Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

large-2021 Spanish Grand Prix - Thursday-4

Kubica i Vasseur po 1. treningu – analiza sesji [Aktualizacja]



Nie był to wymarzony powrót Roberta Kubicy do bolidu Formuły 1. Polak przyznaje, że brakowało mu wyczucia po zmianie auta. Jak wyglądały jego czasy dziś na tle Antonio Giovinazziego?

Wyniki

 

Wyniki 1 treningu gp hiszpanii 2021

Wykorzystanie opon

Kubica nie zaliczył typowego okrążenia instalacyjnego – od razu przejechał krótki stint na oponie twardej, ale tempo było kilka sekund słabsze od standardowego. Po kilkunastu minutach przerwy Kubica wyjechał na drugi stint – na tych samych oponach. W tej symulacji wyścigu pokonał łącznie 10 okrążeń, podzielonych na dwie wizyty na torze, wykręcając czas 1:21.887. Giovinazzi wykonał wcześniej podobny stint, choć 2 okrążenia dłuższy i uzyskał czas 0,1 sekundy lepszy od Roberta.



Kubica nie zdołał przejechać całego okrążenia na oponach miękkich – spina zaliczył na swoim pierwszym kółku na tej mieszance, na której w tym roku jeszcze nie jeździł.

opony trening

Sektory

 

W momencie wypadnięcia z toru Robert tracił do Antonio Giovinazziego 601 tysięcznych sekundy po dwóch sektorach. Jest to jednak porównanie do najlepszych sektorów Włocha w całej sesji, a nie na pierwszym okrążeniu na oponie miękkiej. Antonio również miał problemy z dogrzaniem miękkiej opony i na swoim pierwszym kółku nie pobił osobistych rekordów sesji w pierwszych dwóch sektorach. Odnosząc zatem czas pierwszego kółka Kubicy do pierwszego kółka Giovinazziego, to Włoch był w momencie odpadnięcia Kubicy szybszy o 464 tysięczne.

Kubica skarżył się do inżyniera, że opony po zdjęciu koców grzewczych są bardzo zimne. Oto zestawienie sektorów.

Sektory 1 trening hiszpania 2021

Prędkości

 

W trakcie pierwszej sesji Kubica i Giovinazzi byli jednymi z najszybszych w punkcie pomiaru prędkości.

prędkości 1 trening barcelona 2021

W jego komunikacji z inżynierem nie było niczego wyjątkowego. Polak dostawał dużo instrukcji na temat innych kierowców na torze by mógł ich przepuszczać. Robert otrzymywał sporo poleceń zmian ustawień. Po swoim stincie na oponach twardych Robert wykonał jeszcze próbny start, który przebiegł bez problemów.



Tuż po wypadnięciu Robert powiedział, że utknął i dwukrotnie przeprosił zespół. Tak przedstawiają się wszystkie czasy kierowców Alfy z 1. treningu:

wszystkie czasy Kubicy i Giovinazziego

Kubica ocenia

 

Tuż po treningu Polak udzielił wywiadu Eleven Sports.

„Wjeżdżając w 10-tkę nieco się przeliczyłem jeżeli chodzi o przyczepność. Przód i tył zaczęły mi się ślizgać aż uciekł mi tył. Zdarza się, choć nie jest łatwo. Testowaliśmy już rzeczy na przyszły rok i wyczucie nie było najlepsze, co było nieco dziwne” – powiedział Kubica.



„Zazwyczaj nawet gdy po długiej przerwie wsiadam do auta, to jest dobrze. Teraz, po 6 miesiącach przerwy, wylądowałem w żwirze. Czasy nie były złe, ale wyczucie jest ważniejsze. Być może chodziło o nowe części, a być może o zmianę auta, którym dotychczas jeździłem. W nim wszystko jest inne – pozycja czy elementy. Gdyby wyczucie było dziś lepsze, zapewne pojechałbym lepiej. Szkoda tego błędu, ale uważam, że było całkiem nieźle” – dodał Polak w Eleven Sports.

Zapytany, co go zaskoczyło, powiedział:

„Poza wspomnianą przyczepnością nic, a na mój obrót złożyły się dwa czynniki. To się zdarza, wiedziałem, że tam jest żwir i szkoda tylko, że przez to nie udało się dokończyć sesji” – przyznał Polak.

Występ Roberta podsumował również Fred Vasseur, zauważając dobre tempo Polaka na oponach twardych.

Vlog

 

Zapraszam na podsumowanie dzisiejszej sesji we vlogu live:

Źródło Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi