KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

hur2

Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 2022



Obecnie rywalizujące torowe maszyny Lamborghini Super Trofeo zostały zaprezentowane prawie 7 lat temu. Nadszedł czas na nową wersję Huracána, który będzie wykorzystywany na torach wyścigowych.

Lamborghini Squadra Corse prezentuje Huracána Super Trofeo EVO2, najnowszą wersję samochodu wyścigowego, który będzie używany w każdej z trzech kontynentalnych serii Lamborghini począwszy od 2022 roku.

Konstrukcja samochodu i wszystkie elementy aerodynamiczne zostały stworzone przez Lamborghini Centro Stile – dział projektowy założony w 2004 roku.

blank

Wygląd nowej maszyny stał się dużo bardziej agresywny. Przedni zderzak został kompletnie zmieniony. Inaczej zostały poprowadzone wloty powietrza, lotki kierujące strugę na zewnątrz auta, nowe w pełni LED-owe światła. Tuż za drzwiami w dolnej części ogromny wlot powierza chłodzący hamulce, na dachu kolejny wlot dostarczający powietrze do silnika, z tyłu wielkie tylne skrzydło i dyfuzor zapewniające potrzebną siłę docisku aerodynamicznego – to wszystko sprawia, że nie da się pomylić tego auta z samochodem drogowym.



Wzornictwo Huracána Super Trofeo EVO2 zapowiada kierunek jaki Lamborghini obierze projektując nowe modele w nadchodzących latach.

Wszystkie nowe elementy nadwozia powstały z włókna węglowego. Tylne błotniki składają się teraz z jednego elementu, który stanowi część spojlera bocznego.

Kolejną ważną zmianą jest wzmocniony układ hamulcowy. Przednie stalowe tarcze zostały powiększone z 380 do 390 mm średnicy. Nowe zaciski mogą pomieścić klocki o nowej konstrukcji i większej powierzchni, aby zoptymalizować osiągi i zużycie paliwa na dystansie wyścigowym.

Na koniec silnik – wolnossące 5.2 V10 generuje 620 KM przy 8250 obr./min i moment obrotowy 570 Nm przy 6500 obr./min. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej sześciobiegowej skrzyni biegów X-Trac.

blank

„Huracán Super Trofeo EVO2 zadebiutuje publicznie 28 maja w Le Castellet, z okazji drugiej rundy Lamborghini Super Trofeo Europe” – powiedział Mitja Borkert, szef działu projektowego Lamborghini.

W Lamborghini Super Trofeo Europe rywalizują Karol Basz i Andrzej Lewandowski. W sezonie 2021 bronią tytułu mistrzowskiego w klasie Pro-Am z ekipą Vincenzo Sospiri Racing.

Jakub Andrusiewicz



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Popularne tagi