KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

large-2021 Monaco Grand Prix - Wednesday

Kubica: Od razu wiedziałem, że będziemy mocni w Monako



W rozmowie z Eleven Sports Robert Kubica mówił o specyfice toru Monako, dobrej formie Alfy tam i swoich występach w Księstwie.

„Tu wszystko dzieje się jakby w przyspieszonym tempie. To tor, który preferuje bolidy i kierowców, którzy potrafią jechać na limicie, ale nie poza limitem. Zawsze sobie dobrze tu radziłem, dlatego go lubię”.

Robert Kubica dwukrotnie – w 2008 i 2010 roku stał na podium Grand Prix Monako. Przy tej pierwszej okazji był bardzo blisko zwycięstwa.

„Hamilton w 2008 roku wygrał tu trochę fartownie. Tamten wyścig zaczął się na mokro, a potem przesycha. Hamilton popełnił 2 błędy i tylko jeden scenariusz mógł dla niego zadziałać – żeby tor wysechł w odpowiednim dla niego momencie. I ten scenariusz się ziścił. Gdyby wyścig zakończył się 2 okrążenia później to pewnie ja bym wygrał, bo gdy dojechaliśmy na podium to nie miał już powietrza w prawym tyle”.



Robert wyjaśnił, dlaczego niektóre zespoły słabsze na pozostałych torach, błyszczały w Monako.

„To specyficzny tor jeżeli chodzi o bolidy i pakiety, które dają pewność kierowcom. Bardzo ważny jest tu łatwy bolid do prowadzenia. Na tym torze wysoko często widzieliśmy bolidy, które na innych obiektach nie są w czołówce. Wynika to z kilku aspektów – przyczepność mechaniczna, aerodynamika w wolnych zakrętach i być może bolid Ferrari preferuje takie obiekty. Forma Ferrari była dla mnie zaskoczeniem, ale jeżeli chodzi o Alfę to byłem pewien, że będziemy tu mocniejsi. Antonio miał dobry feeling i gdy przeszedłem się po torze, to od razu widziałem, że Antonio jest tu pewny siebie” – stwierdził Polak.

Kubica został też poproszony o skomentowanie wypadku Charlesa Leclerca i sugestii, że mógł zrobić to celowo by utrzymać pole position.

„To ryzyko wliczone w tę grę, szczególnie w tym miejscu. Pewnie wtedy nie był za bardzo rozgoryczony tym błędem, bo przydarzył mu się w odpowiednim momencie. Myślę, że żeby wykluczyć te wszystkie gdybania czy zrobił to specjalnie czy nie to trzeba by wprowadzić zasadę, że jeżeli zaliczysz błąd, który spowodouje czerwoną flagę, to anulują ci wszystkie czasy z danego segmentu kwalifikacji” – powiedział Kubica.

Źródło: Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi