Liga F1

Primoz Miklavcic (QVR_Cookie) sięgnął po pierwszą wygraną w sezonie!



Warto przypomnieć na jakiś zasadach odbywają się zawody. Kierowcy rywalizują w 18 minutowych kwalifikacjach oraz w wyścigu trwającym 50% czasu wyścigu realnego. Osiągi bolidów są równe a zużycie paliwa i ogumienia dwukrotnie większe niż ma to miejsce w realnej Formule 1.

Grand Prix Austrii na słynnym torze Spielberg odbyło się w zmiennych warunkach pogodowych – deszcz w kwalifikacjach, a wyścig w połowie jego trwania z pełnego blasku słońca na niebie przerodził się w warunki ekstremalne z burzą i ulewą nad torem, co spowodowało u kierowców ciężkie wybory co do ustawień bolidów.

W kwalifikacjach, w których wszyscy kierowcy zdecydowali się na opony przejściowe tzw. intermediate najlepiej poradził sobie Jakub Skowroński (Skooowron) i zdobył swoje pierwsze Pole Position w karierze w lidze.

Tuż za nim uplasował się Miklavcic (QVR_Cookie), który jak sam przyznał popełnił błąd w pierwszym sektorze kosztujący go zwycięstwo w czasówce. Na dalszych pozycjach uplasowali się kolejno Olaf Soćko (Soooku), Jakub Narkiewicz (Savage) oraz lider klasyfikacji generalnej Igor Barański (QVR_Igorro) dla którego ta sesja nie była udana.



Następnie od p6 do p10 różnica w czasach kierowców wyniosła zaledwie 0,056 tysięcznych. Najlepiej z tej grupy kierowców poradził sobie Filip Kaczor (Kaczy_1989), a kolejno za nim uplasowali się Cylsix, kierowcy Haasa – Kamil Oglęcki (Pancerniak) oraz Maciej Michałek (nick ten sam) oraz Sebastian Szeliga (Benetton_S).

Większość stawki zdecydowała się wystartować na oponach ‘soft’ i tylko nieliczni wybrali mieszankę pośrednią medium. Warunki na torze wymusiły optymalną strategię dwóch pit stopów – zmiana opon na intermediate oraz kolejny – zmiana opon na wet.

W tych warunkach niedościgniony był Miklavcic (QVR_Cookie), który dopiero w ósmym Grand Prix zdobył swoją pierwszą wygraną w sezonie. Trzeba zaznaczyć bezkonkurencyjne tempo Miklavcicia w warunkach deszczowych. Przeszło 8 sekund, na drugim miejscu metę ukończył Skowroński, który zdecydowanie może być w pełni zadowolony z takiego rezultatu. Podium uzupełnił Narkiewicz (Savage), dla którego było to już czwarte podium w sezonie, choć wciąż czeka na zwycięstwo.

Lider klasyfikacji Barański (QVR_Igorro) po wymuszonym dodatkowym pit stopie Grand Prix ukończył na pozycji 4. Solidne zawody zaliczyli Oglęcki (Pancerniak), Kaczor (Kaczy_1989), dla którego pozycja .6 jest najlepszą w karierze, a także Mikołaj Mosiek (Miko) oraz Cylsix, a punktowaną dziesiątkę zamknął Maciej Michałek (nick ten sam).

Problemy techniczne przez cały wyścig miał Soćko (Soooku) i ostatecznie został sklasyfikowany ma pozycji .9 i tym samym jego strata w klasyfikacji generalnej do Barańskiego (QVR_Igorro) wynosi już 26 punktów.

Kolejne, niepunktowane pozycje w wyścigu zaliczyli Szeliga (Benetton_S), Alan Banaszek (AlanBan), Żeton, Adrian Nowak (Protuss), Adrian Asman (Adik), Aleksander Rakowski (Rakos), Krzysiek Studziński (Eskimos) oraz Krystian Krajnik (Aveshh). Wyścigu nie ukończył Cezary Wiedwald (nick ten sam)

Najszybsze okrążenie w wyścigu, a zatem dodatkowy punkcik oraz voucher na przejazd po torze Gokart Arena w Łodzi zdobył Igor Barański (QVR_Igorro).

Na koniec sezonu kierowcy z najlepszą frekwencją wezmą udział w losowaniu nagrody jaką jest przejazd McLaren’em 570S po torze wyścigowym Moto Park Kraków.

Sebastian Szeliga



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum