrzymuje dokładne instrukcje dotyczące ustawień. Rosjanin jest też proszony o schłodzenie hamulców. Pod koniec neutralizacji dopytuje jeszcze o tryb silnika na restart – był to pierwszy komunikat z jego strony w tym wyścigu.

Na 8. okrążeniu inżynier prosi Nikitę o lift and coast na dystansie 20 metrów w jednym z zakrętów. Po okrążeniu dochodzą kolejne zakręty, w których powinien odpuszczać.

Na 13. okrążeniu Mazepin pierwszy raz ostrzegany jest o przekroczeniu limitów toru. Cały czas dostaje wiele poleceń dotyczących ustawień, jest też informowany o odstępie do rywali.

Kierowca jest pytany o balans samochodu przy wysokich prędkościach na 16 okrążeniu i dość głośno odpowiada „Nigdzie!”.

Nikita jest chwalony za dobre tempo i otrzymuje informację, że jest szybszy niż Mick Schumacher. Kierowca jest chwalony za tempo i informowany, że zespół myśli o planie B jeżeli chodzi o strategię.

Po kilku okrążeniach następuje zmiana planów i zespół informuje Nikitę o planie A. Kierowca jest też proszony o maksymalne wykorzystanie opon.



Potem że jednak plan A, proszony o maksymalne wykorzystanie opon. Mazepin zjeżdża do boksów na 31. okrążeniu. Dość szybko po postoju zaczyna skarżyć się na nadsterowność, gdy jest pytany o balans bolidu. Kolejny raz otrzymuje bardzo dużo instrukcji dotyczących zmiany ustawień, jeste też dużo informacji o niebieskich flagach.

Na 39. okrążeniu zespół ściąga kierowcę ponownie do boksów: „Chcemy uniknąć niebieskich flag” – mówi inżynier. Rosjanin dostaje miękkie opony, a tuż po wyjeździe z boksów dojeżdża do niego Sergio Perez, którego Mazepin poważnie blokuje i prawie dochodzi do zderzenia.

„Chyba schrzaniłem przy Checo, przepraszam za to” – mówi Mazepin.

Na 53. okrążeniu ponownie jest on pytany o balans samochodu i ponownie mówi o nadsterowności. Pytany o tempo mówi, że jedyne co może zrobić to próbować utrzymać się na torze.

„Mam coś luźnego z lewej strony samochodu, ale to nie jest problem, tylko informuje” – mówi Mazepin.

Po minięciu linii mety, Nikita jest chwalony za tempo. Dostaje też informację o karze za przyblokowanie Pereza. Mazepin ponownie przeprasza: „Zupełnie go nie widziałem”. „To moja wina, powinienem cię uprzedzić” – odpowiada inżynier.

Alonso

 

To już drugi raz w tym sezonie gdy tworzę blogowy stenogram z jazdy Fernando Alonso. Ponownie kierowca był dość oszczędny w komunikatach, podobnie jak jego inżynier.

Przed startem Alonso dostaje bardzo obszerną instrukcję dotyczącą procedury na okrążeniu instalacyjnym, która będzie mu powtórzona jeszcze w trakcie jazdy na tym kółku. Jest mu również podawana informacja o oponach, na których startują jego rywale.

Alonso startuje słabo, a gdy wprowadzony zostaje samochód bezpieczeństwa jest na 14. miejscu, po tym jak stracił pozycję na rzecz Ricciardo. W trakcie jazdy za samochodem bezpieczeństwa jest proszony o schłodzenie hamulców.

Fernando zalicza niezły restart, podczas którego wyprzedza George Russella. Zostaje pochwalony za to.

Około 15 okrążenia Fernando jest pytany o balans samochodu i mówi, że auto jest podsterowne. Otrzymuje więc sugestię zmian. Kilka okrążeń później dostaje informację, że pierwsi kierowcy już zjechali do boksów

Pytany o opony początkowo nie odpowiada i dostaje polecenie zmiany balansu hamulców. Fernando Alonso dostaje informację, że jest szybszy, a kierowca chce częstszego podawania informacji o dystansie do poszczególnych kierowców.

Po kilku kolejnych okrążeniach jest chwalony za tempo, a pod koniec swojego pierwszego stintu – na 38. okrążeniu mówi: „Lewy przód jest dość słaby więc będę zadowolony z planu A a nie planu B”.

Po chwili Alonso jest ostrzeżony o przekroczeniu limitów toru w zakręcie 1. Jest chwalony za tempo, ale inżynier prosi go też o uważanie na uślizgi w zakrętach 5 i 8. Pytany jak opony, Alonso odpowiada, że bez zmian, choć graining mógł się nieco zmniejszyć.

Po postoju Alonso otrzymuje kolejne instrukcje. Na 45. okrążeniu Fernando jest ostrzegany, że temperatura prawej opony jest za wysoka, ale jednocześnie jest informowany, że ci na oponach pośrednich też mają problemy.

„Świetna robota chłopie” – mówi inżynier po udanym manewrze wyprzedzania na Ricciardo. „Kto jest następny?” – pyta Alonso i słyszy w odpowiedzi, że Sainz na starych oponach.



Na 10 okrążeń przed końcem Alonso jest drugi raz ostrzegany o przekroczeniu limitów toru i że to drugie ostrzeżenie. Przed Alonso jest teraz tylko Ocon i są mu podawane czasy Francuza. Alonso pyta czy oba bolidy jadą teraz na ustawieniu „Shift 5” i dostaje otwierdzenie.

Po minięciu linii mety, inżynier mówi: „Rewelacyjna jazda chłopie. To był doby wyścig, szczególnie pierszy stint, mamy p7 i p8.”

„To był dobry weekend. Mamy dobry samochód więc zasłużyliśmy na podwójne punkty. Dobra robota. Dobra strategia, dobry start. Przepraszam za wczorajsze kwalifikacje. Mieliśmy samochód lepszy niż na P8 dziś. Ale będziemy wyżej niebawem.

Inni

 

Jak Kimi skomentował swój wypadek z Antonio Giovinazzim? „Przepraszam, mój f*ck up”.

Bardzo ciekawy komunikat wygłosił Lewis Hamilton, który domagał się niebieskich flag dla… lidera wyścigu Sergio Pereza.

Ponownie bardzo chwalony przez swojego inżyniera był Mick Schumacher.

W trakcie wyścigu kierowcy Astona Martina zamienili się miejscami – Vettel przepuścił Strolla w nadziei na to, że ten będzie w stanie podgonić. Gdy to okazało się niemożliwe, Lance oddał pozycję Sebastianowi.

Seb na mecie docenił wysiłki zespołu, dopytywał też o stratę do innych kierowców.



Okazuje się, że George Russellowi przypomniał się podczas wczorajszego wyścigu… sezon 2019.

Tak natomiast zamieniali się kierowcy Ferrari.

Oto zestawienie najciekawszych komunikatów przygotowane przez F1.com:

Tak brzmiały komunikaty radiowe wszystkich kierowców po wczorajszym wyścigu.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 26 kwietnia

Urodził się Jean – Pierre Beltoise (85 wyścigów, 1 wygrana, 4 najszybsze okrążenia, 8 podiów).

Urodził się Johnny Dumfires (15 startów).

Urodził się Danil Kvyat (93 wyścigi, 1 najszybsze okrążenia, 3 podia).

David Coulthard odnosi 4. zwycięstwo w karierze, triumfując w GP San Marino. Po raz 100. w F1 wystartował Mika Hakkinen.

Jenson Button wygrywa GP Bahrajnu, odnosząc 4. zwycięstwo w karierze. Po raz 4. i ostatni w karierze z pole position ruszał Jarno Trulli, zaliczając swoje 10. podium. Włoch wykręcił też jedyne w karierze najszybsze okrążenie wyścigu. Dał również Toyocie ostatnie pole position ekipy.

Robert coraz więcej czasu spędza na torach kartingowych. Sporo w tym czasie jeździ na Pista del Mare.

Kolejny rajd Roberta Kubicy, tym razem Rajd Azorów w ERC. Polak wygrywa 5 z 7 pierwszych OS-ów, na ósmym zalicza rolowanie. Całą imprezę kończy na 6. miejscu.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS Runda 2 - Red Bull Ring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

14 – 16 maja:

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:35 – Trening kierowców brązowych

godz. 10:00 – 2. trening
godz. 14:50 – Kwalifikacje

godz. 11:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi