KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Mateusz Kaprzyk i Inter Europol Competition razem w ELMS



Po imponującym debiucie w cyklu European Le Mans Series, 19-letni Mateusz Kaprzyk już od najbliższej rundy będzie reprezentował w klasie LMP3 barwy polskiego zespołu Inter Europol Competition.

Wspierany przez PKN ORLEN, polski kierowca zaimponował podczas pierwszego wyścigu w Barcelonie, na swojej pierwszej zmianie przebijając się z szesnastej na ósmą pozycję i popisując się tempem pierwszej trójki.

Otworzyło to młodemu katowiczaninowi drzwi do awansu do czołowej ekipy cyklu ELMS, polskiego zespołu Inter Europol Competition, w barwach którego wystartuje w pozostałych pięciu rundach sezonu 2021, zaczynając od wyścigu na austriackim torze Red Bull Ring.

Inter Europol Competition to mistrzowie Asian Le Mans Series i trzykrotni wicemistrzowie ELMS w klasie LMP3, w której wystawiają w tym sezonie dwa samochody. Polski zespół debiutuje również w tym roku w mistrzostwach świata FIA WEC w klasie LMP2.



Zmiennikami Kaprzyka w 460-konnym Ligierze z numerem 14 będą Litwin Julius Adomavicius i Włoch Mattia Pasini, który na swoim koncie ma starty w mistrzostwach świata MotoGP, uważanych za motocyklowy odpowiednik Formuły 1.

„Cieszę się, że po udanym debiucie w ELMS otrzymałem szansę startów w czołowym, na dodatek polskim zespole. Jestem przekonany, że wspólnie z moimi bardzo szybkimi i doświadczonymi zmiennikami będziemy w stanie regularnie walczyć o wysokie pozycje, a jednocześnie razem z całą ekipą promować Polskę na najsłynniejszych europejskich torach wyścigowych” – mówi Mateusz Kaprzyk.

„Oczywiście cieszę się, że mogę powitać Mateusza w naszym zespole i liczę, że będzie to dla nas udany sezon. Jestem dumny, że w świecie motorsportu pojawia się coraz więcej polskich kierowców, którzy zdają sobie sprawę z potencjału, jaki oferują wyścigi długodystansowe” – dodaje Kuba Śmiechowski, szef zespołu Inter Europol Competition

„Jako polski zespół bardzo się cieszymy, że dołącza do nas młody i utalentowany, a przede wszystkim polski kierowca. Mateusz zaimponował nam podczas swojego debiutu w Barcelonie, dlatego jesteśmy przekonani, że będzie dla nas dobrym wzmocnieniem, a jednocześnie, dzięki naszemu doświadczeniu w wyścigach ELMS i FIA WEC w klasach LMP3 i LMP2, będzie w stanie nadal rozwijać się jako kierowca” – dodaje Sascha Fassbender, manager ekipy Inter Europol Competition.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi