KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Bez wątpliwości. A co jest do poprawy? Podsumowanie 4H Red Bull Ring



Mimo że przewaga mniejsza i zwycięstwo wywalczone „później” to wyścig na Red Bull Ring podobał mi się znacznie bardziej niż ten w Barcelonie i byłoby tak pewnie również wtedy, gdyby deszcz nie zaczął padać. Jak wyglądają jego dane? Zapraszam na pełne podsumowanie wczorajszej rywalizacji.

Wyniki, dane

 

wyniki 4h red bull ring elms kubica

Pit-stopy



Robert Kubica zwracał uwagę w swoich wypowiedziach na rzeczy do poprawy. I rzeczywiście patrząc na dane tego wyścigu widać, że trochę sekund dałoby się tam oszczędzić. Największe zamieszanie panowało podczas jazdów Roberta Kubicy, głównie ze względu na opony. Praca mechaników też nie była idealna. Oto zestawienie wszystkich zjazdów WRT. Warto dodać, że podczas pierwszego nie było zmiany kierowcy i opon. Najgorszy był 3 – bez zmiany kierowcy trwał aż 1:24.905.

pit-stopy 4h rbr

Łącznie WRT spędziło w alei serwisowej i było jedną z zaledwie 2 ekip, która gościła w boksie 4 razy. Drugą z nich było BHK Motorsport, które miało problemy techniczne i straciło 4 okrążenia. Wszyscy inni jechali na 5 postojów lub mieli kary. Mimo to jednak czasy spędzone w alei w przypadku niektórych były krótsze:
– (#21) DragonSpeed USA (5 postojów): 5:05.709
– (#34) Racing Team Turkey (6 postojów): 6:22.437 (Żaden postój nie był dłuższy niż 1:10)
– (#26) G-Drive (6 postojów): 6:12.854

Wszystkie czasy

W kolejności od lewej: Ye, Kubica, Deletraz. Oczywiście z racji warunków i opon, trudno coś tu porównywać.

wszystkie czasy WRT

Prędkości

WRT było jedną z najszybszych ekip przez cały weekend wyścigowy w punkcie pomiaru prędkości.

pit-stopy 4h rbr

Sektory



Widać, jak dobre tempo miał Yifey Ye i to mimo już nie najświeższych opon.

sektory 4h rbr

Wypowiedzi

 

Obszerne wypowiedzi wszystkich kierowców ekipy znajdziecie tutaj, a kolejne wypowiedzi Roberta przeczytacie tutaj.

Galeria

 

Kilkadziesiąt zdjęć z wczorajszego wyścigu i całego weekendu wyścigowego znajdziecie tutaj.

Bez przypadku

 

W motorsporcie może zdarzyć się tak, że jeden wyścig wygra ekipa, która niekoniecznie ma najlepszy samochód i najlepszych kierowców (wiem, że dla tych, którzy oglądają tylko F1 może być to trudne do pojęcia). I choć przewaga WRT z Barcelony była ogromna, to mogliśmy zadawać sobie pytanie, czy naprawdę są w absolutnym topie serii, biorąc pod uwagę brak doświadczenia kierowców i zespołu.

Potrzebowaliśmy potwierdzenia w kolejnym wyścigu – na torze o innej charakterystyce, z tymi samymi rywalami. Red Bull Ring dał nam jasną odpowiedź – WRT ma bardzo mocny skład i szybko doszli do tego, jak ustawiać prototyp LMP2. Do tego stopnia, że potrafili ustawić go pod wyścig i być w niedzielę bardzo szybcy.

Fakt, Ye stracił na starcie, ale jak mówił, został wypchnięty na trawę. Kluczem było nie uszkodzić auta i to się udało. Dzięki temu mógł w błyskawicznym tempie odrabiać straty i zyskiwać kolejne pozycje. To był mocny stint bez większego błędu, który dał rozpęd na dalszą część wyścigu.



Następnie do auta wsiadł Kubica i gdy Polak zajmował miejsce, wiadomo było, że walczą o zwycięstwo. Robert spędził w aucie 97 minut, ale 32 z nich przejechał za samochodem bezpieczeństwa. Mimo to, pracy miał sporo. Najpierw musiał uciekać przed United Autosports i próbować zmniejszać stratę do G-Drive. Gdy wyrobił sobie bezpieczną przewagę, a strata do liderów dawała szanse na walkę o zwycięstwo, zaczęła się najtrudniejsza część jego rywalizacji. Gdy zaczął padać deszcz, zaczął się multitasking. Trzeba było utrzymać to, co wypracował podczas pierwszych 30 minut jazdy, ale nie popełniając błędu. Nie było to łatwe i jak widzieliśmy, wielu kierowców miało problem. Kubica miał bardzo dobre tempo, zmniejszał stratę i poza dwoma drobnymi momentami, jechał bezbłędnie. Na takich „przejściowych” warunkach musiał sobie radzić prawie 20 minut, kombinując jednocześnie nad strategią i starając się tak wycyrklować zmianę opon, by wystarczyło paliwa i czasu na zmianę kierowcy.

Gdy zaczęło mocniej padać i kilku kierowców wyleciało, Kubica zjechał. WRT miało przygotowane zarówno przejściowe opony, jak i mokre. Chcieli założyć te pierwsze – tak jak G-Drive – ale Robert poprosił o pełne deszcze. Udało się w dobrym momencie i można było rozpocząć półgodzinną neutralizację. Po wyścigu Vincent Vosse obejmował Kubicę, a inżynier powiedział do Polaka: „Good call”.

Łatwego zadania nie miał Deletraz, który choć miał świeższe opony, musiał dość szybko uporać się z G-Drive by zminimalizować ryzyko zniszczenia opon czy zamieszania przy dublowaniu. Prób było kilka, dublowani nie pomagali, ale pomógł brak doświadczenia 17-letniego Colapinto, który popełnił dwa błędy w tym samym zakręcie i wtedy Deletraz musiał już tylko dowieźć zwycięstwo.

Pięknie było patrzeć na zaciśniętą pięść Roberta Kubicy gdy Szwajcar przekraczał linię mety, świetnie widzieć ponownie tę radość. Przyznam, że to była jedna z tych chwil, w której cieszyłem się, że jestem kibicem właśnie tego sportu. Piękna walka z rywalami, samochodem, torem, warunkami – bez konieczności dużych wypadków „uatrakcyjniających” wyścig i wprowadzających zamieszanie, bez dziwnych decyzji sędziów, limitów toru i nie tylko.

Debiutanci bez błędów

Kilkukrotnie przed sezonem zwracałem uwagę, podobnie zresztą jak Robert Kubica, że brak doświadczenia zarówno zespołu jak i kierowców może być widoczny w pierwszych wyścigach. A tymczasem nie tylko świetnie radzą sobie z ustawieniami, ale też nie popełniają błędów.



Jestem zdziwiony jak wiele razy w pierwszych wyścigach mylili się kierowcy tak doświadczonych ekip jak United Autosports, DragonSpeed, Cool Racing, IDEC Sport czy G-Drive. Wyjazdy na pobocze, złe wyjazdy z boksów, kary i problemy techniczne – to w Barcelonie i na Red Bull Ring trapiło wszystkich oprócz WRT. Pozostaje tylko życzyć – oby tak dalej!

Vlog

 

Małe podsumowanie wczorajszej rywalizacji również poniżej we vlogu:

Klasyfikacja

 

Po dwóch wyścigach WRT ma bardzo dużą przewagę i nie widać póki co jednego wyraźnego ścigającego belgijską drużynę, może poza G-Drive.

PozycjaZespółKierowcySuma
1Team WRTL. DELETRAZ / R. KUBICA / Y. YE100
2G-Drive RacingR. RUSINOV / F. COLAPINTO / N. DE VRIES64
4Panis RacingJ. CANAL / W. STEVENS / G. AUBRY62,5
3United AutosportsP. HANSON / J. ABERDEIN / T. GAMBLE61
5Duqueine TeamT. GOMMENDY / R. BINDER / M. ROJAS52
6G-Drive RacingJ. FALB / R. ANDRADE / P. FITTIPALDI38
7Racing Team TurkeyS. YOLUC / C. EASTWOOD / H. TINCKNELL29,5
10United AutosportsJ. VAN UITERT / N. JAMIN / M. MALDONADO27,5
9IDEC SportP. LAFARGUE / P. CHATIN / P. PILET26
8UltimateM. LAHAYE / J. LAHAYE / F. HERIAU22,5
12COOL RacingA. COIGNY / N. LAPIERRE / A. BORGA16
11Algarve Pro RacingD. MENCHACA / F. HABSBURG / R. BRADLEY12,5
15BHK MotorsportF. DRACONE / S. CAMPANA / M. POMMER4
13 IDEC SportD. MERRIMAN / K. TILLEY / R. DALZIEL2
14GraffV. CAPILLAIRE / M. ROBIN / A. ROBIN2
16DragonSpeed USAH. HEDMAN / B. HANLEY / R. TAYLOR1

W LMP3 mamy wiceliderów!

lmp3 klasyfikacja

Kolejny wyścig ELMS odbędzie się 4-6 czerwca na torze Paul Ricard.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi