KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Azerbaijan Grand Prix - Practice Day - Baku, Azerbaijan

F1 w Baku, ELMS w Le Castellet



Po tygodniowym odpoczynku, czas na podwójny weekend wyścigowy z naszej perspektywy. Robert Kubica wystartuje w European Le Mans Series na torze Paul Ricard, a Formuła 1 uda się do Baku na 6. rundę tegorocznego sezonu. W tym wpisie przypomnę, jak na tych torach radził sobie Robert Kubica.

Baku

 

Robert Kubica tylko raz miał okazję startować na ulicznym obiekcie w stolicy Azerbejdżanu. Dla całego Williamsa był to weekend do zapomnienia. Pierwszy trening trwał zaledwie kwadrans po czym doszło do incydentu – studzienka kanalizacyjna oderwała się i uszkodziła auto George Russella i to na tyle mocno, że przebiła monokok, który ekipa musiała potem wymienić. Anglik nie wziął udziału w 2. sesji.

Robert Kubica w pierwszym treningu oficjalnie był 10, a w drugim 19. – ostatni. W trzeciej sesji zajął 18. miejsce, przed Russellem. W kwalifikacjach znalazł się jednak za Anglikiem – o niecałe 0,4 sekundy. Robert jechał bardzo szybko na swoim ostatnim przejeździe i miał szansę uzyskać lepszy czas od Russella, ale niestety zaliczył pamiętny wypadek.



Williams zdecydował się po nim na wymianę Monokoku Kubicy, wracając do tego, którego Polak używał na początku sezonu. Tym samym Robert Kubicał musiał wystartować z alei serwisowej.

Niestety, Williams zapomniał o zmianie przepisów i wypuścił kierowcę na koniec alei serwisowej o 10 minut za wcześnie. W związku z tym w wyścigu Robert otrzyma karę przejazdu przez boksy.

Już tuż po starcie Kubica wiedział, że to nie będzie łatwy wyścig. Na pierwszym hamowaniu niemal wypadł z toru ze względu na złą pracę hamulców.

Na 2. okrążeniu Robert Kubica był już bardzo blisko George Russella. Przed Polakiem był też Pierre Gasly. Wówczas Robert dostał polecenie „Engine Mode 6”, a zatem przejścia na nieco bardziej oszczędny i siłą rzeczy wolniejszy tryb silnika. Kubica kilkukrotnie w czasie wyścigu narzekał na zachowanie auta, a następnie podczas wirtualnej neutrlaizacji ostrzega, że restart będzie bardzo trudny.

Tempo Roberta było naprawdę dobre w tym wyścigu mimo problemów z autem. Start z alei oraz kara za błąd ekipy uniemożliwiły mu jednak jakąkolwiek walkę. Ostatecznie dojechał do met na 16. miejscu – za Russellem.

„Wyścig nie był łatwy, jak każdy w tym sezonie i to by było najlepsze podsumowanie. Już na pierwszym hamowaniu przypomniało mi się, że muszę uważać na hamowaniu i wczoraj słono za to zapłaciłem. Sytuacja nie zmieniła się i jest ciężko. Samochód nie mógł się lepiej sprawować z tymi rzeczami, które mieliśmy. Mieliśmy mniejsze problemy niż w piątek, ale wciąż te same. Trudno o feeling, jeżeli auto trudno się prowadzi i ciężko się nim hamuje. Feeling jest na tyle dobry, żeby utrzymać auto na torze. O sprawy techniczne trzeba się zapytać zespołu” – powiedział Robert Kubica dla Eleven Sports. Zapytany o poprawki, Polak powiedział, że trzeba pytać o nie zespół.



Paul Ricard

 

Na tym dość nowym obiekcie Robert Kubica miał okazję jeździć tylko bolidami F1. Drugi test Roberta Kubicy z Renault – 4 lata temu – odbył się właśnie na torze Paul Ricard – 12 lipca. Nie znamy oczywiście czasów z tamtego testu, nie było również wielu materiałów z niego, choć obecny na testach Piotr przesłał nam dość sporo zdjęć i filmów.

Robert przejechał ponad 500 kilometrów, a zatem prawie dwukrotny dystans wyścigowy. Było to 90 bezproblemowych okrążeń. Podobno wybrano właśnie ten tor, gdyż pozwalał on na dokładne sprawdzenie, czy ograniczenia Roberta na pewno nie przeszkadzają mu w jeździe w ciasnych zakrętach i nawrotach.

„Patrząc na moje doświadczenia z innymi kierowcami, nie widzę żadnego problemu. Proszę nie uznawać jego ramienia za ogromne ograniczenie, bo to nie problem” – mówił po ówczesnym teście Alan Permane z Renault.



2 lata temu Kubica wrócił na Paul Ricard w ramach Grand Prix Francji i zaczął od 19. miejsca w 1. treningu – za Russellem i przed Grosjeanem. W 2. treningu był ostatni, ale w trzecim wyprzedził Russella. W kwalifikacjach stracił ponad 0,4 do Russella.

Kubica zalicza dobry start do wyścigu.

Robert szybko straci pozcyję na rzecz Grosjeana, ale utrzymuje za sobą dość długo Russella i Giovinazziego. Na 20 okrążeniu Robert Kubica nieco gorzej wychodzi z zakrętu, a George Russell wykorzystując DRS i ogromną przewagę prędkości w miarę łatwo go wyprzedza.

Kubica ostatecznie dojeżdża do mety na 18. miejscu – pierwszy raz w sezonie przed Russellem, który musiał zmieniać skrzydło po zbyt szerokim wyjeździe.

Po tym wyścigu bardzo znacząca była odpowiedź Roberta Kubicy na pytanie TVP Sport, czy ma dla niego znaczenia to, że był przed George`m.

„Chyba mnie nie znacie. Ja jeździłem w F1 na innych pozycjach i kończenie wyścigu przed moim kolegą z zespołu na 19. i 20. miejcu, dwa okrążenia za liderami to nie ten charakter. Trzeba pracować i uzbroić się w cierpliwość” – powiedział Kubica.

Zapytany o swój dobry start, na którym zyskał 2 miejsca, Robert Kubica powiedział:

„Za dawnych czasów w Polsce mówiło się, ze nie umiem startować. Poziom kierowców jest bardzo wysoki i inaczej startuje się z ostatniego rzędu, a inaczej z drugiego. Teraz z tyłu jest trochę więcej walki, trzeba trochę sprytu i to mi się udaje. Praktycznie wyprzedziłem już nawet dwóch, bo byłem bardzo blisko Strolla, ale nie ma sensu podejmować ryzyka i robić strik`a innym kierowcom, jak i tak wiesz, że za 2-3 okrążenia cię wyprzedzą”.

„Start był dobry, ale nie rewelacyjny, reakcja była dobra, ale potem zabuksowałem kołami. Miałem problem ze sprzęgłem przy dojeździe na pola startowe. Potem mogło być lepiej, zrównałem się z innymi kierowcami i zyskałem parę pozycji” – dodał Polak na antenie Eleven Sports.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi