Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

hur2

Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 2022



Obecnie rywalizujące torowe maszyny Lamborghini Super Trofeo zostały zaprezentowane prawie 7 lat temu. Nadszedł czas na nową wersję Huracána, który będzie wykorzystywany na torach wyścigowych.

Lamborghini Squadra Corse prezentuje Huracána Super Trofeo EVO2, najnowszą wersję samochodu wyścigowego, który będzie używany w każdej z trzech kontynentalnych serii Lamborghini począwszy od 2022 roku.

Konstrukcja samochodu i wszystkie elementy aerodynamiczne zostały stworzone przez Lamborghini Centro Stile – dział projektowy założony w 2004 roku.

blank

Wygląd nowej maszyny stał się dużo bardziej agresywny. Przedni zderzak został kompletnie zmieniony. Inaczej zostały poprowadzone wloty powietrza, lotki kierujące strugę na zewnątrz auta, nowe w pełni LED-owe światła. Tuż za drzwiami w dolnej części ogromny wlot powierza chłodzący hamulce, na dachu kolejny wlot dostarczający powietrze do silnika, z tyłu wielkie tylne skrzydło i dyfuzor zapewniające potrzebną siłę docisku aerodynamicznego – to wszystko sprawia, że nie da się pomylić tego auta z samochodem drogowym.



Wzornictwo Huracána Super Trofeo EVO2 zapowiada kierunek jaki Lamborghini obierze projektując nowe modele w nadchodzących latach.

Wszystkie nowe elementy nadwozia powstały z włókna węglowego. Tylne błotniki składają się teraz z jednego elementu, który stanowi część spojlera bocznego.

Kolejną ważną zmianą jest wzmocniony układ hamulcowy. Przednie stalowe tarcze zostały powiększone z 380 do 390 mm średnicy. Nowe zaciski mogą pomieścić klocki o nowej konstrukcji i większej powierzchni, aby zoptymalizować osiągi i zużycie paliwa na dystansie wyścigowym.

Na koniec silnik – wolnossące 5.2 V10 generuje 620 KM przy 8250 obr./min i moment obrotowy 570 Nm przy 6500 obr./min. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej sześciobiegowej skrzyni biegów X-Trac.

blank

„Huracán Super Trofeo EVO2 zadebiutuje publicznie 28 maja w Le Castellet, z okazji drugiej rundy Lamborghini Super Trofeo Europe” – powiedział Mitja Borkert, szef działu projektowego Lamborghini.

W Lamborghini Super Trofeo Europe rywalizują Karol Basz i Andrzej Lewandowski. W sezonie 2021 bronią tytułu mistrzowskiego w klasie Pro-Am z ekipą Vincenzo Sospiri Racing.

Jakub Andrusiewicz



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Rosji

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS - 4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

10 – 12 września

14:30 – FP1
18:00 – Kwalifikacje

12:00 – FP2
16:30 – Sprint kwalifikacyjny

15:00 – Wyścig F1

Popularne tagi