Włoski zespół wyjaśnił przyczyny awarii, która doprowadziła do wycofania Charlesa Leclerca z rywalizacji w Monako jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu.
Jak pisze motorsport.com, wewnętrzne dochodzenie Ferrari potwierdziło, że lewa piasta w bolidzie Leclerca została uszkodzona w wyniku wypadku kierowcy z Monako w trzecim segmencie kwalifikacji i nie była ona sprawdzana przed wyścigiem, gdyż nie znajduje się na liście części objętych rutynowym sprawdzaniem przed wyścigiem.
Lista ta zawiera najważniejsze elementy bolidu, które są sprawdzane po kwalifikacjach. Nie ma na niej półosi i piast i nie pomyślano aby sprawdzić lewą stronę bolidu po wypadku.
Dane zespołu pokazały, że uszkodzona piasta uszkodziła półoś po przejechaniu kilku zakrętów po wyjeździe z boksów. Ekipa ściągnęła Leclerca do boksów, jednak zespół szybko zdał sobie sprawę, że nie zdoła naprawić tego elementu do startu wyścigu.
Ferrari ma teraz poprawić swoje procedury dotyczące takich sytuacji.
Źródło: Autosport.com