KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Liga F1

Primoz Miklavcic (QVR_Cookie) sięgnął po pierwszą wygraną w sezonie!



Warto przypomnieć na jakiś zasadach odbywają się zawody. Kierowcy rywalizują w 18 minutowych kwalifikacjach oraz w wyścigu trwającym 50% czasu wyścigu realnego. Osiągi bolidów są równe a zużycie paliwa i ogumienia dwukrotnie większe niż ma to miejsce w realnej Formule 1.

Grand Prix Austrii na słynnym torze Spielberg odbyło się w zmiennych warunkach pogodowych – deszcz w kwalifikacjach, a wyścig w połowie jego trwania z pełnego blasku słońca na niebie przerodził się w warunki ekstremalne z burzą i ulewą nad torem, co spowodowało u kierowców ciężkie wybory co do ustawień bolidów.

W kwalifikacjach, w których wszyscy kierowcy zdecydowali się na opony przejściowe tzw. intermediate najlepiej poradził sobie Jakub Skowroński (Skooowron) i zdobył swoje pierwsze Pole Position w karierze w lidze.

Tuż za nim uplasował się Miklavcic (QVR_Cookie), który jak sam przyznał popełnił błąd w pierwszym sektorze kosztujący go zwycięstwo w czasówce. Na dalszych pozycjach uplasowali się kolejno Olaf Soćko (Soooku), Jakub Narkiewicz (Savage) oraz lider klasyfikacji generalnej Igor Barański (QVR_Igorro) dla którego ta sesja nie była udana.



Następnie od p6 do p10 różnica w czasach kierowców wyniosła zaledwie 0,056 tysięcznych. Najlepiej z tej grupy kierowców poradził sobie Filip Kaczor (Kaczy_1989), a kolejno za nim uplasowali się Cylsix, kierowcy Haasa – Kamil Oglęcki (Pancerniak) oraz Maciej Michałek (nick ten sam) oraz Sebastian Szeliga (Benetton_S).

Większość stawki zdecydowała się wystartować na oponach ‘soft’ i tylko nieliczni wybrali mieszankę pośrednią medium. Warunki na torze wymusiły optymalną strategię dwóch pit stopów – zmiana opon na intermediate oraz kolejny – zmiana opon na wet.

W tych warunkach niedościgniony był Miklavcic (QVR_Cookie), który dopiero w ósmym Grand Prix zdobył swoją pierwszą wygraną w sezonie. Trzeba zaznaczyć bezkonkurencyjne tempo Miklavcicia w warunkach deszczowych. Przeszło 8 sekund, na drugim miejscu metę ukończył Skowroński, który zdecydowanie może być w pełni zadowolony z takiego rezultatu. Podium uzupełnił Narkiewicz (Savage), dla którego było to już czwarte podium w sezonie, choć wciąż czeka na zwycięstwo.

Lider klasyfikacji Barański (QVR_Igorro) po wymuszonym dodatkowym pit stopie Grand Prix ukończył na pozycji 4. Solidne zawody zaliczyli Oglęcki (Pancerniak), Kaczor (Kaczy_1989), dla którego pozycja .6 jest najlepszą w karierze, a także Mikołaj Mosiek (Miko) oraz Cylsix, a punktowaną dziesiątkę zamknął Maciej Michałek (nick ten sam).

Problemy techniczne przez cały wyścig miał Soćko (Soooku) i ostatecznie został sklasyfikowany ma pozycji .9 i tym samym jego strata w klasyfikacji generalnej do Barańskiego (QVR_Igorro) wynosi już 26 punktów.

Kolejne, niepunktowane pozycje w wyścigu zaliczyli Szeliga (Benetton_S), Alan Banaszek (AlanBan), Żeton, Adrian Nowak (Protuss), Adrian Asman (Adik), Aleksander Rakowski (Rakos), Krzysiek Studziński (Eskimos) oraz Krystian Krajnik (Aveshh). Wyścigu nie ukończył Cezary Wiedwald (nick ten sam)

Najszybsze okrążenie w wyścigu, a zatem dodatkowy punkcik oraz voucher na przejazd po torze Gokart Arena w Łodzi zdobył Igor Barański (QVR_Igorro).

Na koniec sezonu kierowcy z najlepszą frekwencją wezmą udział w losowaniu nagrody jaką jest przejazd McLaren’em 570S po torze wyścigowym Moto Park Kraków.

Sebastian Szeliga



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi