KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras

Harmonogramy WEC, F3, F1 I FWS

Szczegółowy harmonogram GP Bahrajnu

blank

„Procesja” w Barcelonie, sprawa track limitów oraz przebudowa na Albert Park – „F1 na okrągło” #2



„F1 na okrągło” to nowo powstała seria felietonów mojego autorstwa. Będę w nim starał omawiać się najnowsze wieści ze świata królowej motorsportu. Nie zabraknie w nim również analiz. Kolejne części mojego felietony postaram publikować co dwa – trzy tygodnie. W drugim epizodzie podsumuję GP Hiszpanii. Pomówimy również o wprowadzeniu nowej grupy zajmującej się limitami torów. Na koniec rzucimy okiem na małą przebudowę toru w… Melbourne. Serdecznie zapraszam!

GP Hiszpanii; popis strategów Mercedesa oraz coroczna „procesja” w Barcelonie


Weekendy F1 potrafią być już naprawdę nużące. Pozycje końcowe kierowców można śmiało wytypować po sobotnich kwalifikacjach. W niedzielę natomiast następuje tak zwana „procesja”. Poza pierwszym okrążeniem na torze nie dzieje się praktycznie nic. Na taki też zapowiadał się GP Hiszpanii na torze Circuit de Barcelona-Catalunya. Tor w Barcelonie naprawdę bardzo mocno sprzyja „procesjom”. Nie powiem, lokalizacja świetna, ale nie ma tutaj zbytnio miejsc do wyprzedzania! Organizatorzy na początku bieżącego roku pokusili się nawet o przebudowę zakrętu numer dziesięć. Jednak niestety nie pomogło to w tym, abyśmy obejrzeli interesujący wyścig. Zanim przejdę do niedzielnego wyścigu; parę słów o kwalifikacjach. Tutaj bardzo mocno zaskoczyła mnie wysoka czwarta lokata Estebana Ocona. Francuz kolejny raz potwierdza, że jest w formie. Można sobie tutaj pomyśleć o jednej rzeczy. Co by było gdyby Ocon przejął fotel Bottasa po sezonie 2019 w Mercedesie? Co było minęło. Można rzec jedno; Esteban utwierdza mnie w przekonaniu, że dysponuje podobnymi umiejętnościami jak na przykład Pierre Gasly. Setne pole position dla Lewisa, który bije już swoje własne rekordy.

W niedzielnym wyścigu działo się raczej nic wielkiego. Był to jednak popis umiejętności strategów Mercedesa. Hamilton już na pierwszym zakręcie został wyprzedzony przez Verstappena. Holender popisał się naprawdę fenomenalnym startem. Jednak bardzo dobre zarządzanie oponami oraz strategia Hamiltona pozwoliła ostatecznie na triumf w wyścigu. Podsumowując, strategia ważnym kluczem do sukcesu. Mercedes w tym roku robi w tym dziale świetną robotę.



blank

Zespół do spraw limitów torów lekką przesadą?


Tak właśnie przechodzimy do kolejnego tematu dzisiejszego felietonu. Wczoraj na blogu pisałem o wcieleniu w życie specjalnej grupy. Zespół ten ma zajmować się limitami torów, które w tym sezonie bywają problematyczne. Jednak czy jest sens tworzyć specjalny zespół się tym zajmujący? Moim zdaniem całkowicie nie. Tym posunięciem wprowadzimy jeszcze większy chaos i zamieszanie podczas weekendów wyścigowych. Sędziowie w temacie track limitów jak dla mnie zbyt ulegli zespołom. Co doprowadziłoby moim zdaniem do ugody? Przywołam tutaj komentarz użytkownika Tsopni pod moim wczorajszym artykułem: Dla mnie oczywistym i naturalnym sposobem jest wymalowanie białych linii (za nimi może, ale nie musi, być żwir). Zasada prosta – wyjeździe z poza linię czterema kołami – ostrzeżenie, 3 ostrzeżenia – kara. Żadnych niedomówień.” Zobaczymy, jak w działać będzie ta nowo powstała grupa. Ja jednak nie jestem zbytnio optymistyczny wobec kierunku, w jaką idzie sprawa limitów torów.

Plac budowy na torze Albert Park – będzie jeszcze szybciej!


Wczoraj do sieci trafiły informacje oraz zdjęcia lekkiej przebudowy na torze w Melbourne. Przebudowywane są stare zakręty numer dziewięć oraz dziesięć. Została w tamtym miejscu usunięta również szykana. Pozwoli to kierowcom na jeszcze szybsze pokonanie tych zakrętów. Szczerze mówiąc naprawdę stęskniłem się za GP Australii. Odliczam zatem dni do listopada licząc, że w tym roku wszystko pójdzie po myśli organizatorów!

Kuba Sawiński



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi