KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Formuła E jedzie w Monako



Emocjonująca wiosna z Formułą E trwa. Przyszła pora odwiedzić Monako, które gościło już kierowców serii trzykrotnie. Wyścig na tych legendarnych ulicach będzie odbywał się w ramach siódmej z piętnastu rund tegorocznego sezonu.

Dwóch zwycięzców w trzech edycjach

 

Przy okazji poprzednich E-Prix Monako nitka toru po pierwszym zakręcie przebiegała przez aleję Johna Kennedy’ego, po prawej stronie od tradycyjnej ścieżki, w dół do Nouvelle Chicane, aby przejechać końcówkę drugiego i cały trzeci sektor pełnej trasy. Pierwsza edycja wyścigu odbyła się w sezonie 2014-15. Początek był chaotyczny, bo doszło do kolizji z udziałem kilku samochodów, która wyeliminowała Bruno Sennę i Jaime Alguersuariego. Natomiast najlepiej spisał się Sebastien Buemi, który zdobył Pole Position, a także wygrał wyścig. Kierowca Renault e.dams powtórzył ten wyczyn w sezonie 2016-17. Było to jego czwarte zwycięstwo w piątej rundzie sezonu i mimo tego, że zdobył później kolejne dwie wygrane, nieobecność w Nowym Jorku i brak punktów w Montrealu pozbawiły go szansy na zdobycie mistrzowskiego tytułu, który przypadł Lucasowi di Grassiemu. Natomiast w sezonie 2018-19 Jean-Eric Vergne przerwał serię różnych zwycięzców w dziewiątej rundzie. Francuz okazał się również triumfatorem całego sezonu.



tor monako formuła e

Dziwny weekend w Walencji

 

Poprzednie dwie rundy odbyły się na Circuit Ricardo Tormo nieopodal hiszpańskiej Walencji. Sobotni wyścig odbywający się w deszczowych warunkach wygrał Nyck de Vries – w ten sposób dopisał drugie zwycięstwo na swoje konto. Trzeba jednak z kronikarskiego obowiązku przypomnieć, jak duży wpływ na wyniki miała sama końcówka. Antonio Felix Da Costa prowadził przez cały czas, ale tuż po zakończeniu ostatniej neutralizacji okazało się, że do mety zostały jeszcze dwa okrążenia, a energii do dyspozycji pozostało już bardzo niewiele, jako że za każdą minutę SC lub FCY odejmuje się 1 kWh. Zatem większość stawki musiała ostro zwolnić, aby „na oparach” dojechać do mety, co i tak nie wszystkim się udało. Kierowcy Mercedesa wyszli z tego z twarzą, ale posypało się także kilka dyskwalifikacji za przekroczenie zużycia energii. Niedziela była już lepsza pod względem ścigania. Poprawiająca się pogoda w kwalifikacjach spowodowała, że kierowcy jadący jako ostatni mieli łatwiej i w ten sposób pierwszą szóstkę na gridzie stanowili kierowcy z ostatniej szóstki klasyfikacji generalnej. Numerem jeden został Jake Dennis z BMW i Andretti, co pozwoliło mu zaliczyć duży awans na ósme miejsce. W czołówce natomiast przewodzą reprezentanci Mercedesa.

Przed wyścigami w Hiszpanii Jaguar prowadził w zestawieniu, ale szale się przechyliły. Teraz to Mercedes ma niemałą przewagę, Oczywiście ciężko przewidzieć, co się wydarzy, ale bardziej prawdopodobne są roszady na miejscach od 3 do 10. Minimalne różnice dają każdemu pojedynczemu punktowi ogromne znaczenie.



MKierowcaZespółPunkty
1Nyck DE VRIESMERCEDES EQ99
2Eduardo MORTARAROKiT VENTURI RACING92
3Jake DENNISBMW I ANDRETTI MOTORSPORT91
4Mitch EVANSJAGUAR RACING90
5Robin FRIJNSENVISION VIRGIN RACING89
6Sam BIRDJAGUAR RACING87
7Lucas di GRASSIAUDI SPORT ABT SCHAEFFLER87
8Antonio Felix da COSTADS TECHEETAH86
9Stoffel VANDOORNEMERCEDES EQ82
10Jean-Eric VERGNEDS TECHEETAH80
11Pascal WEHRLEINTAG HEUER PORSCHE FORMULA E TEAM79
12Alexander LYNNMAHINDRA RACING78
13Rene RASTAUDI SPORT ABT SCHAEFFLER78
14Oliver ROWLANDNISSAN E.DAMS77
15Nick CASSIDYENVISION VIRGIN RACING76
15Maximilian GUENTHERBMW I ANDRETTI MOTORSPORT66
17Andre LOTTERERTAG HEUER PORSCHE FORMULA E TEAM58
18Norman NATOROKiT VENTURI RACING54
19Alexander SIMSMAHINDRA RACING54
20Nico MUELLERDRAGON / PENSKE AUTOSPORT30
21Sebastian BUEMINISSAN E.DAMS20
22Sergio SETTE CAMARADRAGON / PENSKE AUTOSPORT16
23Oliver TURVEYNIO 333 FE TEAM13
24Tom BLOMQVISTNIO 333 FE TEAM6
25Joel ERIKSSONDRAGON / PENSKE AUTOSPORT1

Kiedy i gdzie oglądać?

 

To sezon pełny double-headerów, ale Monako stanowi jedyny wyjątek. Wszystkie sesje odbędą się w sobotę, 8 maja. Jak zwykle, można je oglądać za pośrednictwem Eurosport Player, natomiast o godzinie 15:00 rozpocznie się emisja w Eurosport 2, od skrótu kwalifikacji począwszy.

8:00 – Trening 1 (45 min)
10:15 – Trening 2 (30 min)
12:00 – Kwalifikacje
16:00 – Wyścig

Autor: @oformulae



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi