KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Grande Charles, teraz pora na Grande strategię



Takie wyniki kwalifikacji gwarantują nam emocje w wyścigu, choćby w kontekście klasyfikacji generalnej. Czy w Alfie liczą na punkty po dzisiejszym wyniku? Zapraszam na podsumowanie!

Wyniki

 

Ferrari poinformowało, że w skrzyni biegów Charlesa Leclerca nie wykryto poważnych uszkodzeń, jednak ostateczna decyzja zostanie podjęta jutro. Ekipa nie zamierza jednak podejmować ryzyka i jeżeli będzie ryzyko awarii skrzyni to zmienią ją.

Wyniki kwalifikacji GP Monako 2021

Prowizoryczne ustawienie na starcie:



Ustawienie na starcie GP Monako 2021

Skrót

Sektory

sektory kwalifikacji po gp monako 2021

Prędkości maksymalne

vmax kwale monako

Prędkości w sektorach

prędkości kwale monako

Alfa podsumowuje

 

„Dzisiejszy wynik jest nagrodą za całą pracę, jaką zespół wykonał od ostatniego roku i pokazuje, jak duży krok naprzód uczyniliśmy od przedsezonowych testów. Byliśmy wcześniej blisko Q3 i wreszcie w takim miejscu je osiągnęliśmy. To dobry rezultat, ale jeszcze nie mamy tego, czego chcemy. Wyścig jest jutro i będziemy musieli po raz kolejny spisać się dobre by sięgnąć po punkty, na które zasługujemy. Jesteśmy pewni naszego zespołu i wiemy, że możemy walczyć na tym poziomie. Zobaczymy, co przyniesie jutro” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.



Kimi Raikkonen wykręcił dziś czas 1:11.642, co dało mu 14. miejsce.

„Samochód sprawował się dobrze, nawet mimo tego, że rano miałem większe zaufanie do opon. Łatwo jest stracić tu feeling, szczególnie tutaj i to te małe rzeczy robią różnicę w czasie okrążenia. Nie sądzę, aby cokolwiek poszło źle, po prostu nie byliśmy wystarczająco szybcy wtedy, kiedy się to liczyło. Oczywiście zawsze chcesz być wyżej na starcie, ale jutro wszystko musi pójść po naszej myśli. Mamy nadzieję, że będziemy mieli trochę szczęścia, bo nigdy nie wiadomo, co się stanie. Najpierw musimy przetrwać pierwsze zakręty, a potem pojechać swój wyścig” – powiedział Fin.

Antonio Giovinazzi pojechał 1:11.409 w Q2 i 1:11.779 w Q3. Wystartuje z 10. miejsca. Co ciekawe, gdyby powtórzył swój wynik z Q2, startowałby z 8. pozycji.

„Jestem naprawdę zadowolony z naszego pierwszego Q3 w sezonie. To dzień, w którym złożyliśmy wszystko w całość i osiągnęliśmy rezultat, na który zasługiwaliśmy od dłuższego czasu. Wszystko wyszło nam tak, jak trzeba – samochód sprawował się świetnie od początku weekendu. Zespół wysłał nas w idealnym czasie i złożyłem okrążenie, które miało znaczenie. Żałuję jedynie czerwonej flagi pod koniec, gdyż myślę, że mogłem zrobić lepszy czas, który dałby wyższe miejsce. Czuję się pewnie tu od początku weekendu, a to bardzo ważne na takim torze jak Monako. Jutro potrzebujemy tego samego – czystego startu, dobrej strategii i mocnego wyścigu. Mam nadzieję, że osiągniemy dobry rezultat i nasze pierwsze punkty” – powiedział Włoch.

Pojedynki zespołowe

 

Już tylko w 2 ekipach mamy komplet zwycięstw w kwalifikacjach jednego kierowcy. Wyrównała się nieco sytuacja w Mercedesie, McLarenie i Astonie Martinie.

KWALIFIKACJE    
MERCEDESLewis Hamilton166Valtteri Bottas
RED BULLMax Verstappen202Sergio Perez
McLARENDaniel Ricciardo814Lando Norris
ASTON MARTINSebastian Vettel148Lance Stroll
ALPINEFernando Alonso1111Esteban Ocon
FERRARICharles Leclerc139Carlos Sainz
ALPHATAURIPierre Gasly211Yuki Tsunoda
ALFA ROMEOKimi Raikkonen713Antonio Giovinazzi
HAASMick Schumacher200Nikita Mazepin
WILLIAMSGeorge Russell202Nicholas Latifi
ALFA ROMEOAntonio Giovinazzi20Robert Kubica

Tak wyglądają pojedynki w rozbiciu na sektory.



SEKTORY KWALIFIKACJI    
MERCEDESLewis Hamilton5016Valtteri Bottas
RED BULLMax Verstappen576Sergio Perez
McLARENDaniel Ricciardo1650Lando Norris
ASTON MARTINSebastian Vettel3924Lance Stroll
ALPINEFernando Alonso3234Esteban Ocon
FERRARICharles Leclerc4323Carlos Sainz
ALPHATAURIPierre Gasly576Yuki Tsunoda
ALFA ROMEOKimi Raikkonen2037Antonio Giovinazzi
HAASMick Schumacher537Nikita Mazepin
WILLIAMSGeorge Russell5610Nicholas Latifi
ALFA ROMEOAntonio Giovinazzi60Robert Kubica

Ode mnie

 

Bezpiecznie będzie powiedzieć, że Charles Leclerc wygrał kwalifikacje, bo z tym pole position może być różnie. Zespół może bez problemu odbudować jego auto, ale jak poszła skrzynia (a uderzył tyłem również) to będzie 5 pozycji na starcie.

15 lat temu pewien kierowca Ferrari też zatrzymał się w końcówce kwalifikacji 😉 Tym razem żadnych złych intencji nie było. Charles cisnął, bo miał ku temu narzędzie. Sainz przez cały weekend był podobnie szybki, ale w decydujących momentach to Leclerc lepiej się spiął. Ferrari może być dumne – mieli szybki bolid i nie zepsuli nic strategicznie.

Red Bull może żałować. Mieli równie szybki samochód, Verstappen szykował się na ostatnie kółko, ale nie było mu dane go przejechać. Szkoda, ciekaw jestem, bo byłby w stanie zrobić. Ale 9. miejsce Pereza to już za słabo.

Prawdziwy szok na 3. i 7. miejscu. Bo tam Bottas i Hamilton. Przy tych pozycjach startowych, na tym torze, to nawet ogromny fart Lewisa i mega strategia Mercedesa mogą nie pomóc. Tuż przed kwalami dokonywali zmian w ustawieniach, ale nie pomogły one tak jak by chcieli. Takie pozycje kierowców Merca to jednak świetny wynik.



Norris i Gasly znów świetnie, znów bardzo wyraźnie przed partnerami zespołowymi. Tsunoda nawet z Q1 nie wyszedł, a miał nieco ułatwione zadanie bo Mick Schumacher nie startował po wypadku w 3. treningu. Helmut będzie zły…

Zaskoczył Vettel, który jakoś genialnie w Monako nigdy nie jeździł. A dziś Q3 i zaczna przewaga nad Strollem. Jeszcze większe uznanie budzi 10. miejsce Giovinazziego. Alfa wreszcie w Q3! Raikkonen ponownie słabiej od Włocha.

Alpine jest jedną z 3 ekip, które swojego przedstawiciela w ostatniej części kwalifikacji nie miało. Ocon 11, a Alonso 0,5 sekundy za nim – i został w Q1… Kolejny przykład, jak trudno jest wrócić po przerwie do F1.

Russell dziś 0,3 przed Latifim i to oznaczało awans do Q2 – kolejny. Anglik w Q1 w tym sezonie jeszcze nigdy nie został. Mazepin przy braku Schumachera jechał w swojej lidze. Czy raczej klasie. B klasie.

Jakie wrażenia po kwalifikacjach?

Vlog

 

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi