Obecnie rywalizujące torowe maszyny Lamborghini Super Trofeo zostały zaprezentowane prawie 7 lat temu. Nadszedł czas na nową wersję Huracána, który będzie wykorzystywany na torach wyścigowych.
Lamborghini Squadra Corse prezentuje Huracána Super Trofeo EVO2, najnowszą wersję samochodu wyścigowego, który będzie używany w każdej z trzech kontynentalnych serii Lamborghini począwszy od 2022 roku.
Konstrukcja samochodu i wszystkie elementy aerodynamiczne zostały stworzone przez Lamborghini Centro Stile – dział projektowy założony w 2004 roku.
Wygląd nowej maszyny stał się dużo bardziej agresywny. Przedni zderzak został kompletnie zmieniony. Inaczej zostały poprowadzone wloty powietrza, lotki kierujące strugę na zewnątrz auta, nowe w pełni LED-owe światła. Tuż za drzwiami w dolnej części ogromny wlot powierza chłodzący hamulce, na dachu kolejny wlot dostarczający powietrze do silnika, z tyłu wielkie tylne skrzydło i dyfuzor zapewniające potrzebną siłę docisku aerodynamicznego – to wszystko sprawia, że nie da się pomylić tego auta z samochodem drogowym.
Wzornictwo Huracána Super Trofeo EVO2 zapowiada kierunek jaki Lamborghini obierze projektując nowe modele w nadchodzących latach.
Wszystkie nowe elementy nadwozia powstały z włókna węglowego. Tylne błotniki składają się teraz z jednego elementu, który stanowi część spojlera bocznego.
Kolejną ważną zmianą jest wzmocniony układ hamulcowy. Przednie stalowe tarcze zostały powiększone z 380 do 390 mm średnicy. Nowe zaciski mogą pomieścić klocki o nowej konstrukcji i większej powierzchni, aby zoptymalizować osiągi i zużycie paliwa na dystansie wyścigowym.
Na koniec silnik – wolnossące 5.2 V10 generuje 620 KM przy 8250 obr./min i moment obrotowy 570 Nm przy 6500 obr./min. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej sześciobiegowej skrzyni biegów X-Trac.
„Huracán Super Trofeo EVO2 zadebiutuje publicznie 28 maja w Le Castellet, z okazji drugiej rundy Lamborghini Super Trofeo Europe” – powiedział Mitja Borkert, szef działu projektowego Lamborghini.
W Lamborghini Super Trofeo Europe rywalizują Karol Basz i Andrzej Lewandowski. W sezonie 2021 bronią tytułu mistrzowskiego w klasie Pro-Am z ekipą Vincenzo Sospiri Racing.
Jakub Andrusiewicz