Robert Kubica w ORLEN Team WRT, Mateusz Kaprzyk z Inter Europol Competition oraz Team Virage przystąpią w piątek do drugiej rundy European Le Mans Series na torze Red Bull Ring. Co mówią przed tym startem w belgijskiej ekipie? Jaki jest harmonogram i czego się spodziewać ze strony pogody?
Wyniki czwartkowego testu
WRT zapowiada
„To będzie intensywny weekend i liczymy na to, że uda nam się utrzymać tempo ze startu sezonu. Mieliśmy bardzo udany debiut w ELMS, wygrywając od razu w Barcelonie. Nie jesteśmy jednak naiwni i wiemy, że nie jesteśmy już najszybsi. W Barcelonie wszystko działało na naszą korzyść, ale mamy bardzo mocną konkurencję i nadal musimy pracować by walczyć z czołówką. Na Red Bull Ring będzie trudniej, ale musimy tam pojechać, zrobić wszystko co możemy i utrzymać się w wyścigu o mistrzostwo” – mówi Vincent Vosse, szef WRT.
„Nie mogę doczekać się Red Bull Ringu, gdzie po wygranej w Barcelonie, oczekiwania będą bardzo wysokie wobec nas i wszyscy będą nam się przyglądać. Dlatego musimy pozostać bardzo zmotywowani, skupieni i pracować ciężko nad poprawą każdego detalu. Będziemy musieli mocno cisnąć by zdobyć kolejny mocny rezultat” – mówi Louis Deletraz.
„Red Bull Ring to zupełnie inny tor niż Barcelona więc to będzie dla nas nowe wyzwanie i kontynuacja procesu nauki w tych mistrzostwach. Tor jest relatywnie krótki i łączy ze sobą duże dohamowania i bardzo szybkie zakręty, szczególnie w środkowym sektorze. Znalezienie dobrego balansu będzie wyzwaniem. Będziemy musieli dać z siebie wszystko i mieć pewność, że podobnie jak w Barcelonie będziemy w czołówce. Taki jest nasz cel i mam nadzieję, że go osiągniemy” – powiedział Robert Kubica.
„Mieliśmy wymarzony start sezonu w Barcelonie więc liczymy na kolejny gładki weekend. Celem pozostaje zwycięstwo w wyścigu, ale skoro prowadzimy w mistrzostwach, będziemy twardo ścigać się, mając długoterminowy plan w głowach. Konkurencja pozostaje ekstremalnie mocna, dlatego będziemy musieli nadal dawać z siebie wszystko. Jestem bardzo podekscytowany walką na Spielberg w ten weekend” – dodał Yifey Ye.
Harmonogram
Piątek, 14 maja
godz. 13:00 – Pierwszy trening
godz. 16:35 – Test dla kierowców z kategorią brązową
Sobota, 15 maja
godz. 10:00 – Drugi trening
godz. 14:50 – Kwalifikacje – LMGTE
godz. 15:10 – Kwalifikacje – LMP3
godz. 15:30 – Kwalifikacje – LMP2
Niedziela, 16 maja
godz. 11:00 – Wyścig
Program TV
Sobota, 15 maja
godz. 14:50 – 15:00 – Kwalifikacje ELMS – SportKlub/YouTube (na żywo)
Niedziela, 16 maja
godz. 10:40 – 15:35 – Wyścig ELMS – SportKlub/YouTube (na żywo)
godz. 00:55 – 06:00 – Wyścig ELMS – SportKlub (powtórka)
Poniedziałek, 17 maja
godz. 19:05 – 00:05 – Wyścig ELMS – SportKlub (powtórka)
O torze
Długość Red Bull Ring to 4318 m. Kierowcy jadą po nim w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Najdłuższa prosta liczy 868 m, a tor składa się z tylko 10 zakrętów. Występuje na nim różnica poziomów aż 63,6 metra.
Historia
Pierwszy tor w tym miejscu powstał na wojskowym lotnisku Zeltweg i odbyło się na nim Grand Prix Formuły 1 w 1964. W kolejnych latach nieopodal Spielbergu, wybudowano dużo bardziej profesjonalny i szybki Ostereichring.
To właśnie tam, na okres od 1970 do 1987, przeniesiono Grand Prix Austrii. W 1988 roku, obiekt wypadł z kalendarza. Władze F1 uznawały go za mało bezpieczny i coraz bardziej się starzejący. Dopiero w 1995 roku torem Ostereichring zainteresowali się inwestorzy ze znanej telekomunikacyjnej spółki A-1. Sfinansowali oni przebudowę obiektu, w którą zaangażowany był nawet sam Herman Tilke. Skrócono pętlę i postawiono na znaczne zwiększenie bezpieczeństwa. Na „nowym” A-1 Ringu rozgrywano zawody F1 w okresie 1997-2003. Ponowną przebudowę tor pod Spielbergiem przeszedł w 2004 roku. Wybudowano nową trybunę główną i garaże. Nazwano go Spielberg New. Po początkowym fiasku przywracania do świetności austriackiego obiektu, właścicielem został Dietrich Mateschitz, szef i założyciel koncernu Red Bulla. W 2010 roku przyznano im licencję FIA najwyższego stopnia, a w 2011 odbyło się oficjalne otwarcie.
ELMS
Seria gości tam od 2014 roku. W sezonach 2019 i 2020 nie było wyścigu na Red Bull Ring. W 2018 w LMP2 triumfowała tu ekipa G-Drive w składzie z Andreą Pizzitola, Romanem Rusinovem i Jeanem – Ericiem Vergne. Najlepszym czasem wyścigu było wówczas 1:20.303.
3. miejsce w LMP3 zajął tu zespół Inter Europol Competition.
Pogoda
Wszystkie prognozy zapowiadają deszcz, pytanie jest jedynie o jego dokładny termin i intensywność. Pod względem pogodowym to może być interesujący tydzień.
Występy Kubicy
Historię występów Roberta Kubicy na torze Red Bull Ring poznacie tutaj.
Klasyfikacja
Pozycja | Zespół | Kierowcy | Suma |
---|---|---|---|
1 | Team WRT | L. DELETRAZ / R. KUBICA / Y. YE | 100 |
2 | G-Drive Racing | R. RUSINOV / F. COLAPINTO / N. DE VRIES | 64 |
4 | Panis Racing | J. CANAL / W. STEVENS / G. AUBRY | 62,5 |
3 | United Autosports | P. HANSON / J. ABERDEIN / T. GAMBLE | 61 |
5 | Duqueine Team | T. GOMMENDY / R. BINDER / M. ROJAS | 52 |
6 | G-Drive Racing | J. FALB / R. ANDRADE / P. FITTIPALDI | 38 |
7 | Racing Team Turkey | S. YOLUC / C. EASTWOOD / H. TINCKNELL | 29,5 |
10 | United Autosports | J. VAN UITERT / N. JAMIN / M. MALDONADO | 27,5 |
9 | IDEC Sport | P. LAFARGUE / P. CHATIN / P. PILET | 26 |
8 | Ultimate | M. LAHAYE / J. LAHAYE / F. HERIAU | 22,5 |
12 | COOL Racing | A. COIGNY / N. LAPIERRE / A. BORGA | 16 |
11 | Algarve Pro Racing | D. MENCHACA / F. HABSBURG / R. BRADLEY | 12,5 |
15 | BHK Motorsport | F. DRACONE / S. CAMPANA / M. POMMER | 4 |
13 | IDEC Sport | D. MERRIMAN / K. TILLEY / R. DALZIEL | 2 |
14 | Graff | V. CAPILLAIRE / M. ROBIN / A. ROBIN | 2 |
16 | DragonSpeed USA | H. HEDMAN / B. HANLEY / R. TAYLOR | 1 |