KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Alonso f1 tv

„Kto następny?” Komunikaty Alonso i Mazepina z GP Portugalii + najlepsze innych kierowców



Po Grand Prix Portugalii zapraszam Was do przeczytania pełnej komunikacji radiowej Nikity Mazepina i Fernando Alonso (Wasz wybór) oraz najciekawszych komunikatów innych kierowców.

Mazepin

 

Przed startem Mazepin otrzymuje standardowe instrukcje dotyczące procedury startowej – dokładne, które są mu powtarzane 2 razy.

Po pierwszym okrążeniu Mazepin jest proszony o przejście na Mode Push. Gdy wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, Mazepin otrzymuje dokładne instrukcje dotyczące ustawień. Rosjanin jest też proszony o schłodzenie hamulców. Pod koniec neutralizacji dopytuje jeszcze o tryb silnika na restart – był to pierwszy komunikat z jego strony w tym wyścigu.

Na 8. okrążeniu inżynier prosi Nikitę o lift and coast na dystansie 20 metrów w jednym z zakrętów. Po okrążeniu dochodzą kolejne zakręty, w których powinien odpuszczać.

Na 13. okrążeniu Mazepin pierwszy raz ostrzegany jest o przekroczeniu limitów toru. Cały czas dostaje wiele poleceń dotyczących ustawień, jest też informowany o odstępie do rywali.

Kierowca jest pytany o balans samochodu przy wysokich prędkościach na 16 okrążeniu i dość głośno odpowiada „Nigdzie!”.

Nikita jest chwalony za dobre tempo i otrzymuje informację, że jest szybszy niż Mick Schumacher. Kierowca jest chwalony za tempo i informowany, że zespół myśli o planie B jeżeli chodzi o strategię.

Po kilku okrążeniach następuje zmiana planów i zespół informuje Nikitę o planie A. Kierowca jest też proszony o maksymalne wykorzystanie opon.



Potem że jednak plan A, proszony o maksymalne wykorzystanie opon. Mazepin zjeżdża do boksów na 31. okrążeniu. Dość szybko po postoju zaczyna skarżyć się na nadsterowność, gdy jest pytany o balans bolidu. Kolejny raz otrzymuje bardzo dużo instrukcji dotyczących zmiany ustawień, jeste też dużo informacji o niebieskich flagach.

Na 39. okrążeniu zespół ściąga kierowcę ponownie do boksów: „Chcemy uniknąć niebieskich flag” – mówi inżynier. Rosjanin dostaje miękkie opony, a tuż po wyjeździe z boksów dojeżdża do niego Sergio Perez, którego Mazepin poważnie blokuje i prawie dochodzi do zderzenia.

„Chyba schrzaniłem przy Checo, przepraszam za to” – mówi Mazepin.

Na 53. okrążeniu ponownie jest on pytany o balans samochodu i ponownie mówi o nadsterowności. Pytany o tempo mówi, że jedyne co może zrobić to próbować utrzymać się na torze.

„Mam coś luźnego z lewej strony samochodu, ale to nie jest problem, tylko informuje” – mówi Mazepin.

Po minięciu linii mety, Nikita jest chwalony za tempo. Dostaje też informację o karze za przyblokowanie Pereza. Mazepin ponownie przeprasza: „Zupełnie go nie widziałem”. „To moja wina, powinienem cię uprzedzić” – odpowiada inżynier.

Alonso

 

To już drugi raz w tym sezonie gdy tworzę blogowy stenogram z jazdy Fernando Alonso. Ponownie kierowca był dość oszczędny w komunikatach, podobnie jak jego inżynier.

blank

Przed startem Alonso dostaje bardzo obszerną instrukcję dotyczącą procedury na okrążeniu instalacyjnym, która będzie mu powtórzona jeszcze w trakcie jazdy na tym kółku. Jest mu również podawana informacja o oponach, na których startują jego rywale.

Alonso startuje słabo, a gdy wprowadzony zostaje samochód bezpieczeństwa jest na 14. miejscu, po tym jak stracił pozycję na rzecz Ricciardo. W trakcie jazdy za samochodem bezpieczeństwa jest proszony o schłodzenie hamulców.

Fernando zalicza niezły restart, podczas którego wyprzedza George Russella. Zostaje pochwalony za to.

Około 15 okrążenia Fernando jest pytany o balans samochodu i mówi, że auto jest podsterowne. Otrzymuje więc sugestię zmian. Kilka okrążeń później dostaje informację, że pierwsi kierowcy już zjechali do boksów

Pytany o opony początkowo nie odpowiada i dostaje polecenie zmiany balansu hamulców. Fernando Alonso dostaje informację, że jest szybszy, a kierowca chce częstszego podawania informacji o dystansie do poszczególnych kierowców.

Po kilku kolejnych okrążeniach jest chwalony za tempo, a pod koniec swojego pierwszego stintu – na 38. okrążeniu mówi: „Lewy przód jest dość słaby więc będę zadowolony z planu A a nie planu B”.

Po chwili Alonso jest ostrzeżony o przekroczeniu limitów toru w zakręcie 1. Jest chwalony za tempo, ale inżynier prosi go też o uważanie na uślizgi w zakrętach 5 i 8. Pytany jak opony, Alonso odpowiada, że bez zmian, choć graining mógł się nieco zmniejszyć.

Po postoju Alonso otrzymuje kolejne instrukcje. Na 45. okrążeniu Fernando jest ostrzegany, że temperatura prawej opony jest za wysoka, ale jednocześnie jest informowany, że ci na oponach pośrednich też mają problemy.

„Świetna robota chłopie” – mówi inżynier po udanym manewrze wyprzedzania na Ricciardo. „Kto jest następny?” – pyta Alonso i słyszy w odpowiedzi, że Sainz na starych oponach.



Na 10 okrążeń przed końcem Alonso jest drugi raz ostrzegany o przekroczeniu limitów toru i że to drugie ostrzeżenie. Przed Alonso jest teraz tylko Ocon i są mu podawane czasy Francuza. Alonso pyta czy oba bolidy jadą teraz na ustawieniu „Shift 5” i dostaje otwierdzenie.

Po minięciu linii mety, inżynier mówi: „Rewelacyjna jazda chłopie. To był doby wyścig, szczególnie pierszy stint, mamy p7 i p8.”

„To był dobry weekend. Mamy dobry samochód więc zasłużyliśmy na podwójne punkty. Dobra robota. Dobra strategia, dobry start. Przepraszam za wczorajsze kwalifikacje. Mieliśmy samochód lepszy niż na P8 dziś. Ale będziemy wyżej niebawem.

Inni

 

Oto zestawienie najciekawszych komunikatów przygotowane przez F1.com:

Tak brzmiały komunikaty radiowe wszystkich kierowców po wczorajszym wyścigu.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi